X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת טירקל למינויים בכירים מגיבה לביקורת העזה שמוטחת לעברה לנוכח בדיקת מבקר המדינה בפרשת ההשתלטות שביצע לכאורה הרמטכ"ל הנבחר על קרקעות במושב עמיקם "אין לנו הכלים והסמכות לעריכת חקירה, אלא לחוות דעה על-פי החומר המוגש לנו"
▪  ▪  ▪
השופט יעקב טירקל [צילום: אבי אוחיון/לע"מ]

ועדת טירקל למינויים בכירים טוענת כי התייחסה לטענות נגד אלוף יואב גלנט בכל הכלים שעומדים לרשותה וכי בעת גיבוש חוות הדעת הצביעו המסמכים על כך שאין מניעה למנות את גלנט לרמטכ"ל הבא.
בהודעה מיוחדת שפרסמה הוועדה באמצעות ראש מטה ההסברה במשרד ראש הממשלה נכתב כי בנקודת הזמן בה עסקה במינוי, היא בחנה את כל החומרים אשר הובאו לידיעתה לעת ההיא, ואם עלו לאחר מתן חוות דעתה עובדות או מסמכים חדשים הרי שלא יכלה להתייחס אליהם.
הוועדה בראשות השופט יעקב טירקל החלה לבחון את מינוי האלוף גלנט לרמטכ"ל על בסיס השאלון שמילא ועל בסיס ראיונות עם ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל המכהן והאלוף גלנט.
"עוד בטרם החלה הבדיקה עלה נושא הקרקעות הן על-ידי פנייה מגורמים חיצוניים, והן מהשיח הציבורי שכלל כתבות תחקיר בעיתונות הישראלית. הוועדה לא הסתפקה בשאלון שמילא המועמד וביקשה השלמות. אלה התקבלו כאשר המציא בא-כוחו של המועמד קלסר של מסמכים שמתוכם עלה שכל הפרשיות נסתיימו. הוועדה התייחסה לנושא בכל הכלים שעומדים לרשותה", נכתב בהודעת הוועדה.
"הוועדה העבירה את הפניות שהתקבלו בנושא הקרקעות לשר הביטחון ולשר המשפטים שהפנה את החומר ליועץ המשפטי לממשלה. הוועדה פנתה ישירות ליועץ המשפטי בבקשה לקבל את חוות דעתו לעניין זה וכן בעניין "מסמך גלנט" וביקשה לדעת האם יש בהם כדי להשפיע על החלטתה. הוועדה פנתה לפרקליטות המדינה בבקשה לקבל לידיה מסמכים שונים הנוגעים לעניין הפשרה שהושגה בבית משפט השלום בין המועמד לבין הוועדה לתכנון שדנה בענייני המקרקעין שלו. יצוין כי הפשרה הושגה לפי המלצת בית המשפט ואחרי שהשופט ביקר במקום והתרשם באופן אישי מהמצב בשטח. הוועדה ביקשה מהמועמד את התייחסותו לנושא ואף דרשה הסברים והבהרות. הוועדה גם הציגה את הנושא בפני ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל, בראיונות ממושכים ויסודיים שערכה איתם ותוך התייחסות לפרסומים בתקשורת, במטרה לבחון האם יש בטענות שהועלו כדי לפגוע, לדעתם, במינוי. כל האישים הנזכרים הביעו דעתם באופן חד-משמעי שאין בפרשיות הקרקעות המיוחסות למועמד כדי לפגוע במינויו", ציינה הוועדה.
עוד נטען בהודעה כי גם בחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה לא צוין, בשום שלב, שיש לפסול את המינוי על-רקע זה, אלא רק שמתוך שלושת המקרים שהועברו לבחינתו, בפרשת הקרקעות, שניים טופלו ונסגרו ולגבי השלישי לא עלה בידו לברר את כל העובדות. לאור זאת המליץ לוועדה לשמוע את עמדתו של האלוף, והיא אכן שמעה בעת שהתייצב בפניה.
"לכן, על בסיס כל התגובות, העדויות, הטענות והמסמכים שהיו בידיה, שאותם בחנה הוועדה ביסודיות ובאריכות, ולאחר שהתרשמה מאישיותו של המועמד, החליטה הוועדה שאין בפרשה כדי לפסול את המינוי מבחינת טוהר המידות או מכל סיבה אחרת. הוועדה מציינת כי בנקודת הזמן בה עסקה במינוי, היא בחנה את כל החומרים אשר הובאו לידיעתה לעת ההיא, ואם עלו לאחר מתן חוות דעתה עובדות או מסמכים חדשים הרי שלא יכלה, כמובן, להתייחס אליהם", לשון ההודעה.

תאריך:  19/01/2011   |   עודכן:  19/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת טירקל: מינוי גלנט אושר על סמך החומר שלפנינו
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
נרדף על ידי דקטטורה תקשורתית פ
ישע  |  19/01/11 15:59
2
שופטים קטנים טעויות גדולות...
וורבלה  |  19/01/11 16:11
 
- לידיעת המבקרים את השופטים ככלל
דן72  |  19/01/11 16:41
3
"אין איש ציבור שאין עליו איזה
כתם"שופט ואלוף  |  19/01/11 16:20
4
תצי אמת כי בלס לא גמר לבדוק !
לדובר ועדת טירקל  |  19/01/11 16:33
5
אם פרקליטים מן הפרקליטות שיקרו
לבג"ץ-אז מה הפלא  |  19/01/11 16:40
6
מדובר בטעות רישום של המינהל
בדבר 350 מ"ר  |  19/01/11 16:45
7
עיניים סגורות לרווחה-תמימות
הקרח הבולט מהמים  |  19/01/11 18:25
8
גלנט הוא פושע
דן הרפז  |  19/01/11 18:28
 
- המאמר שהבאת הוא קישקוש בלבוש
דן חרפז  |  19/01/11 22:20
9
גנרל חייב להיות ישר לפקודיו
וערמומי לאויביו  |  19/01/11 21:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
השר כ"ץ אישר לחברה הלאומית לדרכים להקים את רשת התחבורה    "נסיעה רציפה ללא רמזורים מהגליל עד לנגב. שילוב הפרויקטים של החברה הלאומית לדרכים יחד עם כביש 6 ייצרו רצף תחבורתי לאורך 215 ק"מ מעמיעד שבגליל ועד לבית קמה שבנגב"
מירב ארד, עופר וולפסון
רפי פרבר נבחר לכהונה שלישית כסגן נשיא    בתפקיד יכהן גם משה מגיד, סמנכ"ל הכספים של ישרוטל    נבחרו גם יושבי הראש של ועדות ההתאחדות
אלעזר לוין
זינוק בביקוש לדירות ברבעון השלישי של 2010    ביקוש גואה במיוחד במרכז הארץ ובצפונה    יציבות בתל אביב    קבלנים: "הקונים מסתערים על הדירות עוד לפני שהתחלנו בפרסום"
יפעת גדות
דוח חדש קובע את המסקנה כי סטטינים מורידים את שיעור מקרי המוות, אך עם זאת קובע גם כי אין ראיות התומכות ומצדיקות את השימוש בהם בקרב אנשים בסיכון נמוך לפתח מחלות לב
עופר וולפסון
67% מההורים בעד הגבלה מראש של ההוצאה החודשית של ילדיהם לטלפונים סלולריים    ההוצאה הממוצעת של הורה המחזיק טלפון סלולרי לילדיו עומדת על 258 שקל לחודש    מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות: "על משרד התקשורת להורות לחברות הסלולר להפעיל בהקדם מסלולים שמאפשרים הגבלת השימוש מראש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il