X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנק ישראל ממשיך בצעדי הריסון הספקולנטיים בשוק המט"ח קובע כי החל מסוף השבוע הבא תוטל חובת נזילות בשיעור 10% על עסקות בנגזרות מט"ח מול תושבי חוץ מסוג Swaps ו-Forwards
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

יום לאחר שקבע חובת דיווח על עסקות מט"ח בסכומים של מעל ל-10 מיליון דולר, קובע (יום ה', 20.1.11) בנק ישראל כי החל מה-27 בינואר תוטל על התאגידים הבנקאיים בישראל חובת נזילות על עסקות בנגזרי מט"ח של תושבי חוץ.
על-פי התיקון, חובת נזילות בשיעור 10% תוטל על עסקות בנגזרות מט"ח מול תושבי חוץ מסוג החלף שקל-מט"ח FX SWAPS, והמרות עתידיות שקל-מט"ח FORWARDS לסוגיהן.
מבנק ישראל נמסר כי בחודשים האחרונים חל גידול ניכר בהיקף העסקות בנגזרות מט"ח שביצעו תושבי חוץ. חלק מהותי מהגידול מקורו בפעילות לטווח קצר של תושבי החוץ. צעד זה נועד לחזק את יכולת בנק ישראל להשיג את יעדי המדיניות המוניטרית, המדיניות בתחום מטבע חוץ והיציבות הפיננסית.
הצעד נעשה על-ידי בנק ישראל במסגרת הצעדים הנשקלים על-ידי בנק ישראל ועל-ידי האוצר בתחום המט"ח.
בעקבות ההודעה, זינק היום הדולר מול השקל, ושערו היציג נקבע בעלייה של 1.55% בשער של 3.599 שקלים לדולר - השער הגבוה ביותר מאז אמצע דצמבר.
הצעות חוק לחיזוק הדולר
בתגובה לצעדי בנק ישראל האחרונים אמר היום שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים: "כנשיא התאחדות התעשיינים, ולא פחות כיצואן וכמי שחרד לעתיד היצוא הישראלי, אני מברך יום יום את מזלו הטוב של המשק הישראלי על כך שיש מי שלא רק עוקב אלא מגיב ומבצע. המשק הישראלי היה נראה אחרת לגמרי היום אם נגיד בנק ישראל לא היה עומד בראש המערכת הכלכלית. אני מאד מקווה שראש הממשלה יעמוד בהבטחתו לכנס את השולחן העגול במהרה ומתוך כוונה לחזק את כושר התחרות של היצוא הישראלי".
יצוין בהקשר זה כי התאחדות התעשיינים הגישה שתי הצעות חוק שמטרתן חיזוק הדולר - האחת מחייבת סוחרי מט"ח לטווח קצר להפקיד היטל של 5% אשר יוחזר רק במקרה שההמרה החוזרת תבוצע לאחר שנה מההמרה המקורית. ההצעה השנייה, מחייבת גופים מוסדיים להגדיל בהדרגה את השקעתם בחו"ל.
"הסיכויים להעלאת ריבית ביום שני הקרוב גברו מאוד"
ד"ר מיכאל שראל, ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל, הסביר כי הכוונה במהלך של בנק ישראל היא לגרום לייקור משמעותי של עסקות המשקיעים הזרים בהן הם מנצלים את הפרשי הריבית בין ישראל לארה"ב ואירופה ובהן הם משקיעים באג"ח ישראליות לטווח קצר תוך גידור החשיפה לשקל באמצעות עסקות forward, כך שפעילות זו תיפסק או תקטן באופן משמעותי.
"הצעד של בנק ישראל הביא באופן מיידי לפיחות של כ-1.7 אחוזים בשער החליפין של השקל, אולם בטווח הבינוני-ארוך הצעד הזה לבדו לא אמור להשפיע על חוזקו של השקל", אמר שראל. "זאת מכיוון שאם הכוחות הבסיסיים במשק הישראלי, כגון צמיחה מהירה ועודף במאזן התשלומים, תומכים בהתחזקות של השקל בעיני המשקיעים המקומיים והזרים, הם עדיין יוכלו לקחת "פוזיציה" על השקל באמצעות המרה ב-spot של מט"ח לשקלים וקנייה של נכסי השקעה מקומיים".
שראל הוסיף כי השלכה נוספת של הצעד של בנק ישראל, במידה שהפיחות של השקל אכן יישמר (בטווח הקצר לפחות), היא קצב העלאות ריבית מהיר יותר. מבחינת בנק ישראל ומשימתו לעמוד ביעד האינפלציה, ייסוף של השקל הוא תחליף להעלאות ריבית. "על-מנת להביא את שיעור האינפלציה ליעד רצוי תוך פרק זמן נתון, נניח תוך שנה, היחלשות של השקל צריכה להיות מלווה, מבחינתו של בנק ישראל, בהעלאות ריבית מהירות יותר. לכן, להערכתנו, בעקבות הצעד של בנק ישראל הסיכויים להעלאת ריבית ביום שני הקרוב גברו מאד וגם הקצב של העלאות הריבית בשנה הקרובה צפוי עתה להיות מהיר יותר".

תאריך:  20/01/2011   |   עודכן:  20/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנק ישראל: תוטל חובת נזילות על עסקות מט"ח של זרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
את התואר המכובד "המגדל הגבוה ביותר בישראל" גזל ממנו לאחר 34 שנה מגדל עזריאלי העגול
ראובן לייב
מסקר שערכה ד"ר מינה צמח עבור ערוץ הכנסת עולה כי רק מהמיעוט מהציבור מוכן לראות בחברי הכנסת מגיני הדמוקרטיה, ואילו רוב הציבור סבור שאין סכנה משלטון דיקטטורי
עופר וולפסון
בכוונת שרי הביטחון והאוצר להגיש הצעה להחלטת הממשלה בעניין בתוך שבועיים    לאחר החלטת הממשלה, יבוצע וימומש ההליך ביחד עם הנהגת ההסתדרות    על הפרק: מו"מ על תנאי הקליטה של כ-2,200 עובדים ושל פרישת 950 אחרים
עופר וולפסון
זאת, בהמשך לעלייה של 4.2% בשנת 2009    ברבעון האחרון של השנה זינק הפדיון ב-4.4%    בפדיון של רשתות המזון חל גידול של 2% בשנה החולפת
איציק וולף
בית המשפט קיבל את בקשת פרקליטו של שטנגר לדחיית הדיון באישומים נגדו בשבוע-שבועיים לצורך לימוד החומר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il