X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שגיב נציה, בעל השליטה והמנכ"ל לשעבר של אורליין, הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות מרמה, רישום כוזב והלבנת הון הזרים מניות מזויפות בהיקף של 10 מיליון שקל למסחר בבורסה וגרף תמורתן לחשבונותיו
▪  ▪  ▪
מרמה וזיופים במיליונים [צילום: פלאש 90]

השופט דוד רוזן מבית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע (יום ה', 20.1.11) את שגיב נציה, מי שהיה בעל השליטה בחברת אורליין ואף שימש כמנכ"ל החברה, במסגרת הסדר טיעון בעבירות מרמה, בעבירות על חוק ניירות ערך ובעבירות הלבנת הון. על-פי תנאי הסדר הטיעון, ייגזר על נציה עונש מאסר בפועל של חמש שנים.
כתב האישום בו הודה נציה מגולל פרשה חסרת תקדים בחומרתה, במסגרתה ניצלו שגיב נציה ושותפו אהרון לילוף ז"ל, את שליטתם בחברה הציבורית אורליין, לשם יצירת מניות עודפות "יש מאין", בסדר גודל של כעשרה מיליון שקלים והזרמתן למסחר בבורסה, תוך גריפת תמורתן לחשבונותיהם או לחשבונות מקורביהם.
במהלך התקופה ביצע שגיב נציה מעשי תרמית ודיווח דיווחים כוזבים לבורסה ולרשות ניירות ערך, על-מנת ליצור בפני ציבור המשקיעים מצג שווא של חברה פעילה, ולהניעו לסחור במניותיה, לרבות המניות העודפות.
שותפו לילוף נמצא מת במהלך החקירה ולכן לא הועמד לדין. העובדה שלא ניתן היה להעמיד את לילוף לדין כנאשם עיקרי היוותה שיקול מרכזי בשיקולי התביעה בהסדר העונשי מול שגיב נציה.
בנוסף, הורשעו במסגרת ההסדר דוד נציה, אחיו של שגיב, ומי שכיהן כיו"ר דירקטוריון החברה, וניסים רום, שכיהן כדירקטור חיצוני וחבר בוועדת הביקורת. הדירקטורים הורשעו בעבירה לפי סעיף 53(ה) לחוק ניירות ערך, בגין עבירות הדיווח המטעה שבוצעו על-ידי החברה.
על-פי הסדר הטיעון ייגזר על הדירקטורים עונש מאסר על תנאי וקנס שייקבע על-ידי בית המשפט. הרשעתם של דוד נציה ורום הינה הרשעה תקדימית של דירקטורים בחברה ציבורית בעבירת אי דיווח בכוונה להטעות, רק בשל רשלנותם בפיקוח על הנהלת החברה.
התיק נוהל ע"י עוה"ד חנה קורין ואמיר טבנקין ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה. התיק נחקר ע"י מחלקת חקירות רשות ניירות ערך. את נציה ומשפחתו מייצגים עורכי הדין אורי קינן, ציון סהראי וקטי צווטקוב מטעם הסנגוריה הציבורית.

תאריך:  20/01/2011   |   עודכן:  20/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסדר טיעון לבעלי אורליין לשעבר: יקבל 5 שנות מאסר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה אמר לשרת החוץ הצרפתית כי ישראל תתנתק מרצועת עזה בכל הנוגע לתשתיות    מאז הנסיגה הישראלית מן הרצועה בשנת 2005וביתר שאת לאחר חטיפת גלעד שליט נשמעו קריאות לנתק את החשמל לשלטון חמאס    מנגד טענו ארגוני זכויות אדם כי מדובר שפוגע באוכלוסיה אזרחית חפה מפשע
אלעזר לוין
נדחתה דרישת עיריית תל אביב-יפו שהדיירים ישלמו לה 2.5 מיליון שקל    העירייה הציעה לבסוף 3.6 מיליון שקל, אך בית המשפפט פסק קרוב מאוד למה שדרשו הדיירים
עופר וולפסון
הציפורים, האסורות בסחר, הוסלקו על גופו של נוסע ששב מבריסל
זיו אברג'יל
מאמן בית"ר לשחקניו לפני הבכורה מול ב"ש. יבואה ועזריאל תורגלו שוב בחוד
איציק וולף
שמונת חברי הכנסת שנותרו במפלגת העבודה התכנסו לראשונה מאז הודיעו היו"ר ברק וארבעת חבריהם לסיעה לשעבר על הקמת סיעת העצמאות    "מפלגת העבודה חזקה יותר מכל יו"ר, מכל חבר כנסת ומכל אדם שיבחר לנטוש את הספינה שלנו"    ח"כ יחימוביץ': הייתי חצי בהלם ביומיים הראשונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il