X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש דחה את דרישת ההסתדרות להכיר בה כמייצגת את 1,300 עובדי הסגל האקדמי הזוטר ואישר את הסכם השכר שנחתם לאחר שביתה ממושכת
▪  ▪  ▪

בית הדין הארצי לעבודה קבע (ה', 20.1.2011), כי "כוח לעובדים" הוא הארגון המייצג את 1,300 עובדי הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטה הפתוחה. בית הדין דחה את תביעת ההסתדרות לקבוע, כי היא המייצגת את העובדים.
עובדי האוניברסיטה הפתוחה לא היו מיוצגים מאז הקמתה לפני כ-40 שנה, בשל התנגדות ההנהלה לכך. בסוף שנת 2007 החלו עובדי הסגל האקדמי הזוטר להתארגן במסגרת "כוח לעובדים", שהוקם כארגון מתחרה להסתדרות החדשה. באוקטובר 2008 פתחה הנהלת האוניברסיטה במו"מ קשה עם הארגון, שלווה בין היתר בשביתה בת 50 יום. בסופו הוסכם על תוספת שכר של 24% לסגל האקדמי הזוטר.
במהלך המו"מ דרשה ההסתדרות מהנהלת האוניברסיטה שלא לקיימו עם "כוח לעובדים" וטענה, כי היא המייצגת את הסגל האקדמי הזוטר. האוניברסיטה השיבה, כי "כוח לעובדים" מייצג למעלה משליש מהעובדים (המינימום הקבוע בחוק להכרה כארגון יציג) ומספר חבריו עולה על אלו שהתפקדו להסתדרות, ולפיכך דחתה את דרישתה. בעקבות זאת פנתה ההסתדרות לבית הדין. את "כוח לעובדים" ייצג עו"ד שי כהן.
בפסק דינם קובעים השופטים סטיב אדלר (הנשיא היוצא), נילי ארד (הנשיאה הנוכחית) ויגאל פלייטמן שורה של הלכות בנוגע להכרה בארגון עובדים יציג ובהכרעה במחלוקת בשאלה מיהו ארגון זה. בין היתר נפסק, כי התאריך הקובע להכרה בארגון הוא היום בו הודיע הלה למעביד על כך שהוא המייצג את העובדים במקום עבודה מסוים.
עוד קובע בית הדין, כי כאשר ארגון שני תוקף את יציגותו של הארגון הראשון, תעמוד לראשון החזקה לפיה הוא הארגון היציג, והשני יצטרך להוכיח את יציגותו. בשל כך, הודעה של הארגון השני אינה מהווה עילה להפסקת המו"מ עם הארגון הראשון.
אדלר מציין, כי דרך המלך להכרעה בין שני ארגונים מתחרים היא באמצעות פנייה לבית הדין הארצי (בה יש להכריע בתוך לא יותר משבוע), אך הוא מעדיף מנגנונים שיביאו להסכמה מחוץ לכותלי בית הדין.
לדעת אדלר, מנגנון אפשרי כזה הוא הסמכת המעסיק לבדוק את טפסי ההצטרפות לשני הארגונים, למרות שככלל אין למעסיק זכות להתערב בייצוגם של העובדים. פלייטמן וארד התנגדו לדרך זו והציעו (בהתאמה) לפנות לבית הדין או לממונה הראשי על יחסי עבודה במשרד התמ"ת. בהינתן דעתם של נציגי העובדים (שלום חבשוש) והמעבידים (יורם בליזובסקי) נקבע, כי מחלוקות אלו יוכרעו בידי בית הדין הארצי.
במקרה הנדון קבע אדלר, כי ההסתדרות לא הוכיחה שהיא הייתה הארגון היציג ביום בו הודיע "כוח לעובדים" שהוא הארגון היציג. באותו מועד (5.9.2009) ייצג "כוח לעובדים" 470 מקרב 1,290 עובדי הסגל האקדמי הזוטר, ולפיכך הוא היה הארגון היציג. לעומת זאת, בחינת 449 טפסי ההצטרפות להסתדרות העלתה, כי 20 מהם היו פסולים בשל העדר חתימת העובד, ו-91 נוספים נחתמו לאחר אותו מועד.
עוד קובע בית הדין, כי "כוח לעובדים" ייצג 593 עובדים ביום חתימת ההסכם (21.9.2010), וגם הודעתם של כמה עשרות עובדים על פרישתם ממנו ומעברם להסתדרות אינה משנה תמונה זו. לפיכך קבע אדלר, כי ההסכם הקיבוצי בין "כוח לעובדים" לבין הנהלת האוניברסיטה תקף, וכי עד ספטמבר הקרוב לא תוכל ההסתדרות לטעון נגד יציגותו של ארגון זה.

תאריך:  21/01/2011   |   עודכן:  21/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כוח לעובדים - הארגון היציג באוניברסיטה הפתוחה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
סגן היו"ר: "אנו בהנהלה נעשה הכל כדי להשאיר הקבוצה בפרמיירליג"
מערכת אתר ערוץ הספורט
המאמן לא מתחייב להישארותו: "אם הצדדים לא יהיו מרוצים, לא נישאר יחד"
איתמר לוין
דחה שתי עתירות נגד הפעלתו של מתקן החקירות הסודי 1391, לאחר שהמדינה מסרה לביהמ"ש פרטים עליו וצמצמה את השימוש בו    "לחברי הכנסת אין זכות כניסה אוטומטית למתקנים סודיים"
יואב בורוביץ'
בורוביץ' טוען שההפרש אמש אינו משקף, כמו יכולת שחקני המפתח להתעלות
איציק וולף
בכפר הנוער בן שמן נערכה הלוויתה של סוניה פרס, אשתו בנפרד של נשיא המדינה שמעון פרס, אשר הלכה לעולמה בגיל 87    הנשיא ספד לה: נפגשנו לפני יותר מ-70 שנה ולא ידעתי אז שזאת אהבה ממבט ראשון    "גאה על ההזדמנות לחיות עם האישה הזאת 73 שנים עם עליות ועם מורדות, אך תמיד עם רגש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il