X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסניגוריה הציבורית שלחה חוות דעת לוועדה למעמד האישה בכנסת ובה הביעה את התנגדותה להצעת חוק חדשה שתטיל אחריות פלילית על נשים העוסקות בזנות ואשר מפרסמות מודעות זנות בעיתונות "השימוש בכלי הפלילי ביחס לנשים אלו נראה אבסורדי ממש ופוגע באותה אוכלוסיה פגיעה עליה המחוקק ביקש להגן"
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: AP]

הסנגוריה הציבורית מתנגדת להצעת החוק החדשה המפלילה נשים העוסקות בזנות ואשר מפרסמות מודעות זנות בעיתונות.
בחוות דעת שהגישה הסנגוריה הציבורית (18.1.11) ליו"ר הוועדה למעמד האישה בכנסת, ח"כ ציפי חוטובלי, נכתב כי הסניגוריה הציבורית מתנגדת לרכיבים בהצעת החוק שעניינם החמרת הענישה, ובפרט לתיקונים המציעים להחמיר באופן משמעותי את עונשי המאסר הקבועים בצד העבירה - לשלוש שנות מאסר בעבירה ולשבע שנות מאסר בעבירה ה"מוחמרת" - ולקבוע חובה של הטלת קנס של פי ארבעה מהתמורה שהתקבלה עבור הפרסום.
עו"ד ישי שרון מהסנגוריה הציבורית ציין כי הצעת החוק כוללת ליקויים כרוניים הקיימים במישור האכיפה וההעמדה לדין.
לדבריו, סוגייה בעייתית היא האפשרות להטיל אחריות פלילית לפי הצעת החוק גם על הנשים שעוסקות בעצמן בזנות.
"הסניגוריה הציבורית סבורה כי הצבתן של נשים בזנות תחת הספירה הפלילית אינה ראויה ובעייתית ביותר. לשימוש בכלי הפלילי כלפי אוכלוסיה זו שלל השלכות הרסניות, ובכלל זה - תיוגה של האישה בזנות באות קין פלילית, וכפועל יוצא החרפת הקלון החברתי שממילא מוטל עליה; רישומה במרשם הפלילי, באופן שעלול לפגוע באפשרויות השיקום וההשתלבות שלה בחברה בעתיד; חשיפתה לפעולות אכיפה בעלות פוטנציאל משפיל ופוגעני, כגון כניסה למקום מגורים, חיפוש על הגוף ובגוף, החרמת רכוש פרטי, עיכוב והעברה לתחנת המשטרה לצרכי חקירה ועוד; האפשרות להעמידה לדין במשפט פלילי תוך סיכון להשתת עונש מאסר עד כדי שלוש שנות מאסר לפי המוצע", ציין.
לדבריו, השימוש בכלי הפלילי ביחס לנשים אלו נראה "אבסורדי ממש", כלשונו, שכן הוא פוגע דווקא באותה אוכלוסיה פגיעה עליה המחוקק ביקש להגן מלכתחילה.
"מעבר להשלכות הברורות שנסקרו לעיל, עלולה להיגרם פגיעה נוספת, עקיפה וסמויה מן העין, של הפיכתן של נשים בזנות לפגיעות אף יותר. הניסיון מלמד ש"הפללת" הנשים בזנות הופכת אותן לחשופות יותר לניצול על-ידי סרסורים ומגבירה את התלות ההרסנית בהם. נדמה כי לא לכך כיוונו אף מנסחי הצעת החוק", טען.
לפיכך, הסניגוריה הציבורית מציעה לקבוע סייג מפורש לפיו לא תוטל אחריות פלילית לפי העבירה של פרסום מודעה המציעה שירותי זנות על מי שהלכה למעשה הוא "נותן השירות". כך, האחריות הפלילית בגין פרסום מודעת זנות יכול שתוטל על המפרסם "הישיר" - עיתון, אתר אינטרנט - וככל שישנו גם על המפרסם "העקיף" - הסרסור, הסוחר בבני אדם - אולם לא על האישה בזנות.
"קביעת סייג מסוג זה אף תחזק את המסר הציבורי החשוב לפיו נשים בזנות הן קורבנות הראויות להגנת המחוקק, והן אינן עברייניות או שותפות לפשע הראויות לגינוי מוסרי, לתיוג פלילי ולענישה", ציין.
עו"ד שרון הוסיף כי לא התקבל כל מידע אמפירי שיש בו כדי להצביע על הצדקה כלשהי בהחמרה בענישה או לקביעת ההסדרים העונשיים אחרים אותם מבקשת לקבוע הצעת החוק. "לפיכך, גם לשיטתם של המבקשים לבטל כל פרסום מתן שירותי זנות, כל שראוי היה שתציע הצעת החוק הוא לבטל את הסייגים הקבועים בחוק, או לקבוע סייגים אחרים, מצומצמים יותר, תחתיהם", ציין.
עוד הוסיף כי הענישה המוצעת עלולה להפר את המדרג העונשי הקיים בחוק העונשין. זאת מכיוון שהעונשים המוצעים חמורים ביותר בהשוואה לעבירות אחרות, אף לעומת עבירות מין משמעותיות שביצוען הושלם בפועל.
"נראה, איפוא, שקביעת עונשים כה חמורים, כפי שמוצע, ביחס לעבירה של פרסום בלבד של שירותי מין, אינו מידתי ביחס למכלול הענישה הפלילית הנוהגת כיום. לפיכך, ובייחוד כל עוד לא מוצו מאמצי האכיפה וההעמדה לדין בהקשר זה, אנו סבורים שיש להימנע בשלב זה מהחמרת הענישה", הוסיף.

תאריך:  23/01/2011   |   עודכן:  23/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסנגוריה הציבורית מתנגדת לאחריות פלילית על פרוצות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עד עתה חשבתי שמחוקק חייב להגן
זקן  |  23/01/11 18:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חולת סוכרת שרצתה לעבור ניתוח מעקפים לקיבה אך לא עמדה בדרישות העלתה כ-38 קילוגרם לאורך שנתיים על-ידי אכילת מזונות עתירי שומן וכך עברה את הניתוח המיוחל
אלעזר לוין
העירייה נתנה תעודת גמר לקניון בן 100 אלף המ"ר
ראובן לייב
בפרויקט ראשון מסוגו מטעם מחלקת ההסברה של אגודת הסטודנטים באוניברסיטה ובהנחיית עיתונאים מקצועיים משתתפים 120 סטודנטים המיועדים לשמש כעיתונאים במגזין שמוציאה האגודה מדי סמסטר
אלעזר לוין
איתות: גינדי החזקות תיכנס לבניית נכסים מניבים
מערכת PCאון
חילופי גברי בגוגל - אריק שמידט, מי שהיה מנכ"ל גוגל בעשור האחרון, יפנה בחודש אפריל הקרוב את כיסאו לטובת לארי פייג', מי שהיה אחד משני המייסדים של גוגל    מדוע? מה המשמעות?
רשימות נוספות
הממשלה עוצרת את מודעות הזנות בעיתונות  /  עידן יוסף
הענקת עיטור המאבק בסחר בבני אדם  /  עדי שמחוביץ
סדנאות לפיתוח כשירות תרבותית  /  שמעון לוי
מי רוצה לקנות אישה בדיזינגוף סנטר?  /  מתן אברמוביץ'
זונות, המשטרה באה  /  חיים שיבי
זונה לעצמה  /  אלכסנדר גולדנשטיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il