X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבנייה בבית אל. נמשכה גם בימים האחרונים
בעקבות הפרסום ב-News1
בג"ץ נזף במדינה: מתעלמים מצווי הריסה בבית אל
ביהמ"ש העליון נזף בנציג המדינה ובנציג המועצה המקומית בית אל והורה להפסיק לאלתר את הבנייה על שטחו של פלשתיני ולדאוג שהמבנים לא יאוכלסו ביניש: כשהוצאנו צווי ביניים הם הופרו
ביניש. נזיפה חמורה במדינה [פלאש 90]

איציק וולף
חשיפה: סיוע מפוקפק לקבלן מקורב

איציק וולף
פלשתיני עתר בדרישה להריסת מבנים בבית אל

בית המשפט העליון מותח ביקורת חריפה על התעלמות המדינה מבנייה לא חוקית במועצה המקומית בית אל. מדובר בבנייה שנחשפה ב-News1.
מדובר בחמישה מבני קבע גדולים שבנייתם מתבצעת בימים אלה. המבנים נמצאים בתחומי המועצה המקומית בית אל, אך לא בשטח התב"ע של המועצה ובנייתם מתנהלת בניגוד לחוק.
המבנים נבנים בלא היתרי בנייה, ובלי כל תוכנית מתאר בתוקף המאפשרת בנייה. הבנייה מתבצעת תוך הפרה של צווי הפסקת עבודות וצווי הריסה שהוצאו למבנים, וחמור מכל – היא מתנהלת על שטח בבעלות פרטית אשר נתפס לצרכים צבאיים זמניים, כאשר הבנייה נועדה למטרת מגורים לאזרחים ישראלים, ואשר בינה ובין צורך צבאי אין דבר וחצי דבר.
בדיון שהתקיים (יום ב', 24.1.11) בעתירה שהגיש עבד-אל רחמאן קאסם, פלשתיני מדורא אל קרע באמצעות ארגון זכויות האדם "יש דין", הודיעה המדינה כי היא מעדיפה להשקיע משאבים במניעת הקמת מאחזים בלתי חוקיים ביהודה ושומרון, על פני הריסה בנייה בלתי חוקית ביישובים קיימים. כך אמרה נציגת הפרקליטות, עו"ד הילה גורני.
השופט חנן מלצר העיר, כי אין המדובר רק בסדרי העדיפויות של המדינה: "יש להציף זאת, כי אם אין מספיק מקורות ואז אומרים, כי זה עניין של סדרי עדיפויות, אף אחד לא מציף את זה ולא מתייחס לצווים שלכם".
גורני השיבה, כי האכיפה דורשת משאבים שאין די מהם. "התיקים שמגיעים לכאן, זה נמוך יותר בסדר העדיפויות, כי בית המשפט לא רואה את התיקים האחרים שניתנים להם עדיפויות גבוהות יותר", הוסיפה גורני. לדבריה, המדינה פעלה בצורה נחרצת יותר במקומות בהם הופרו צווי ביניים של בג"ץ.
הנשיאה דורית ביניש העירה: "אבל לאפשר את המשך הבנייה, זה ממש בניגוד למה שאתם מודיעים". גורני השיבה: "גם זה דורש הקצאת משאבים, וזה נכון לא רק כאן. היינו, העתירות הללו מה שהן עושות, הן שמות את הדגש על מקומות מסוימים שלא הגענו אליהם". ביניש ציינה, כי הבנייה הבלתי-חוקית בבית-אל נמשכת, ומלצר שאל מדוע המדינה לא נותנת קדימות לטיפול בבנייה זו כאשר הוצא צו להפסקתה.
גורני השיבה: "הראייה היא לא כזו. יש דברים שמקבלים קדימות גבוהה יותר. דווקא המקומות המבודדים, הם מקבלים עדיפות כדי שלא יתרחבו למשהו גדול יותר. היינו לא לתת למקום חדש לצמוח".

בית המשפט הבהיר שאדמות פרטיות אינן הפקר"

בתום הדיון נעתר בג"ץ לבקשת העותרים והוציא צו ביניים המורה למדינה לדאוג להפסקת הבנייה של חמשת המבנים הלא חוקיים ולפקח שהם לא יאוכלסו. כמו-כן הורו למועצה המקומית בית אל להפסיק לבנות על הקרקע.
עורך הדין שלומי זכריה, אשר הגיש את העתירה יחד עם עורכי הדין מיכאל ספרד, אבישר לב ומוחמד שקייר מהצוות המשפטי של "יש דין", אמר כי בית המשפט היה נחרץ באשר לחובות רשויות האכיפה לאכוף את הצווים שהן עצמן הוציאו, ולאכוף את החוק בשטח הנתון למרותן.
"בית המשפט הבהיר באופן חד-משמעי כי אדמות פלשתיניות פרטיות אינן יכולות להיות הפקר לפעילות בלתי חוקית וכי אל מול פעילות זו צריכים להינקט צעדי אכיפת נמרצים", אמר.
את הטיעונים שהשמיעו השופטים נגד האמירה של המינהל האזרחי שעל פיה מטפלים אנשי המינהל בעבירות הבנייה על-פי סדרי עדיפויות השמענו כאן, ב-News1, פעמים רבות מאז התחלנו בפרסום הבנייה על מגרשו של הפלשתיני ופרסום ההתנהלות הבעייתית מבחינה חוקית של המועצה המקומית בבית אל.

האם בא-כוח המועצה המקומית שיקר לבית המשפט?

השופט מלצר פנה לעו"ד עקיבא סילבצקי, אשר ייצג את המועצה המקומית בית אל בדיון, שטען כי למועצה אין סמכות להרוס את המבנים ושאל אותו: "האם לבתים כאלו יש לכם סמכות לחבר אותם לתשתיות? אתם אחראים על התשתיות? הרי זה לא מגיע מהשמיים".
בתגובה אמר סילבצקי כי אין למועצה כל סמכות להוציא כל היתר למבנים המדוברים וכי המועצה המקומית בית אל לא תחבר את המבנים לתשתיות. כאשר נשאל האם המועצה המקומית בית אל אינה יודעת מי הקבלן שבונה במקום ענה כי הוא יכול לעשות בדיקה ולהודיע לבית המשפט אך מכיוון שסמכות האכיפה אינה על המועצה המקומית - הדברים לא יהיו מבוססים. זאת, למרות שכפי שפרסמנו בעבר ב-News1 יודעים היטב במועצה המקומית בית אל כי הקבלן שבונה את הדירות הוא מאיר דריינוף. דריינוף אף הוזמן לדיונים בנושא הבנייה על המגרש שנערכו במועצה.

תאריך:  24/01/2011   |   עודכן:  24/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ נזף במדינה: מתעלמים מצווי הריסה בבית אל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ביניש מתלוננת על סדרי עדיפויות
מטאטא  |  24/01/11 14:53
2
מה פירוש "נזף במדינה"
עידן סובול  |  24/01/11 15:02
3
בניש תדאגי גם כצד ליהודים ל"ת
מושה זוכמי   |  24/01/11 15:06
4
מה עם הבניה הלא חוקית ברהט ?
בגליל זוכרים ?  |  24/01/11 18:09
5
מקום כבוד
אברהם מערב השומרו  |  1/05/11 14:55
6
איפה ההוכחות שהקרקע שלהם,
יעקב יעקב  |  27/04/12 21:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ועדת הכספים אישרה פה אחד הקמת ועדה ציבורית שתבחן תיקצוב שירותים רפואיים מיוחדים לראש הממשלה לשעבר אריאל שרון    זאת לאחר שעברו חמש שנים מאז נפל לתרדמת ועם תום תקופת זכאותו לתנאי ראש הממשלה לשעבר אשר אמורה להסתיים בחודש אפריל    בוועדה יהיו חברים יורם גבאי, ד"ר רוני גמזו ועו"ד אבי שטאובר ובסמכותה תהיה בחינת התקצוב הרפואי    התקצוב המינהלי יישאר בסמכות ועדת הכספים
מירב ארד
המדריך עוסק הרחבה בשאלות החשובות ביותר בענייני זוגיות כגון: הסכם ממון, צוואה, זכויות פנסיה, ידועים בציבור ועוד    המדריך מחולק ללא תשלום כשירות לציבור
איתמר לוין
בנו ונכדו של השר המנוח שמואל תמיר הקימו ועד ציבורי הפועל להקדמת יום הזיכרון; 5,000 איש חתמו על עצומת תמיכה
איתמר לוין
פנחס עציוני העניק בשנות ה-90 שוחד שהגיע למאות אלפי שקלים לבכירים בוועדים של בנק הפועלים, בזק ואל-על
עידן יוסף
- כך הודיע הבוקר שר החוץ ליברמן    ההסתדרות הגיעה להסכם לעובדי משרד החוץ    במסגרת ההסכם יוענק מענק מצוינות בגובה 3% ותוספת שכר דיפרנציאלית בסך 4.5% בנוסף להסכם השכר במגזר הציבורי    יינתן מענק חד-פעמי בסך 3,000 שקלים    יו"ר האגף לאיגוד מקצועי: "עובדי משרד החוץ זכאים לתנאי שכר ראויים והוגנים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il