X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-פי הקוד החדש, שיובא בקרוב לאישור חברי-הכנסת, תוחמר הענישה על עבירות אתיות ותיאסר פעילות עבור לוביסטים "השפעתם הגדולה של צבא הלוביסטים בכל הנושאים הקשורים במגע בין הון ושלטון, חייבה אותנו להיות מדויקים מאוד בקביעותינו האתיות ביחס למגע חבר-הכנסת עם לוביסטים. נושא הגז הוא רק דוגמה אחת מאלפת להשפעתם ולרגישות הנדרשת"
▪  ▪  ▪
ראובן ריבלין, יו"ר הכנסת [צילום: פלאש 90]

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, הציג (יום ב', 24.1.11) את הקוד האתי החדש לחברי-הכנסת. בין הוראות התקנון החדשות: החמרת ענישה, איסור מוחלט על עיסוק נוסף, עיון בהצהרת הון של הח"כים ואיסור על פעילות עבור לוביסטים.
ההצעה תונח על שולחן חברי הכנסת כדי לאפשר הגשת הסתייגויות במשך שבועיים. אחר-כך תעבור לוועדת הכנסת, המוסמכת להפוך אותה לחלק מתקנון הכנסת ולקדם שינויי חקיקה מסוימים שנדרשים בעקבות הקוד החדש.
ריבלין, שהציג הבוקר את הקוד האתי, אמר כי הוא גובש על-רקע ירידת האמון הציבורי בנבחרי העם. "הכנסת היא בית זכוכית, וכל התרחשות שלה ושל חבריה גלויה לציבור. איננו אחראים על כל פעולה של חבר-כנסת, אך עלינו להבטיח שהתנהגות של חבר-הכנסת לא תוציא שמה של הכנסת לרעה. תדמית הכנסת מצויה היום במשבר עמוק, והאמון הציבורי בה - בירידה עקבית. הקוד האתי החדש מהווה מסר לציבור: הכנסת מתקנת את דרכיה, ומחילה על עצמה נורמות אתיות גבוהות", אמר.
התיקונים לקוד האתי החדש גובשו לאור המלצות ועדת זמיר, שמינה ריבלין בקדנציה הקודמת שלו כיו"ר, נוכח מה שכינה "גימיקים, תעלולים ומעשים פסולים מצד חברי-הכנסת".
המסקנות הוגשו כבר בשנת 2006, גובשו ונוסחו לכדי סעיפי תקנון לאחר עבודה יסודית, בת קרוב לשנתיים, של ועדת משנה לוועדת הכנסת בראשות ח"כ חיים אורון.
ריבלין ציין כי המאבק סביב תמלוגי הגז המחיש את הצורך בתקנון שיסדיר את פעילות הלוביסטים. "השפעתם הגדולה של צבא הלוביסטים בכל הנושאים הקשורים במגע בין הון ושלטון, חייבה אותנו להיות מדויקים מאוד בקביעותינו האתיות ביחס למגע חבר-הכנסת עם לוביסטים. נושא הגז הוא רק דוגמה אחת מאלפת להשפעתם ולרגישות הנדרשת. הדוח האתי החדש קובע שחובת הזהירות בשמירה על עצמאות שיקול הדעת מוטלת על חבר-הכנסת. הלוביסטים עושים את מלאכתם, אך חבר-הכנסת עצמו הוא שצריך להיות זהיר", אמר.
ח"כ חיים אורון אמר כי הקוד האתי אינו פונה אל הצדיקים ולא אל הרשעים. "בציבור התקבלה הנורמה שמה שלא התגבש לכלל כתב אישום פלילי הוא תקין, אך אנו סבורים שלא כך הדבר. ישנם איסורים אחרים, שאינם פליליים, אך אסורים גם כן. זוהי מטרת הכללים, לטפח התנהגות ראויה של חבר-הכנסת. הוא האחראי, ואין לו על מי לגלגל אותה, כראוי לשליחותו. צדיקים אינם צריכים קוד אתי, לרשעים הוא לא יועיל; אנו פונים אל הבינוניים, שהם הרוב, ומראים את המותר והאסור", אמר.

תאריך:  24/01/2011   |   עודכן:  24/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יו"ר הכנסת הציג את הקוד האתי החדש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קוד, קוד, אבל איפה הטעם הטוב?
עין צופיה  |  24/01/11 15:46
2
ערוץ הכנסת =סניף מרץ מוצאים דב
ישע  |  25/01/11 12:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
פותחת לראשונה סניף בקמפוס אוניברסיטת ת"א    החברה החלה לאחרונה בשת"פ מסחרי עם "ערוץ הסטודנטים" המדבר בתוך הקמפוסים
עופר וולפסון
דורית סלינגר הודיעה על פרישתה לאחר 13 שנה בתפקיד    ממהלכיה החשובים: מיזוג מעלות עם S&P העולמית בשנת 2008    "הייתי שותפה להחדרת מושג הדירוג ואנליזה של אשראי לשוק אשראי בחיתוליו"
איציק וולף, איתמר לוין
ביהמ"ש העליון נזף בנציג המדינה ובנציג המועצה המקומית בית אל והורה להפסיק לאלתר את הבנייה על שטחו של פלשתיני ולדאוג שהמבנים לא יאוכלסו    ביניש: כשהוצאנו צווי ביניים הם הופרו
איציק וולף
ועדת הכספים אישרה פה אחד הקמת ועדה ציבורית שתבחן תיקצוב שירותים רפואיים מיוחדים לראש הממשלה לשעבר אריאל שרון    זאת לאחר שעברו חמש שנים מאז נפל לתרדמת ועם תום תקופת זכאותו לתנאי ראש הממשלה לשעבר אשר אמורה להסתיים בחודש אפריל    בוועדה יהיו חברים יורם גבאי, ד"ר רוני גמזו ועו"ד אבי שטאובר ובסמכותה תהיה בחינת התקצוב הרפואי    התקצוב המינהלי יישאר בסמכות ועדת הכספים
מירב ארד
המדריך עוסק הרחבה בשאלות החשובות ביותר בענייני זוגיות כגון: הסכם ממון, צוואה, זכויות פנסיה, ידועים בציבור ועוד    המדריך מחולק ללא תשלום כשירות לציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il