X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט: התעריף של 38 אגורות שנקבע עם השקת השירות לא היה מופרז; המחוקק צפה ששלוש החברות יגבו מחיר זהה
▪  ▪  ▪
[צילום: אילוסטרציה]

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, מיכל נד"ב, דחתה בשבוע שעבר בקשה לתביעה ייצוגית נגד סלקום, פרטנר ופלאפון, בנושא דמי הקישוריות שגבו בשנת 2003 במשלוח הודעות SMS ביניהן.
התובעים, מנויים בשלוש החברות, טענו, כי המחיר הזהה שגבו אז החברות - 38 אגורות - היה מופרז, בלתי הוגן ובלתי סביר, ותוצאה של תיאום אסור בין שלוש החברות ושל ניצול כשל השוק והמעמד המונופוליסטי שיש לכל אחת מהן בשער הכניסה של ההודעות לרשת שהיא מתפעלת.
סלקום (שיוצגה בידי עוה"ד ברק טל, רותה לובן ושני רפופורט ממשרד יגאל ארנון), פלאפון (שיוצגה בידי עוה"ד ניב זקלר ועופר ארגוב ממשרד וינשטוק-זקלר) ופרטנר (שיוצגה בידי עוה"ד ירון רייטר ואריאלה אבלוב ממשרד עמר-רייטר-ז'אן-שגיא-כהן), טענו כולן להעדר יריבות עם התובעים והכחישו שהן מהוות מונופול. עוד טענו החברות לסבירות המחיר ודחו את הסתמכות התובעים על ניירות עבודה שהוכנו עבור משרד התקשורת בנושא קישוריות ה-SMS. טענות הגנה נוספות התייחסו לסבירות המחיר בארץ בהשוואה לאירופה ולכך שהמחיר הסופי לצרכן לא יירד גם אם הקישורית תוזל.
נד"ב ציינה, כי חוק התקשורת חייב את חברות הסלולר לקבוע בהסכם את התנאים בדבר קישור הגומלין, וכך הן עשו. המחוקק צפה שמחיר הקישוריות יהיה זהה, ואין חוסר סבירות שאכן כך אירע בפועל. גם שר התקשורת, בתקנות משנת 2004, צפה שהמחיר יהיה זהה. לפיכך, אין המדובר בקרטל בלתי חוקי.
נד"ב הוסיפה, כי המבקשים הסתמכו על בדיקות ו"חוות דעת" של משרד התקשורת, ולא ביצעו כל בדיקה עצמאית בשאלת חוסר ההוגנות לה טענו. "אני סבורה, כי למסמכים אלה אין כל משקל בהליכים שלפני, מאחר שאינם אלא עדות שמועה", קבעה נד"ב. "יש בהם לכל היותר ראיה, כי משרד התקשורת ערך בדיקות שונות מטעמו, וכי ייתכן ופעל לשינוי המצב על-פי חוות דעת ומסמכים אלה. מדובר למעשה בחומר גלם, שהתבקש על-ידי הרשות המבצעת על-מנת שבהצטרף לשיקולים אחרים ישמש אותה בקבלת החלטותיה".
עוד קבעה נד"ב, כי לא הוכחו עילות התביעה של הפרת חובה חקוקה, עשיית עושר, רשלנות, הפרת חוזה וניצול מצוקת הצרכן. זאת, מאחר שלא הוגשה כל חוות דעת שתתמוך בטענת המבקשים לפיה המחיר המקורי היה מופרז. גם הורדתו מאוחר יותר בידי שר התקשורת ל-28.5 אגורות, "אין בה ראשית ראיה להיותו של המחיר מופרז או בלתי סביר. בתקופה הרלוונטית לתביעה היה שירות ההודעות בתחילת דרכו, בסך-הכל תקופה של 10 חודשים. על כן המחירים שנקבעו היו בשלב של התהוות והתעצבות, ואינני סבורה, כי ניתן לקבוע גם נוכח נסיבות אלה, כי המחיר היה מופרז".
המבקשים חויבו בתשלום הוצאות ושכר טירחת עו"ד לכל אחת מן החברות בסכום של 25,000 שקל. נד"ב ציינה שמדובר בסכום נמוך, הנובע מכך שהמבקשים לא קיבלו הוצאות בהליך ביניים בו זכו בבית המשפט העליון.

תאריך:  24/01/2011   |   עודכן:  25/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה בקשה לייצוגית נגד חברות הסלולר בשל הקישוריות ב-SMS
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
העלייה בריבית תומכת במרבית תחזיות הכלכלנים בשוק ההון    העלייה בריבית התאפשרה נוכח צעדיו האחרונים של הבנק והפיחות המהיר בשער השקל כנגד הדולר והאירו שנרשם בעקבותיהם    חלק מהסיבות להעלאה: ההתרחבות הכלכלית וההאצה בהתפתחות האינפלציה    הריבית בעוד שנה לפי ממוצע התחזיות: 3.3%
איציק וולף
כשנה לאחר פיגועי התופת ברכבת התחתית של מוסקבה שב הטרור לבירה הרוסית    מחבל מתאבד פוצץ עצמו באולם קבלת הנוסעים בנמל התעופה הבינלאומי דומודדובו    כוחות הביטחון הרוסיים עורכים מצוד אחרי שלושה חשודים במעורבות בפיגוע    נמל התעופה נסגר לטיסות עד להודעה חדשה    להערכת משרד החוץ לא היו ישראלים בשדה התעופה בעת הפיצוץ
עופר וולפסון
בטקס חילופי השרים במשרד התמ"ת התייחס השר החדש שלום שמחון לנושא העלאת שכר המינימום שנותר על הפרק, ואמר כי הוא תומך במהלך אם ייעשה באופן הרמוני    הצהיר כי אין בכוונתו לשנות את תוכניות העבודה של המשרד    בן-אליעזר נפרד בסיפוק: "אם בעבר דיברו על הישגיה הצבאיים של ישראל, יום מדברים על הישגיה הטכנולוגיים"
אסף אפל ורועי גלדסטון
עקב פגיעת אוהדיה בפניני ובאליהו במלחה. מכבי נקנסה ב-10,000 ש'
ראובן לייב
סקר של עמותת "אור ירוק", המתייחס לשנת 2010, חושף שקרוב ל-70% מכלל הציבור נחשפו לנהג שחצה באותה שנה צומת באור אדום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il