X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צופה צמיחה של 3.5% בשנת 2011 לעומת תחזית קודמת מלפני 3 חודשים שחזתה צמיחה של 3.9% בדוח הסופי על כלכלת ישראל ל-2010 מזהירה הקרן מהתגברות הלחצים האינפלציוניים במשק הישראלי מבהירה כי אין בועת נדל"ן בישראל כעת, אך ציינה כי דרושים עוד צעדים כדי למנוע היווצרותה בעתיד
▪  ▪  ▪
פישר, שטייניץ וראש משלחת קרן המטבע לישראל, במהלך ביקורה בנובמבר אשתקד [צילום: פלאש 90]

קרן המטבע הבינלאומית הורידה (יום ג', 25.1.11) את תחזית הצמיחה לכלכלה הישראלית בעקבות הלחצים האינפלציוניים, את תחזית הצמיחה העולמית הכוללת דווקא הועלתה.
קרן המטבע מסרה כי כלכלת ישראל צפויה לצמוח ב-3.5% בשנת 2011 - ירידה לעומת תחזיתה מאוקטובר, אז צפתה צמיחה של 3.9%.עם זאת, צופה הקרן חזרה לצמיחה של 3.8% בשנת 2012. בתחזית הודיעה הקרן כי היא צופה שהאינפלציה בישראל תואץ ל-2.7% השנה לאחר שבשנה שעברה עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.2% וכי הריבית תמשיך לעלות.
כמו-כן, לאחר שאושר על-ידי דירקטריון קרן המטבע, פורסם אתמול את הדוח הסופי של המשלחת מטעמה שביקרה בישראל בחודש נובמבר. הקרן מציינת בדוח כי שני האתגרים המרכזיים של כלכלת ישראל הם הבטחת המשך הצמיחה והתמודדות עם עליית האינפלציה. לשנת 2011 צופה קרן שיעור אינפלציה של 3%, ושל 2.5% בשנת 2012.
בדוח מבקרת הקרן את מדיניות רכישות המט"ח של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, וכותבת כי "ההתערבות בשוק המט"ח אינה צריכה להיות כלי מרכזי של בנק ישראל בהתמודדות עם הדילמה שבין הצורך להגיב לתנועות ההון הנכנסות לישראל והפגיעה בתחרותיות המשק, לבין החששות מעליית אינפלציה - גם אם המשמעות היא התחזקות נוספת של השקל".
בדוח המקיף התייחסה הקרן גם ללחצים האינפלציוניים הנובעים משוק הנדל"ן הרותח. "הביקוש לדירות החל לגדול באופן משמעותי מהרבעון השני של 2009 הנובע מהתגובה המאוחרת בטיפול בנושא. מחירי הבתים זינקו ביותר מ-40% בתוך שנתיים והיעדר הניסיון בטיפול בבועות נדל"ן קודמות, יחד עם חסמים בהיצע, רגולציית בנייה בעייתית וריבית נמוכה מזכירים את הבועות שהתפתחו בכלכלות מתקדמות אחרות בראשית שנות ה-2000", כתבה הקרן.
עם זאת, הדגישה הקרן כי "אין עדות לכך שהגאות בשוק הנדל"ן הישראלי נובעת מהתרופפות בסטנדרטים של העמדת המשכנתאות על-ידי הבנקים".
בהתייחסם לתגליות הגז האחרונות, הביעו אנשי קרן המטבע תמיכה בשינוי משטר המס בתחום האנרגיה. "הקמתה של ועדה לבדיקת הסדרי המס הנוכחיים על-ידי משרד האוצר היא החלטה נכונה. כוונתה של הוועדה להעלות את תקבולי המס מפעילויות אלו ולהשוותם לרמה הנהוגה במדינות המפותחות נכונה גם היא", נכתב. לדעת הקרן, הממשלה הישראלית צריכה להשתמש בתקבולי הגז כדי להוריד את היקף החוב הלאומי של ישראל.

תאריך:  25/01/2011   |   עודכן:  25/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סטנלי פישר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרן המטבע הבינ"ל הורידה תחזית הצמיחה של ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך עולה מסקר החברות והעסקים של בנק ישראל לרבעון הרביעי של 2010    התרחבות הפעילות הקיפה את כל ענפי המשק    הציפיות בכל הענפים הן להמשך ההתרחבות של הפעילות גם ברבעון הראשון של 2011    רבע מהחברות מאמינות שהתוכנית להפחתת מיסים תגדיל היקף ההשקעה המתוכננת שלהן
יפעת גדות
צוות חוקרים גילה גן שעוזר לסרטן להתפשט    בתרביות של רקמות ללא הגורם המעכב את התפשטות הסרטן, המחלה התקדמה והתפשטה במהירות רבה    חסימת הגן מנעה את ההתפשטות
איציק וולף
מנהל תחום תפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה פנה אל המשטרה בבקשה לפתוח בחקירה בחשד להסתה לאלימות נגד פעיל שמאל שקרא "לתקוע כדור לכצהל'ה-מנגלה כדור בראש בשביל הכיף"    למרות שהדברים פורסמו לפני כשלושה שבועות רק לאחר פנייה של News1 מן הימים האחרונים יתחילו בחקירת ההסתה
עופר וולפסון
תקבל בעלות מלאה על לחמי, שהייתה עד כה בבעלות סטף ורטהימר    יו"ר ויסוצקי: "נמשיך להרחיב את הקבוצה על-ידי רכישה של מותגים מובילים בתחום המזון"
יפעת גדות
שיתוף הפעולה בין מנהלת השירות האזרחי-לאומי לבין עמותת עזר מציון החל בחודש יולי האחרון, ובמסגרתו נקבע כי אלפי מתנדבי השירות האזרחי-לאומי יצטרפו למאגר מח העצם של עזר מציון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il