X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השבוע פרסמה הלמ"ס את סיכום נתוני המוות לשנת 2010, אך אלו רחוקים מלשקף את המציאות המלאה תאונות בשטחי יהודה ושומרון נספרות בנפרד, ובמידה ומדובר בתאונה בה מעורבים רק פלשתינים היא אינה נספרת כלל בנתונים הכלליים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

השבוע פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את סיכום נתוני המוות לשנת 2010 בכבישי ישראל-אך הנתונים שמוצגים לשר התחבורה ישראל כץ כלל לא משקפים את המציאות, כיוון שהתאונות בשטחי יהודה ושומרון נספרות בנפרד, ובמידה ומדובר בתאונה בה מעורבים רק פלשתינים היא אינה נספרת בנתונים הכללים.
בלמ"ס אומרים שהם נשענים על דיווחי המשטרה שמשאירה את הטיפול בתאונות פלשתינים לרשות הפלשתינית, במחוז ש"י של המשטרה אומרים כי כל תאונה שמדווחת מטופלת, ובמשרד התחבורה טוענים כי מדובר בדברי הבל.
בשנה החולפת נהרגו 349 בני אדם בכבישי ישראל-כך על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו השבוע, כאשר במקביל אל הנתון הזה מצטרפים בסקירה השנתית של הלמ"ס עוד 23 הרוגים בכבישי יהודה ושומרון אשר נספרים בנפרד משאר כבישי ישראל
מלבד מספרי המוות הללו - מפרט הדוח המסכם את מספר התאונות הכולל, מספרם של הנפגעים ופילוח נוסף שמצביע כמה מהם נפגעו באורח קשה כתוצאה מהתאונה. מי שמעיין בנתונים הללו מקבל רק חלק מן המנה, כיוון שכאשר נהג פלשתיני עובר תאונת דרכים בכבישי יהודה ושומרון, בה לא מעורבים יהודים, הוא לא נכנס לסטטיסטיקה אשר בסופו של דבר עשוייה להשפיע בהחלטה האם הכביש ראוי לשיפוץ או להצבת תמרורים חדשים.
על-מנת ליזום תיקון פגעי תעבורה בכביש, ישנו רף מסויים של הרוגים או נפגעים אליו צריך להגיע באותו הכביש על-מנת שהבקשה תזכה למענה ותוביל לשינוי תנאי הכביש- כאשר תאונות הדרכים של פלשתינים לא נכנסות לסטטיסטיקה, הנתונים שבידי שר התחבורה אינם משקפים את המציאות בשטח ועל כן תשתיות הכבישים לא זוכות לטיפול שימנע את האסון הבא.
בנוסף, נתוני הלמ"ס מציגים את נתוני התאונות בכבישי ישראל בלי התייחסות לכבישי יהודה ושומרון, ומופיעים בספירה נפרדת בלי קשר למספרים הכללים המפרוסמים.
טלי טל-מנהלת אגף בכיר תשתית כלכלה, בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מסבירה כי החליטו בלמ"ס לספור את הנתונים ביו"ש בנפרד לאור השינויים בגבולות שנעשו במשך השנים, ועל-מנת שמבחינה טכנית ניתן יהיה לעקוב בצורה טובה יותר אחרי הנתונים במשך השנים.
בעניין תאונות הפלשתינים שלא זוכות להיכלל בסטטיסטיקה אומרת טל כי הם נשענים על נתונים של משטרת ישראל כאשר במשטרה נאמר להם שתאונות דרכים בהם מעורבים רק פלשתינים לא מטופלות על ידם, וגם אם שוטרים יגיעו לשטח הם יעבירו את הטיפול לידי המשטרה הפלשתינית ועל כן אין ברשותם נתונים.
לדבריה, במשטרה מפתחים בימים אלו תוכנה במחשב אשר תסייע בהזנת הנתונים בצורה מקיפה יותר ובכך תסייע גם לאנשי הלמ"ס.
במחוז ש"י של המשטרה מבהירים כי תאונות של פלשתינים בשטחי הרשות, הם בטיפול המשטרה הפלשתינית, אך כל תאונה בשטח שנמצא בשליטה ישראלית ומדווחת להם, זוכה לטיפול כמו כל תאונה אחרת ברחבי הארץ כאשר היא נרשמת גם כן במאגרים השונים.
במשרד התחבורה מגיבים לטענות לפיהם השר מקבל נתונים לא מדויקים כדברי הבל.

הכותב הוא כתב רדיו "גלי ישראל" לענייני צבא והתיישבות
תאריך:  28/01/2011   |   עודכן:  28/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תאונות עם פלשתינים בלבד? לא בנתוני הלמ"ס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
על-פי תקנות הרעש החדשות אפשר להמשיך להפריע לשכנים, אבל קצת פחות    חשבתם שיהיה שקט מעשר בלילה? תצטרכו להמתין לשעה אחת-עשרה
אלעזר לוין
אלמנתו של מ.מ. תבעה מחברת הביטוח 826 אלף שקל    הבדיקות והדיון בביהמ"ש גילו: הוא היה אלכוהוליסט ולא הצהיר על מצבו הבריאותי האמיתי    נדחתה גם תביעה נגד הבנק הבינלאומי
מערכת אתר ערוץ הספורט
מאמן חיפה נימק את ההפסד 77:73 לחולון. פרנקו: החברה פה מחוברים
מוטי פשכצקי
הקשר, שהרשים את יובל נעים, לא צורף רק בשל פער בן 10,000 ש"ח
איציק וולף
מבקר המשרד לביטחון פנים ערך בימים האחרונים בדיקה בעניינו של מפקד מחוז דרום בשירות בתי הסוהר, גונדר אלי גביזון, בחשד שנתן טובות הנאה לרל"שית שלו עמה הוא ביחסים אישיים קרובים    גביזון נחשב למקורב למנכ"ל הנכנס של המשרד, נציב בתי הסוהר לשעבר יעקב גנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il