בניגוד למה שמקובל לחשוב, הצרכן החרדי אינו "נעול" על מותגים פחות מוכרים וזולים, ונוטה ליישר קו עם המגזר הכללי בכל הקשור לצריכת מוצרים מוכרים ויקרים. כך עולה מ"מדד מובילים", סקר עומק שביצעה חברת דחף (ד"ר מינה צמח), והוצג בכינוס מובילים של היומון החרדי "המבשר" שהתקיים (יום א', 30.1.11) ברמת-גן.
המותגים שקנו את האחיזה הרבה ביותר בשוק החרדי הן תנובה, פרסום גל ואסם.
להלן כמה מנתוני מדד מובילים על העדפות הצרכן החרדי:
- משקאות קלים - מעדיפים קוקה קולה וספרינג, מאשר את שאר המותגים הזולים;
- יינות - לא שותים רק בקידוש של שבת; 11% שותים יין במהלך השבוע. המותג המוביל - כרמל מזרחי האוחז נתח של 50% מהשוק ולאחריו יקבי רמת הגולן בפער ניכר עם 10%.
- מוצרי החלב - תנובה חולשת באופן כמעט בלעדי עם 81% מנתח השוק. שטראוס וטרה אוחזות 8% כל אחת.
- תקשורת ביתית - 27% מהקווים הביתיים אינם של בזק
- תקשורת סלולרית - סלקום בעלת 47%, אורנג' - 26%, פלאפון - 20% ומירס - 7%. רבע מבעלי טלפון סלולרי מחזיקים ברשותם מכשיר נוסף.
- 34% אינם מחזיקים בכרטיס אשראי;
- החתלה - האגיס, מותג החיתולים הנחשב יקר, אוחז 48% מנתח השוק, מותיר מאחור את טיטולים עם 25% ואת פמפרס עם 17%.
- ל-75% יש דירות בבעלותם אולם רק ל-32% יש רכב פרטי (שלושה רבעים לעומת שליש).
בסקר נשאלו 607 איש מהאוכלוסיה הבוגרת של הציבור החרדי. על-פי הערכות, מונה הציבור החרדי 750-700 אלף איש.
עיתון המבשר הוקם לפני שנתיים על-ידי ח"כ
מאיר פרוש המנוח, ומנוהל על-ידי בנו משה (27). המבשר קנה לו מקום של כבוד כאשר שינה את דפוסי הקריאה במגזר, שעד כה קרא את יתד נאמן ואת המודיע, והוסיף עוד אלפי משפחות שאינן מזוהות עם פלג חרדי זה או אחר.
פרויקט הדגל של העיתון הוא כינוס מובילים בו מוצג המדד האמור.