X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבטיח לקדם ולעודד רפורמות פוליטיות נוספות במדינה "מנהיגי ערב צריכים לעשות יותר כדי להתאים את עצמם לשאיפות הפוליטיות והכלכליות של העם" "התרחשות התקוממות, היא ראיה לקיומו של כעס, והכעס ניזון מייאוש" מאמין שתהליך השלום לא מת
▪  ▪  ▪
לא פוחד משינויים. בשאר אסד [צילום: AP]

נשיא סוריה, בשאר אסד, אמר כי יקדם ויעודד רפורמות פוליטיות נוספות במדינה, אולי כרמז לכך שההתקוממות האלימה במצרים מאלצת מנהיגים בכל האזור לבחון מחדש את המדיניות שלהם.
בראיון נדיר, אמר אסד ל"וול סטריט ג'ורנל", כי המחאות במצרים, בתוניסיה ובתימן הן התחלתה של "תקופה חדשה" במזרח התיכון, וכי מנהיגי ערב צריכים לעשות יותר כדי להתאים את עצמם לשאיפות הפוליטיות והכלכליות של העם. סוריה, אמר אסד, נמצאת מבחינה גיאוגרפית ופוליטית במרכז המזרח התיכון וזו הסיבה לכך שהיא מעורבת בכל הבעיות הקיימות באזור, בין אם באופן ישיר ובין אם באופן עקיף.
לשאלה כיצד הוא רואה את האירועים המתרחשים במצרים, בתוניסיה ובתימן, את כלל השינויים באזור ואת ההשפעה שיש לכך על סוריה, ענה אסד כי הדבר דומה ל"מים עומדים". אסד תיאר מצב בו במים עומדים מצטברים זיהומים וחיידקים, במיוחד כשהדבר מתרחש לאורך עשורים, ובמיוחד בעשורים האחרונים, למרות שינויים רבים המתרחשים בעולם ובחלקים מסוימים במזרח התיכון, כולל בעירק, בישראל ובאפגניסטן. "בגלל שקפאנו על השמרים", אמר, "אנו סובלים כעת מחיידקים. לכן, מה שרואים כעת באזור הוא סוג של מחלה".
"אנחנו לא תוניסאים ולא מצריים. אנחנו לא יכולים להיות אובייקטיביים במיוחד כשהמצב עדיין שרוי בערפל ולא ברור", אמר. לדבריו, כל מה שקוראים או שומעים בתקופה זו אינו מציאותי, אינו מדויק ולא אובייקטיבי.
לעמוד בקצב השינויים
לדבריו של אסד, מדובר בעיקר בייאוש, משום שבכל פעם שמתרחשת התקוממות, היא ראיה לקיומו של כעס, והכעס ניזון מייאוש. לייאוש, לפי אסד, יש שני גורמים: פנימי וחיצוני. הפנימי הוא שהאשמים הם "אנחנו, כמדינות וכגורמים רשמיים" והחיצוני הוא "אתם", כבעלי כוח עצום או מה שאתם מכנים "המערב", או "הקהילה הבינלאומית". לדברי אסד, "הקהילה הבינלאומית" מורכבת למעשה מארצות הברית ומעוד כמה מדינות, אך לא מהעולם כולו, ולמרות זאת, היא מעורבת בהתרחשויות באזור מזה עשורים.
בהיבט של הגורמים הפנימיים מדובר למעשה בשינוי, ציין אסד. "החברה משתנה וצריך לעמוד בקצב השינויים, כמדינה ומוסד. חשוב לקדם את עצמך במקביל להתקדמות החברתית. חייב להיות משהו שישמור על האיזון. זוהי הכותרת החשובה ביותר". עוד אמר כי הבעיות הקיימות באזור, היעדר מצב של שלום, הפלישה לעירק, ההתרחשויות באפגניסטן והתהודה שיש לכך בפקיסטן ובאזורים אחרים, הביאו לייאוש ולכעס.
אסד טוען כי מעמדו טוב יותר מזה של הנשיא מובארק, זאת בשל עמדתו האנטי-אמריקנית והסכסוך עם ישראל. לדבריו, חשוב להיות קשוב לאמונות של העם וזו גם הסיבה ליציבותה של סוריה.
לשאלה כיצד הוא רואה כיום את תהליך השלום והאם התהליך "מת" מבחינתו, ענה אסד כי התהליך אינו מת משום שאין אפשרויות אחרות. "אם אתה רוצה לדבר על מותו של תהליך השלום, הרי שהמשמעות היא שכולם צריכים להתכונן למלחמה הבאה, וזהו אינו האינטרס של סוריה ולא של האזור בכלל". אסד מאמין שישראל למדה את הלקח בשנת 2006, שהוא: "כוח-על" במזרח התיכון לא יכול להביס אפילו סיעה קטנה, למרות כל הכוח הצבאי שבידם.
הטכנולוגיה משתנה, אמר, והטקטיקות השתנו גם הן. "הכל משתנה ולמרות זאת אנו מאמינים שרק שלום יכול לעזור לנו". זוהי הסיבה, לדבריו, שהוא אופטימי.

תאריך:  31/01/2011   |   עודכן:  31/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשיא סוריה: "מה שקורה כעת באזור הוא סוג של מחלה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בשאר אסד העלאוי מול רוב הסוני
ראספוטין בן מדביד  |  31/01/11 19:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
החמאס סגרה את מעבר רפיח לאחר שהשומרים בצד הגבול המצרי נמלטו    נמנע גם מעברם של מאות פלשתינים למצרים ואלפי בני אדם לכודים ברצועת עזה    מערכת הביטחון קיימה הערכות מצב בעקבות ההתפתחויות האחרונות במצרים    ארה"ב, יפן וסין נערכות לפינוי אזרחיהן ממצרים
דניאל רוט
אלוף ישראל בקפיצה משולשת היה רחוק 16 סנטימטרים משיאו האישי
איציק וולף
מחקר חדש שנערך באוניברסיטת חיפה גילה קשר ישיר בין הזמן שנערות מבלות בגלישה באתר הפייסבוק לבין התפתחות הפרעות אכילה כנטייה לרזון קיצוני ובולימיה
אלעזר לוין
בובליל לוועדת הכספים של הכנסת: העלאת המס תקטין את הצע הדירות למכירה, ולא תגדיל אותו כפי שטוען האוצר    מזהיר גם מעלית שכר הדירה
אלעזר לוין
תתחזק 500 אתרי אנטנות סולאריות    החלה לעבוד גם בטוגו ובבנין    תבנה 600 אנטנות ב-60 מיליון דולר בתשע מדינות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il