X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תובעת 6.1 מיליון שקל מחברת ספייס איט ומסמנכ"ל החברה, שעבד בצרעה ולטענתה השתמש בסיסמאות שגנב על-מנת לחדור למחשביה
▪  ▪  ▪
חנות רהיטי צרעה [צילום: יח"צ]

קבוצת רהיטי צרעה תובעת 6.1 מיליון שקל מחברת הריהוט ספייס איט, בטענה שחדרה למחשביה, הוציאה מהם חומר חסוי והשתמשה בו על-מנת לזכות במכרזים בהם התמודדה רהיטי צרעה. במכרזים אחרים, טוענת רהיטי צרעה, היא נאלצה להוריד את מחיריה בצורה משמעותית בשל השימוש במידע החסוי.
התביעה הוגשה בתחילת החודש לבית המשפט המחוזי מרכז, באמצעות עוה"ד נועם בר-דוד ואלון דמסקר ממשרד סלומון-ליפשיץ. התובעות הן חברת ג.ג.י ריהוט משרדי גלובל ישראל, המשתייכת לקבוצת הריהוט הבינלאומי גלובל, ושהיא בין היתר בעלת המותג "צרעה"; טקניון ישראל, שותף כללי בגלובל; ורהיטי צרעה. הנתבעים הם ספייס איט ואורי גרוס, אשר הועסק שנתיים וחצי בידי רהיטי צרעה.
לטענת התובעות, גרוס קיבל בצרעה את פרטי ההתחברות למחשב החברה והיה אחראי על ריכוז מערכות המידע במחלקת השיווק שלה. באפריל 2010 עבר גרוס לספייס איט והתמנה בה לסמנכ"ל מכירות.
באוקטובר שעבר התעורר חשד בצרעה ולפיו פרטים מסחריים חסויים שלה דולפים לגלובל, וזאת בעקבות שיחות שניהלה עם גוגל ישראל. לדברי התובעות, החשד המיידי נפל על גרוס, בשל יכולתו ליירט סיסמאות אישיות של עובדים איתם היה במגע יומיומי, ובשל העובדה שעבר לגלובל.
על-מנת לאושש את החשד, שלחה רהיטי צרעה בדוא"ל לעובדיה מידע כוזב בדבר פרויקט שלא היה ולא נברא. בעקבות משלוח הדוא"ל, התקשר ל"לקוח" נציג של חברת ספייס איט וביקש לשוחח עם נציגו בנוגע לפרויקט. כך התברר, כי אכן בוצעה חדירה למחשב בידי ספייס איט.
חברת האבטחה מגלן גילתה, לדברי התובעות, כי מאז מאי 2010 - סמוך לתחילת עבודתו של גרוס בספייס איט - בוצעו אלפי חדירות לשרת הארגוני של גלובל ולתיבות הדוא"ל של עובדים רבים בה - כולן מכתובת אינטרנט הרשומה על שמה של ספייס איט. גלובל הגישה תלונה למשטרה, גרוס נעצר ולדברי התובעות הודה בחשדות נגדו - אך ממשיך לעבוד בספייס איט.
גלובל טוענת, כי מאז עבר גרוס לספייס איט, זכתה האחרונה בשישה מכרזים ופרויקטים שונים, אליהם ניגשה גם גלובל. המשותף לכל זכיות אלה, הוא, כי קודם לזכייתה של ספייס איט, היא חדרה להודעות הדוא"ל של עובדי גלובל בהצעות המחיר של גלובל. מדובר בפרויקטים בהיקף של 3.8 מיליון שקל שבוצעו בקבוצת טבע, בנק מרכנתיל, חברת מולטילוק וחברת נייר חדרה.
כמו-כן, במספר פרויקטים בהם זכתה גלובל, היא נאלצה להוזיל את הצעתה כתוצאה מחדירתה של ספייס איט למחשביה והעתקת הצעותיה. לטענת התובעות, מדובר בנזקים בסכום כולל של 500 אלף שקל, בפרויקטים שבוצעו בין היתר עבור ישקר, ויזה ועיריית רעננה.
לבקשת התובעות, הטיל השופט שאול מנהיים עיקול זמני של 3 מיליון שקל על ספייס איט. טרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  31/01/2011   |   עודכן:  31/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רהיטי צרעה: חברה מתחרה חדרה למחשבינו וכך זכתה במכרזים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
מבטיח לקדם ולעודד רפורמות פוליטיות נוספות במדינה    "מנהיגי ערב צריכים לעשות יותר כדי להתאים את עצמם לשאיפות הפוליטיות והכלכליות של העם"    "התרחשות התקוממות, היא ראיה לקיומו של כעס, והכעס ניזון מייאוש"    מאמין שתהליך השלום לא מת
מחלקה ראשונה
החמאס סגרה את מעבר רפיח לאחר שהשומרים בצד הגבול המצרי נמלטו    נמנע גם מעברם של מאות פלשתינים למצרים ואלפי בני אדם לכודים ברצועת עזה    מערכת הביטחון קיימה הערכות מצב בעקבות ההתפתחויות האחרונות במצרים    ארה"ב, יפן וסין נערכות לפינוי אזרחיהן ממצרים
דניאל רוט
אלוף ישראל בקפיצה משולשת היה רחוק 16 סנטימטרים משיאו האישי
איציק וולף
מחקר חדש שנערך באוניברסיטת חיפה גילה קשר ישיר בין הזמן שנערות מבלות בגלישה באתר הפייסבוק לבין התפתחות הפרעות אכילה כנטייה לרזון קיצוני ובולימיה
אלעזר לוין
בובליל לוועדת הכספים של הכנסת: העלאת המס תקטין את הצע הדירות למכירה, ולא תגדיל אותו כפי שטוען האוצר    מזהיר גם מעלית שכר הדירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il