X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע שהאפשרות לקבל תלמידים על סמך אורח חייהם עומדת בליבו של החינוך החרדי נדחתה טענה לפיה ילד לא התקבל משום שאמו חד-הורית
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, נאוה בן-אור, קובעת, כי זכותו של מוסד חינוך חרדי שלא לקבל לשורותיו תלמיד שאורח החיים בביתו אינו חרדי. בן-אור דחתה עתירה של ילד שלא התקבל לתלמוד תורה של ש"ס באלעד, בשל אורח החיים של אמו.
העתירה עסקה בהחלטת מוסדות "דרך המלך" והרב ישי יזדי, מנהל תלמוד תורה "דרך המלך", שלא לקבל את העותר, ילד כבן שש, ללימודים בתלמוד תורה זה. בית הספר הוא מוסד מוכר שאינו רשמי, ומשתייך ל"מרכז מעיין החינוך התורני בארץ ישראל" של ש"ס.
על-פי הטענה, העילה לדחיית הבקשה להתקבל ללימודים הייתה שאימו של העותר היא אם חד-הורית. לפיכך, טען הילד (באמצעות אמו), ההחלטה נגועה באי-סבירות ומהווה החלטה מפלה משיקולים בלתי ענייניים. ערר על ההחלטה נדחה על-ידי ועדת הערר של משרד החינוך.
לטענת "דרך המלך", אין כל יסוד לטענת האפליה. בבית הספר לומדים, כפי שמצאה ועדת הערר, כ-30 ילדים ממשפחות חד-הוריות, ועובדת היותו של ילד בן למשפחה חד-הורית אינה מהווה שיקול כלשהו במכלול השיקולים הנשקלים לשם בחינת בקשתו של ילד להתקבל ללימודים בבית הספר. לטענתם, הסיבה לאי-קבלתו של הילד נעוצה אך ורק בכך שאורח חייה של אמו אינו מתאים לאורח החיים החרדי שבית הספר דוגל בו.
בן-אור מציינת, כי אכן לא ניתן לחלוק על כך שבבית הספר לומדים למעלה מ-30 תלמידים הבאים ממשפחות חד-הוריות. "נתון זה מהווה ראיה ניצחת לכך שעובדת היותו של העותר בן למשפחה חד-הורית לא שימשה יסוד להחלטה לדחות את הבקשה לקבלו ללימודים בבית הספר", היא קובעת.
מגישת בית הספר ניתן להתרשם, כפי שהתרשמה ועדת הערר, כי העילה לדחייה היא אכן אי התאמה בין אורח חייה של המשפחה לבין רוח בית הספר, שהוא בית ספר חרדי. בית הספר אף התחייב לשקול את קבלתו בשנת הלימודים הבאה, "לאחר שהמשפחה תהיה בתהליך של חזרה בתשובה בליווי רבני".
האם סיפרה למנהל בית הספר שהיא אישה "מסורתית", בעוד שאורח החיים של התלמידים הוא חרדי. כמו-כן, כפי שמציין משרד החינוך, האם הופיעה לפגישה בבית הספר בלבוש בלתי הולם, ולאחר שעזבה אותו, הסירה את כיסוי הראש שהיה לראשה בכניסתה למוסד. "איני רואה כל עילה להתערב בממצאיה העובדתיים של הוועדה ובהחלטתה לדחות את הערר", קבעה בן-אור.
בן-אור מוסיפה ומציינת, כי בית המשפט העליון הכיר בזכותם של הורים לשלוח את ילדיהם לבתי ספר פרטיים, תוך מתן אוטונומיה חינוכית שתאפשר להם לשמר את הערכים המיוחדים להם ולטפחם. לבתי ספר אלו יש שיקול דעת נרחב בכל הנוגע לקבלת תלמידים, כל עוד אין בהתנהלותם משום עברה על החוק ובכפוף לסמכויות הפיקוח של משרד החינוך.
"הקריטריון לקבלת תלמידים ולפיו על אורח החיים בביתו של התלמיד להתאים לרוח בית הספר, עומד בליבו של החינוך המוכר שאינו רשמי, המשרת את המגזר החרדי. נטלת מבתי ספר אלה את זכותם לקבל תלמידים על-פי שיקול זה, נטלת את תכלית קיומם", קובעת בן-אור. "אכן, הזכות לחינוך מגזרי מתנגשת עם הזכות לשוויון, אולם קריטריון המבוסס על התאמה לרוח בית הספר והקהילה אותה הוא משרת, מאזן כראוי ומשיקולים ענייניים בין שתי הזכויות הללו".

תאריך:  31/01/2011   |   עודכן:  01/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: בי"ס חרדי רשאי שלא לקבל תלמידים שאינם חרדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ישראל אישרה למצרים לחרוג באופן חד פעמי מההתחייבות לפירוז חצי האי סיני ולהכניס כוח צבאי בהיקף של שני גדודים לשארם א-שייח ולאזור רפיח    ככל הנראה יאבטח הכוח את מעונו של נשיא מצרים מובארק
איתמר לוין
ראובן שוורץ הודה בעבירות מע"מ חמורות ובהימנעות מתשלום מס בסך 1.2 מיליון שקל    החשד: המשיך להפיץ חשבוניות פיקטיביות
איתמר לוין
חזקיהו קהלני הורשע שלוש פעמים בעבר, אך חזר לסורו    טען במשפטו: עלילה של המשטרה והשב"כ בשל התנגדותי לשלטון החילוני
אסף אפל
מאמן אשדוד, לאחר ההפסד ה-3 ברציפות: "חייבים לתקן ולחזור לעצמנו"
עופר וולפסון
חודש בלבד לאחר ההתייקרות הגדולה, מתייקר הלילה בחצות מחיר הדלק שוב, ויעלה 7.26 שקלים לליטר    בתגובה לפנייתו של יו"ר ועדת הכספים, הבטיח ראש הממשלה נתניהו כי יבחן דרך להוזלת מחירי הדלק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il