X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הסירה את הפיקוח מהעמלה שגובה חברת הדואר מבזק המשמעות: החל ממחר תוכל חברת הדואר להפחית את העמלה שהיא גובה מבזק עבור תשלום חשבונות עוד אושר: לקוחות עסקיים ישלמו עמלות
▪  ▪  ▪

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה (יום ב', 31.1.11) את תקנות הדואר, שנועדו להחליף את התקנות הקיימות הנוגעות לתשלומים בעד שירותים כספיים שתוקפן פג. במסגרת התקנות, שהפכו מהוראת שעה לתקנות קבועות, אושרו תשלומים קבועים בעד חלק מהשירותים הכספיים שמציעה חברת דואר ישראל.
השינוי המשמעותי בתקנות היה הסרת הפיקוח מהעמלה שגובה חברת הדואר מחברות עסקיות אחרות שמאפשרות ללקוחותיהן לבצע תשלומים באמצעות הדואר, כמו למשל חברת בזק. סמנכ"ל משרד התקשורת, ד"ר אסף כהן, הסביר כי עד היום עמד התשלום על כ-5.85 שקלים, שנגבה מבעל החשבון כדוגמת בזק. לדבריו, בשל התחרות בשוק מצאו החברות פתרונות אחרים, אך הדואר לא יכול היה להוריד תעריפים ולכן ביקש גמישות בנושא.
ד"ר כהן הסביר כי ישנן שתי אפשרויות: "האחת היא שבנק הדואר יפחית את העמלה ויגבה פחות כסף מהגופים העסקיים. האפשרות השנייה היא שהעמלה תעלה, אולם אם החברה תעלה את העמלה לעסקים שבויים, שחייבים לאפשר ללקוחותיהם לשלם בדואר, משרד התקשורת יוכל להתערב בטענה שהמחיר הוא לא סביר". ד"ר כהן הבהיר כי הדואר מדווח למשרד על כל פריט שהוא מוכר והוא אף צריך להודיע למשרד על תעריף השירות ואופן קביעתו.
מנכ"ל בנק הדואר, יואל נוה, ציין כי "התחרות מביאה להתפתחות אמצעי תשלום אחרים ובנק הדואר צריך להתמודד עם התחרות באמצעות המחיר". לדבריו, לתשתית של 700 סניפי הבנק יש חשיבות לאומית, שכן הם מעניקים שירות לאוכלוסיות חלשות שלא עושות שימוש בכרטיסי אשראי או הוראות קבע.
מנגנון עידכון תעריפים מסודר
במסגרת התקנות אושר לראשונה מנגנון עידכון תעריפים מסודר. לפי המנגנון, התעריפים יעודכנו ב-1 ביולי של כל שנה החל מיולי 2012. לפי הצעת משרד התקשורת העידכון הראשון, ב-1 ביולי 2012, אמור להיות ביחס למדד נובמבר 2010 (שפורסם ב-15 בדצמבר 2010). עם זאת, יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד), ביקש הבהרות לאופן קביעת הנוסחה והוועדה החליטה שהעידכון הראשון ייעשה ביחס למדד דצמבר 2010 (שפורסם בינואר 2011).
היו"ר שאמה-הכהן ביקש לדעת מהן הכנסות בנק הדואר מעמלות ומנכ"ל בנק הדואר נוה השיב כי הן מסתכמות בכ-150 מיליון שקל בשנה. לפיכך הסביר ח"כ שאמה-הכהן כי השינוי שביצעה הוועדה יחסוך לציבור כ-600 אלף שקל בשנה.
הוועדה אף אישרה תקנות המאפשרות לבנק הדואר לעשות אבחנה בין לקוחות עסקיים ללקוחות פרטיים, על-מנת שניתן יהיה לגבות עמלות מבעלי חשבונות עסקיים. מנכ"ל בנק הדואר נוה ציין כי ההשפעות של השינויים בעמלות על ההכנסות של הבנק הן זניחות, וכי התקנות לא נועדו להביא לתוספת הכנסות. הפקדת מזומן תעלה ממחר ללקוחות העסקיים כ-5.85 שקלים כולל מע"מ, הפקדת 10 המחאות תעלה 5.85 שקלים וכל המחאה נוספת תעלה כ-58 אגורות.
עוד נקבע כי מנכ"ל משרד התקשורת יפרסם בהודעה ברשומות את התעריפים המעודכנים. לדרישת הוועדה נקבע גם כי התעריפים יפורסמו באתר האינטרנט של חברת דואר ישראל.

תאריך:  31/01/2011   |   עודכן:  31/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כרמל שאמה-הכהן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכלכלה אישרה את תקנות הדואר החדשות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ערך מסיבת עיתונאים משותפת עם קאנצלר גרמניה, אנגלה מרקל    השניים התייחסו למהומות במצרים    נתניהו: תהפוכות מהירות במקום שבו לא התבססה דמוקרטיה עלולות להוביל למשטר דיכוי מסוכן
שירלי בר דיין
היו"ר במסע"ת: עדיין יש לי צמרמורת. גיא לוזון: "רוצים לעלות לחצי הגמר"
עופר וולפסון
ההסכם שנחתם בין ההנהלה לבין ארגון כוח לעובדים ונציגות המנחים ומרכזי ההוראה כולל תוספות ממוצעות של 24%, רצף העסקה בן 12 חודשים, שיפור תנאים, הסדרת נוהלי העבודה ומנגנוני שמירת האיכות האקדמית    נקבעה התחייבות לשקט תעשייתי בתקופת ההסכם, שתוקפו עד ספטמבר 2014
איתמר לוין
בית המשפט העליון הורה לאוניברסיטאות למחוק מתקנוניהן את הסודיות הגורפת המוטלת על דיוני ועדות המינוי והקידום הפועלות בהן    ביניש: החופש האקדמי אינו חזות הכל    ביהמ"ש קבע נהלים מפורטים לחשיפת פרטים מתוך הדיונים בפני מי שיושפעו מהם
איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, אהוד ברק, החליטו שלא לבצע צעדים שימנעו את כניסת אלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל    זאת בכפוף להחלטת היועץ המשפטי לממשלה    רק במקרה שיודיע כי יש מניעה משפטית למנות את גלנט - יפעלו בלית-ברירה למציאת מחליף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il