X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המסלול החדש שיופעל בשת"פ של משרדי התמ"ת והאוצר, יאפשר לחוקרים מהאקדמיה, למכוני מחקר ולבתי חולים, לקבל מענקים לביצוע מחקר שעשוי להתפתח למחקר תעשייתי ומסחרי המסלול תוקצב בתקציב הדו-שנתי בכ-100 מיליון שקלים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

משרדי התמ"ת והאוצר, בשיתוף ות"ת, מוציאים לדרך (יום ב', 31.1.11) מסלול סיוע חדש לחיזוק הקשר בין האקדמיה לתעשיה, שייקרא "קמי"ן" ("קידום מחקר יישומי נבחר"), כחלק ממכלול כלים רחב יותר, הפועל במסגרת התוכנית 'יתרון יחסי' - התוכנית לקידום התעשיה עתירת הידע.
המסלול החדש שיופעל על-ידי לשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת, יאפשר לחוקרים ממוסדות מחקר אקדמיים, מכוני מחקר ובתי חולים, לקבל מענקי מחקר לביצוע מחקר אשר יתכן כי יתפתח למחקר תעשייתי ומסחרי בתעשיה הישראלית. מדובר בטכנולוגיות ותגליות חדשות וייחודיות, אשר לצורך העברתן לתעשיה, נדרשת פעילות מקדימה בה התעשיה עדין לא מעורבת לביצוע מחקר יישומי ופעילות מו"פ נוספת להוכחת היתכנות ראשונית ו/או תיקוף הישגי המעבדה בכלים מבוקרים המקובלים בתעשיה. שלב זה, המכונה גם 'עמק המוות', מאופיין במחסור חמור במימון, עקב היותו ראשוני מדי להתעניינות מצד התעשיה וכן אינו מקבל מימון מהאקדמיה.
המסלול גובש לאחר התייעצות של המשרדים ו-ות"ת עם גורמים רבים מהאקדמיה ומהתעשיה אשר הצביעו על פוטנציאל גדול בנושא.
במסגרת המסלול, יינתנו מענקים לתקופה של עד שלוש שנים, כאשר התקציב המאושר המרבי לשנת פעילות אחת הוא 400,000 שקלים. המסלול תוקצב כבר עתה בתקציב לשנים 2012-2011, כך שבשנת 2011 יוקצו לו כ-40 מיליון שקלים ובשנת 2012 כ-60 מיליון שקלים.
חיים שני, מנכ"ל משרד האוצר, ציין כי "המחקר האקדמי במדינת ישראל מהווה מקור חשוב לטכנולוגיות ויישומים חדשניים, המהווים את הבסיס לפיתוח מוצרים עתירי ידע לתעשיה הישראלית. המסלול החדש מרחיב את אפשרויות שיתוף הפעולה והעברת הידע בין האקדמיה לתעשיה עתירת הידע הישראלית".
שרון קדמי, מנכ"ל משרד התמ"ת הדגיש את "מחויבות משרד התמ"ת לחיזוק התעשיה בישראל, באמצעות טיפוח מכלול המרכיבים המצויים בסביבת הפיתוח והחדשנות התעשייתית, וביניהם גם כאלה שאמנם אינם נמנים על "קבוצת הלקוחות" הישירה של המשרד, כמו המוסדות להשכלה גבוהה ומכוני המחקר האוניברסיטאיים והרפואיים, אך חיוניים לקיומה של התעשיה המפתחת ולשימור יתרונה היחסי".
ד"ר אודי ניסן, הממונה על התקציבים, אמר עוד כי "המסלול החדש הנו נדבך נוסף במהלך כולל לחיזוק שרשרת המחקר, ומהווה מהלך משלים לתוכנית הרב-שנתית במערכת ההשכלה הגבוהה. המסלול הוא כלי נוסף בחיזוק שיתוף הפעולה בתחום העברת הידע מהאקדמיה ותעשיה, ומחזק הן את הפעילות האקדמית והן את תרומתה לקידום התעשיה המתקדמת בישראל".
אבי חסון, המדען הראשי במשרד התמ"ת הוסיף כי "קמי"ן מהווה פעילות נוספת במערך הפעילויות בהן נוקטת לשכת המדען הראשי לחיזוק קשרי הגומלין אקדמיה-תעשיה, והיא תופעל במקביל לפעילויות האחרות במערך זה, ובכלל זה "מגנטון" ו"נופר". שתי תוכניות אלה מופעלות כיום במסגרת תוכנית "מגנ"ט", וזוכות להערכה רבה בקהילות המחקר האקדמי והפיתוח התעשייתי, ואך טבעי הוא שגם "קמי"ן" תופעל במסגרת תוכנית זאת, כחוליה נוספת בשרשרת הערך של פיתוח מוצרים תעשייתיים חדשניים".

תאריך:  31/01/2011   |   עודכן:  31/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אודי ניסן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הושק מסלול חדש לחיזוק הקשר בין האקדמיה לתעשיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך קבע ביהמ"ש המחוזי על-רקע אי הגעתו של מימון לישראל להתייצבות בדיון בבקשה להטלת עיקולים זמניים, על-רקע פרשת קווי אשראי    הבקשה להטלת עיקול על זכויותיו של חיים צוף ועל זכויות חברת יונייטד קינגסווי נדחתה בטענת שיהוי    השופטת נחליאלי חיאט: "התרשמותי ממימון וצוף ובכלל זה מעדותו של צוף בדיון שלפניי... הותירה בי רושם בהחלט לא נוח"
לירון בכר
הקפטן לא מקל ראש ביריבה ביום ד' בגביע הפדרציה (שידורים באתר)
אלעזר לוין
ראש מטה ההסדר הקיבוצים: בניית השכונות החדשות בנוסח "גלנטיסטי" תפגע בקיבוצים    סכנות נוספות - בניית שכונות מגורים מונתקות מהקיבוץ ומחסור במנהלים
עופר וולפסון
הסירה את הפיקוח מהעמלה שגובה חברת הדואר מבזק    המשמעות: החל ממחר תוכל חברת הדואר להפחית את העמלה שהיא גובה מבזק עבור תשלום חשבונות    עוד אושר: לקוחות עסקיים ישלמו עמלות
איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ערך מסיבת עיתונאים משותפת עם קאנצלר גרמניה, אנגלה מרקל    השניים התייחסו למהומות במצרים    נתניהו: תהפוכות מהירות במקום שבו לא התבססה דמוקרטיה עלולות להוביל למשטר דיכוי מסוכן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il