X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אתר נופש של חוסיין סאלם
השותף המיליארדר של יוסי מימן ברח לז'נבה
מקורות המקורבים למצרי חוסיין סאלם טוענים כי הוא לא נמלט לדובאי כפי שדווח בתחילת השבוע אתמול בערב הודיע נשיא מצרים מובארק כי לא יתמודד לכהונה נוספת

חוסיין סאלם, אחד השותפים הגדולים במיזם שיתופי הגז והנפט EMG, מקורבו של נשיא מצרים חוסני מובארק ואחד האנשים העשירים במצרים, נמצא בז'נבה מאז ברח ממצרים בתחילת השבוע - כך טענו אתמול מקורות זרים המקורבים לסאלם.
המקורות מכחישים את הדיווחים מהימים האחרונים שלפיהם נמצא סאלם בדובאי. ביום ראשון דיווחה סוכנות AP כי לפי גורם רשמי בשדה התעופה בקהיר, 19 מטוסים פרטיים של משפחות עשירות ממצרים ואנשי עסקים ערביים עזבו לדובאי. ההערכה הייתה כי סאלם עזב יחד עם קבוצה זו. למחרת דווח כי סאלם נעצר בדובאי יחד עם חצי מיליארד דולר במזומן.
נשיא מצרים, חוסני מובארק, הודיע הלילה (שלישי) כי לא יתמודד בבחירות הבאות לנשיאות מצרים, שייערכו בספטמבר השנה, אולם בכוונתו להישאר בתפקידו עד שייבחר לו מחליף. נאומו של מובארק, שמגיע בעקבות שבעה ימים של הפגנות סוערות בכל רחבי מצרים, מסמן את קץ שלטונו לאחר 30 שנה.
קבוצת מרחב של יוסי מימן, שותפתו של סאלם בפרויקט EMG, הכחישה באופן רשמי את המעצר ביום שני. גורמים המקורבים ל-EMG אמרו אתמול כי סאלם נמצא בקשר ישיר עם בעלי המניות מאז יום ראשון. בקבוצת מרחב סירבו להגיב על הדיווחים.
סאלם מחזיק את הנתח הגדול ביותר (28%) במיזם EMG. מלבדו מחזיקים במיזם חברת PTT התאילנדית (25%), קבוצת מרחב שבבעלותו הישירה של יוסי מימן וחברת אמפל הציבורית שבשליטת מרחב (20.6%), סם זל ודיוויד פישר (12%), חברת הגז המצרית (10%) ומשקיעים מוסדיים ישראלים (4.4%).
עסקיו של סאלם במצרים כוללים אחזקות נוספות בתחום האנרגיה, אך שני תחומי הפעילות העיקריים שלו הם תיירות והתפלת מים. בנוסף לאחזקותיו ב-EMG, סאלם הוא גם יו"ר ובעלי HKS גרופ, חברת אחזקות לה אתרי נופש יוקרתיים בשארם א-שייח' ובלוקסור, כמו גם פעילות מחוץ למצרים.

כשסאלם ומימן נפגשו

לאחר הסכם אוסלו בשנות ה-90, פגש סאלם את יוסי מימן, ובאווירה האופטימית ששררה אז יזמו השניים את הקמת בית הזיקוק מידור במצרים. סאלם היה אחראי לצד המצרי, שכלל קבלת היתרים וניהול משא-ומתן עם גורמים פנימיים במצרים, ואילו אמפל של מימן הייתה אחראית למימון ולהכנסת חברות בנייה שיהיו קבלניות הפרויקט. עסקה זו הכניסה את סאלם לתחום האנרגיה, תחום שגם אותו פיתח מאוחר יותר, עם הקמת תחנת כוח באזור אלכסנדריה, ומפעלים פטרוכימיים שפעילותם נושקת לבית הזיקוק.
בסוף שנות ה-90', החלו סאלם ומימן לקדם את מיזם EMG. סאלם נתקל בהתנגדות רבה מבית, אך זכה לתמיכתו של מובארק בעסקה, מה שאיפשר את קידום העניינים בדרגים השונים במצרים. העסקה גם זכתה לתמיכה גדולה של ארה"ב, שראתה בה אות מבורך לנורמליזציה של יחסי ישראל-מצרים .
בשנים האחרונות בריאותו של סאלם התערערה והוא היה נוסע לא מעט לבדיקות ולטיפולים רפואיים באירופה. אף שפעילותו העסקית ואחזקותיו במצרים נותרו נרחבות, החל סאלם בהליך הפרישה ומכר חלק מנכסיו. הוא החליט להעביר לבנו חלק גדול מניהול עסקיו ומכר חלק מאחזקותיו ב-EMG לחברת PTT ולאיל הנדל"ן האמריקני סם זל.

קריירה צבאית בימי נאצר

מקורות זרים מספרים כי סאלם היה איש צבא בימי נאצר, אך באמצע שנות ה-50 נבלמה הקריירה הצבאית שלו, לאחר שבמכתב פרטי הביע את עמדתו כי לא רצוי לבצע מהלכים שיובילו למלחמה עם ישראל, וכי על מצרים להעמיד את האינטרסים של עצמה בראש בכל הנוגע לסכסוך במזרח התיכון. רק לאחר שסאדאת עלה לשלטון במצרים, חזר סאלם לשירות הציבורי, אך הפעם למערכת הפוליטית.
סאלם נחשב אחד התומכים המובהקים בסאדאת ובמהלכיו בהסכם ההיסטורי עם ישראל. הוא ייצג את מערכת הביטחון המצרית בעסקות נשק במפרץ הפרסי, ולאחר מכן היה לאיש הקשר בין מערכת הביטחון המצרית למערכת הביטחון האמריקנית. בין היתר, היה סאלם אחראי ליישום הסיוע האמריקני הביטחוני למצרים במסגרת הסכם השלום עם ישראל.
באמצע שנות ה-80 עבר סאלם לעולם העסקים. עם זאת, פעילותו לא הייתה מנותקת לגמרי מהפעילות הדיפלומטית במצרים. עם יציאתו לעולם העסקים, החל לפעול בשארם א-שייח' בסיני ובנה בתוך זמן קצר שני מלונות באזור. מלונות אלה נהפכו למוקד הפעילות הבינלאומית המצרית עם ועידות דיפלומטיות של העולם הערבי, כאשר סאלם היה אחראי לניהולן מבחינה לוגיסטית. לנשיא מובארק וילה באחד ממתחמי הנופש של סאלם ולפי דיווחים מסוימים, שם הוא נמצא כעת.
עם הזמן, התפתחה פעילות התיירות של סאלם גם בלוקסור ובאירופה. במקביל, פיתח סאלם זרוע פעילות נוספת - התפלת מים. הוא הקים מפעל בשארם א-שייח', שאחראי כיום לאספקת המים בחלק גדול מהאזור ונהפך עם הזמן לגורם ההתפלה המוביל במצרים.

פורסם במקור: אתר TheMarker
תאריך:  02/02/2011   |   עודכן:  02/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השותף המיליארדר של יוסי מימן ברח לז'נבה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
- כך מעריכים פרשנים    נשיא מצרים אמר כי לא יתמודד שוב בבחירות הבאות בספטמבר, אך גם כי אין בכוונתו לפרוש עכשיו מתפקידו    אובמה: המעבר לממשלה חלופית במצרים חייב להתחיל מיד
איציק וולף
הליך מינוי הרמטכ"ל הבא של צה"ל, שהחל מחדש אמש עם הודעת היועמ"ש כי לא יגן על מינויו של אלוף גלנט בפני בג"ץ, יכלול שלב של הגשת התנגדויות למינוי, בין היתר של מבקר המדינה אם יתנגד    יו"ר ועדת החוץ והביטחון מתנגד למינוי אלוף נווה לממלא-מקום הרמטכ"ל באופן זמני    הוועדה תתכנס היום לדיון חירום
מערכת אתר ערוץ הספורט
השחיין בן ה-28 מתאמן לקראת לונדון 2012: "אני בא להתחרות ברמות הגבוהות"
ראובן לייב
סקר מיוחד לקראת יום המשפחה חושף כי 40% מהם היו מוותרים על חופשה כזו בשל החשש מפני פיטורים, אבל 20% מהגברים מוכנים לצאת לחופשת-לידה ממושכת של עד שלושה חודשים
ראובן לייב
בעקבות האסונות שאירעו בעבר ושבהם נפלו ילדים מחלונות ונהרגו, מגובש התו על-ידי הוועדה לזכויות הילד בכנסת, כשארגון "בטרם" והתאחדות הקבלנים ישלימו את ניסוח התו, בהסכמת כל משרדי הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il