X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רופאים בפינלנד דיווחו על עלייה של יותר מפי שלושה במקרי הנרדמות במהלך מגיפת שפעת החזירים, ומשרד הבריאות של פינלנד דיווח כי הסיכון לחלות בנרדמות בקרב אלו שחוסנו מקבוצת הגילאים 19-4 הוא פי 9 בהשוואה לאלו שלא חוסנו באותה קבוצת גיל סוכנות התרופות האירופית גם היא החלה בחקירת הנושא
▪  ▪  ▪
הנושא עדיין בחקירה [צילום: יח"צ]
בישראל קיימים שני סוגי חיסונים: Pandemrix שמייצרת חברת GSK. החיסון נוסה על ילדים במינון מופחת ונמצא כיעיל. מומלץ עבור ילדים בגילאים 10-3, ו-Focetria: חיסון שמייצרת חברת Novartis. החיסון נמצא כיעיל בקרב ילדים ומבוגרים במינון רגיל. שני החיסונים הללו מכילים אדג'ובנט בהרכב כמעט זהה.

ילדים שקיבלו חיסון Pandemrix לשפעת החזירים היו בסבירות גבוהה פי 9 לפתח נִרְדָּמוּת (=נרקולפסיה - מחלה המאופיינת בהתקפי שינה בלתי נשלטים), בהשוואה לאלו שלא חוסנו, כך עולה ממחקר מוקדם שנעשה על-ידי המוסד הלאומי לרפואה של פינלנד.
נכון לעכשיו, ההסבר הסביר ביותר שבידי החוקרים הוא שהעלייה בשיעור הנִרְדָּמוּת נובעת מהשפעה משותפת של החיסון ושל מספר גורמים אחרים. החוקרים הדגישו כי עדיין נדרש מחקר נוסף, אך ציינו גם כי אנשים צעירים בגילאי 19-4 נמצאים בסיכון רב לחלות בנִרְדָּמוּת אם חוסנו נגד שפעת החזירים ב-Pandemrix.
פינלנד החלה בתוכנית חיסון מסיבית נגד וירוס H1N1 בשנת 2009, אך בחודש אוגוסט האחרון משרד הבריאות הפינלנדי המליץ להפסיק את השימוש ב-Pandemrix עד שניתן יהיה לחקור אם הוא קשור לעלייה החדה בשכיחות מקרי הנִרְדָּמוּת במדינה, במיוחד בקרב ילדים. סוכנות התרופות האירופית גם היא החלה בחקירת הנושא.
נִרְדָּמוּת היא הפרעת שינה הגורמת לעייפות קיצונית ולעתים קרובות גורמת לחולה להירדם בפתאומיות ללא כל אזהרה, אפילו באמצע פעילות.
רופאים בפינלנד דיווחו על עלייה של יותר מפי שלושה במקרי הנִרְדָּמוּת במהלך מגיפת שפעת החזירים, ומשרד הבריאות של פינלנד דיווח כי הסיכון לחלות בנִרְדָּמוּת בקרב אלו שחוסנו מקבוצת הגילאים 19-4 הוא פי 9 בהשוואה לאלו שלא חוסנו באותה קבוצת גיל.
נתונים מבתי החולים הראו כי מספר המקרים החדשים של נִרְדָּמוּת בילדים בפינלנד קפץ מ-7 בשנת 2007 ל-16 בשנת 2008 ול-60 במהלך מגיפת השפעת בין השנים 2010-2009. 52 מהמקרים האחרונים, או 90%, הופיעו בצעירים שקיבלו את חיסון ה-Pandemrix. רוב החולים פיתחו תסמיני נִרְדָּמוּת בין שבועיים עד עשרה שבועות לאחר שחוסנו. לא זוהה שינוי במספר המקרים בקרב ילדים מתחת לגיל 4 או מעל גיל 19.
הקשר שנצפה עם החיסון הוא כה ברור לדברי החוקרים שלא סביר שגורמים אחרים יכולים להסביר לגמרי את התופעה. הצעד הבא יהיה לבחון אם גורמים אחרים יוצרים "השפעה משותפת" עם ה-Pandemrix.
עד כה, עלייה חדה במספר חולי הנִרְדָּמוּת זוהתה רק בפינלנד ובשבדיה, למרות שנעשה שימוש בחיסון ה-Pandemrix ביותר מ-90 מיליון בני-אדם ב-19 מדינות. באיסלנד, מספר מקרי הנִרְדָּמוּת בקרב צעירים גם הוא עלה בצורה משמעותית, אך לא רק בקרב אלו שחוסנו נגד שפעת החזירים.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  02/02/2011   |   עודכן:  02/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיסון שפעת החזירים גורם לנרקולפסיה בקרב ילדים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
Swine Flu Vaccine's Victims
S.G  |  24/04/12 03:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
תפנה מתחם ובו 270 דירות, ותבנה עליו 700-600 דירות חדשות    היקף העסקה נאמד ב־800-700 מיליון שקל ויותר    מו"מ על עסקות דומות גם בת"א ובירושלים
מירב ארד
פרופ' שגיא הוא דיקן הפקולטה למדעי הטבע באוניברסיטת בן-גוריון    כיהן מ-2001 כסגן נשיא האגודה הבינ"ל לרבייה והתפתחות בחסרי חוליות
איתמר לוין
השופט לוי דחה את ערעורם של אבוטבול וחבריו להנהגת ארגון פשיעה שעסק בסחיטת אנשי עסקים והחמיר בעונשיהם
יפעת גדות
מחלות הסרטן מהוות בשנים האחרונות את גורם התמותה השכיח ביותר בישראל    רבע ממקרי המוות בישראל הם כתוצאה מסרטן    ההישרדות מהמחלה (בטווח של 5 שנים) בקרב גברים עומדת על 63% ובקרב נשים על 67%    מי שנמצאים בסיכון גבוה עוד יותר לחלות בסרטן הם ילידי ישראל
מיכל רמתי, ליאור זנו
מקורות המקורבים למצרי חוסיין סאלם טוענים כי הוא לא נמלט לדובאי כפי שדווח בתחילת השבוע    אתמול בערב הודיע נשיא מצרים מובארק כי לא יתמודד לכהונה נוספת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il