X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החמיר בעונשו של ערבי ישראלי, אשר יצר קשר עם הארגון בדוא"ל והעביר 18 ידיעות - למרות שהנזק הישיר לא היה גדול
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ביהמ"ש העליון החמיר היום (ד', 2.2.2011) בעונשו של ערבי ישראלי שמסר ידיעות בדוא"ל לחיזבאללה. האיש, ששמו נאסר לפרסום, נדון ל-4.5 שנות מאסר, לעומת שלוש שנים שגזר עליו בית המשפט המחוזי בירושלים.
הנאשם הודה, במסגרת הסדר טיעון, ב-18 עבירות של מסירת ידיעה לאויב. הוא יצר את הקשר עם חיזבאללהבדוא"ל ותירגם עבור הארגון מאמרים מעברית ומאנגלית לערבית. מאוחר יותר, כאשר ביקר עם משפחתו בדמשק, קיבל הנאשם מחיזבאללה דיסק ובו תוכנת הצפנה, כך שיוכל לשלוח מידע מוצפן.
בהמשך הנחה המפעיל את הנאשם לאסוף ידיעות על בסיסים צבאיים, מתקני חשמל ומתקני תקשורת, לספק מידע על אנשים שהוא מכיר, כולל על מקום עבודתם ותפקידים ביטחוניים בהם הם עוסקים ולהעביר מידע על יהודים וערבים שיהיו נכונים להעביר מידע תמורת כסף. במשך כחודש העביר המערער למפעילו שמונה מסרים ובהם פרטים רבים אודות בסיסי צבא ומשמר הגבול. כן העביר דיווחים בנוגע לאזרחים ישראלים, ביניהם קצין משטרה בכיר ואחרים שיש להם לטענתו קשר ליחידות מובחרות בצה"ל.
בית המשפט המחוזי ציין, כי מבין 18 הידיעות שהועברו, חלקן הקטן בדוי, חלקן סתמיות והנזק שנגרם אינו גדול, אולם מדובר בקשר ראשוני שעלול היה להתפתח. עוד צוין, כי אין מדובר במעידה מקרית או באי-הבנה. בשל העובדה שהודה באשמה, לא החמיר עימו המחוזי.
השופטת עדנה ארבל קבעה בעליון, כי העונש אינו משקף את חומרת מעשיו והוא אחד מאותם מקרים חריגים המצדיקים התערבות. לדבריה, העונש על עבירות נגד בטחון המדינה צריך בעיקר להיות מרתיע, כך שיילקח בעתיד בחשבון בטרם יחליט מאן דהוא לעסוק בפעילות עבריינית נגד בטחון המדינה.
ארבל מציינת, כי יש שני היבטים של חומרה בפעילותו של האיש. הראשון: מדובר בתושב ישראל המחזיק תעודת זהות ישראלית, דבר המאפשר לו חופש תנועה בתוך ישראל ומהווה יתרון חשוב שהוא בגדר "נכס" לארגוני הטרור. השני: ריבוי המקרים בהם נוצר קשר אינטרנטי עם גורמים עוינים, מחייב הרתעה ספציפית בהקשר זה.
"חומרה יתרה נודעת לעובדה שאדם האוחז בתעודת זהות ישראלית חובר אל אויביה וחורשי רעתה בימים בהם מנהלות רשויות המדינה מאבק מתמיד, סיזיפי, בניסיונות השונים של גורמי הטרור לפגוע בישראל", מוסיפה ארבל.
"הסיוע לגורמי הטרור, יש להטעים, אינו מתמצה אך בפעילות שניתן להגדירה ב'מעגל הראשון' של הטרור ועניינה בנטילת חלק בביצוע פיגועים ממש. המאבק שמנהלת ישראל מול ארגונים אלה הוא קשה ועיקש, פעולותיהם של ארגוני הטרור נגד המדינה שונות ומגוונות, ולא את כולן ניתן לקשור לפעולה קונקרטית נגד בטחון המדינה, אך המגמה אחת היא בין אם מדובר בבקשה לצלם בסיסי צבא, לתרגם ידיעות או להעביר מידע".

תאריך:  02/02/2011   |   עודכן:  02/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עדנה ארבל / Edna Arbel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: 4.5 שנות מאסר על מסירת מידע לחיזבאללה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
התנועה עתרה לבג"ץ נגד מינוי נוה לסגן הרמטכ"ל, בטענה שהורה על חיסולים שעמדו בניגוד להחלטת ביהמ"ש העליון    שיגרה מכתב לשרי הממשלה ודרשה להימנע ממינוי נוה לממלא-מקום הרמטכ"ל עד לבירור עניינו    "כל עוד תלויה ועומדת העתירה קיימת מניעה מובהקת למינויו לתפקיד ציבורי בכיר מזה שבו הוא משמש היום"
עופר וולפסון
בפנייה לשר התמ"ת קבלה חברת סיסטם מעבדות מתקדמות על האופן הלקוי בו מתנהל הליך הבחירות של נציג המעבדות למועצת הרשות    את המהלך מוביל ד"ר שמעון בויקו, מנכ"ל חברת סיסטם    הבחירות מנוהלות על ידי 3 מעבדות - בשנים האחרונות הנציגים שנבחרו - ממעבדה בודדת אחת    לשכת היועמ"ש של משרד התמ"ת בודקת את התלונות
מירב ארד
כך עולה מהערכת מצב שנערכה במרכז ללימודים אקדמיים בעקבות המשבר במצרים    לשכת מארגני התיירות הנכנסת תעלה את הנושא במסגרת יריד IMTM
איתמר לוין
ביקורת מקיר לקיר בוועדה על טיפולם של נתניהו וברק בפרשת גלנט ובמיוחד על ההחלטה למנות מ"מ רמטכ"ל במקום להאריך את כהונת אשכנזי
איתמר לוין
תוקף בחריפות בבג"ץ את מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה ומאשים אותם ב"ריב סמכויות" בנוגע לבדיקת מינויו - שהביא לפגיעה בזכויותיו הבסיסיות    טוען: פרשת הקרקעות - חלק מניסיון כולל לטרפד את מינויו לרמטכ"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il