X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ניתוח נתונים של מחקרים שפורסמו גילה כי התרופה, כאשר נעשה בה שימוש בשילוב עם כימותרפיה או עם טיפול ביולוגי, מעלה למעשה את הסיכוי למותו של החולה בהשוואה לשימוש בכימותרפיה או בטיפול ביולוגי בלבד
▪  ▪  ▪
אישור מזורז [צילום: יח"צ]
אווסטין מעלה הסיכון לאי-ספיקת לב בחולות סרטן שד
יפעת גדות
חוקרים גילו כי 1.6% מהנשים שקיבלו אווסטין פיתחו אי-ספיקת לב מוגדש בהשוואה ל-0.4% מהנשים שקיבלו פלצבו * ה-FDA המליץ שלא לאשר יותר את האווסטין לטיפול בסרטן שד * הרשויות האירופיות המליצו על הגבלת השימוש בתרופה בחולות סרטן שד לסוג אחד בלבד של כימותרפיה
לרשימה המלאה

ה-FDA: "לבטל את אישור האווסטין לסרטן שד"
יפעת גדות
צוות מומחים של ה-FDA קורא לביטול אישור לתרופה לשימוש לסרטן השד * שני מחקרים שהוגשו לאחרונה על-ידי היצרנית לא הראו את אותה מידת השהיה של התקדמות הסרטן כמו שנראתה במחקרים קודמים * חולות שקיבלו אווסטין לא דיווחו על שיפור משמעותי בתוחלת החיים * המומחים מודאגים שהתרופה תזיק יותר מאשר תועיל
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
ה-FDA אישר את אווסטין לסרטן המוח

סקירה חדשה מספקת ראיות נוספות לכך שהתרופה ה'בעייתית' לסרטן אווסטין, אכן מזיקה לחולים. ניתוח נתונים של מחקרים שפורסמו גילה כי התרופה, כאשר נעשה בה שימוש בשילוב עם כימותרפיה או עם טיפול ביולוגי, מעלה למעשה את הסיכוי למותו של החולה בהשוואה לשימוש בכימותרפיה או בטיפול ביולוגי בלבד.
המידע החדש צריך לשנות את הדרך בה החולים והרופאים מתייחסים לתרופה, כך לדברי עורכי הדוח, שפורסם בעיתון של איגוד הרפואה האמריקני. החוקרים, מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת סטוני-ברוק, מאמינים כי היחס בין היתרונות לחסרונות צריך להשתנות.
אווסטין (בווציזומאב) אושרה בשנת 2008 לטיפול בסרטן שד, בשילוב עם כימותרפיה על-ידי תוכנית אישור מזורז של מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA). אישור התרופה התבסס על ניסוי רפואי אחד בחולות עם סרטן שד גרורתי מסוג HER-2 שהתרופה הועילה להן במונחים של הישנות הסרטן - אך לא הועילה לשיעור ההישרדות הכללי - והיה מותנה בנתונים נוספים שיאשרו את התוצאות.
שלושה מחקרים עוקבים לא הצליחו לגלות יתרון הישרדותי כולל ולמעשה, הראו שיפורים פחות משמעותיים בשיעור ההישרדות ללא התקדמות הסרטן.
ה-FDA חוזר בו
לאחר סקירה של כל ארבעת המחקרים, ה-FDA המליץ לפסול את אישור האווסטין לסרטן השד. ההמלצה לא השפיעה על השימוש באווסטין לסרטן מתקדם של המעי, הריאות, הכליות והמוח.
החוקרים בדקו 16 ניסויים מבוקרים אקראיים באווסטין שכללו יותר מ-10,000 חולים עם סוגים שונים של סרטן. כ-2.5% מהחולים שקיבלו אווסטין, המיוצרת על-ידי חברת ג'נטק, מתו בהשוואה ל-1.7% מאלו שקיבלו כימותרפיה בלבד, עלייה של 46% בסיכון. שיעור דומה היה בכל סוגי הגידולים אך לא בכל סוגי הכימותרפיה. הסיכון היה גבוה בקרב אלו שקיבלו כימותרפיה שהכילה טקסנים או פלטינום אך לא מרכיבים כימיים אחרים.
הגורמים השכיחים ביותר למוות היו דימום, אחריו ירידה בספירת כדוריות הדם הלבנות וחירור של הקיבה והמעיים.
סרטן ריאות הוא אחד מהממאירויות הבודדות בו אווסטין האריך את תוחלת החיים ולכן עדיין יש לו מקום בטיפול.
מאמר נלווה שפורסם בעיתון, העלה בעיות אחרות, כולל את עלות התרופה (50,000 דולר לשנה רק עבור התרופה), ובנוסף את עלויות המעקב והכימותרפיה, ושיטת טיפול מסורבלת (זריקות תכופות במשך שנים). החוקרים שפרסמו את המאמר הדגישו כי אווסטין יעילה אומנם לחולים מסוימים, אך לא ניתן לנבא לאלו חולים ומה משך הזמן שהתרופה תועיל.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  03/02/2011   |   עודכן:  03/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התרופה אווסטין מזיקה לחולי סרטן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה ושר הביטחון דחו ליום ראשון את ישיבת הממשלה למינוי אלוף יאיר נוה לממלא-מקום הרמטכ"ל    שרים בכירים מתנגדים למינוי ודורשים להאריך את כהונת הרמטכ"ל אשכנזי    לשכת ראש הממשלה מספקת הסבר פורמלי לדחייה - צורך ב-48 שעות בין הפצת החלטת הממשלה לבין ההצבעה עליה
מערכת אתר ערוץ הספורט
6 רצוף למאבריקס עם 29 לנוביצקי. 43 נק' לדוראנט בניצחון על ניו אורלינס
עידן יוסף
בנאום שנשא יובל דיסקין, אמר כי העיתונות ביצעה לפני שנתיים סחריר בהציגה את העסקה לשחרור שליט כקרובה    "החמאס האמין שהלחץ הציבורי בישראל יכופף את הממשלה"
מערכת אתר ערוץ הספורט
חניכיו של בן שמעון העפילו לשמינית הגמר אחרי שער של רוצ'ט.
ראובן לייב
עמותת חסד ביצעה באמצעותן את ההפצה של חבילות המזון השבועיות למשפחות נזקקות מאזור גוש דן, מאחר שעליית מחירי הדלק מכבידה מאוד על הוצאות התפעול שלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il