X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט העליון דחה את עתירת 'יש גבול' נגד מינוי אלוף נוה לסגן הרמטכ"ל ולממלא-מקום הרמטכ"ל בפועל השופטת ארבל: לא נמצא ו כי עלה בידי העותרים להצביע על כל עילה אשר תצדיק את ביטול מינויו של האלוף נוה לסגן הרמטכ"ל
▪  ▪  ▪
המינוי אושר. יאיר נוה [צילום: פלאש 90]

בית המשפט העליון דחה את עתירת ארגון יש גבול נגד מינוי אלוף יאיר נוה לסגן הרמטכ"ל ולממלא-מקום הרמטכ"ל בפועל.
בעתירה, אשר נשענה על כתבה שפרסם העיתונאי אורי בלאו על סמך מסמכים שהדליפה ענת קם מלשכתו של אלוף נוה, נטען כי אלוף נוה אישר סיכולים ממוקדים בניגוד לפסיקות בית המשפט העליון. עוד נטען כי בעתירה כי אלוף נוה הביע זלזול בבית המשפט העליון ואף אמר "עזוב אותי מהנחיות בג"ץ, אני לא יודע מתי יצאו הנחיות בג"ץ ומתי לא".
השופטת עדנה ארבל, אשר ישבה בדין יחד עם השופטים אליקים רובינשטיין וסלים ג'ובראן, כתבה (יום ה', 3.2.11) בפסק הדין כי העותרים לא הצליחו להציג בסיס ממשי לטיעוניהם כי בשלושת המקרים שאוזכרו בכתבה הוצגה תשתית לטענות בדבר התעלמות מהוראות פסק הדין בעניין הסיכול הממוקד.
"במצב זה, ונוכח עמדת היועץ המשפטי לממשלה והפצ"ר שאין מקום לפתוח בחקירה פלילית - עמדה שלא עלה בידי העותרים להצביע כי נפל בה פגם - לא עלה בידם לשכנע כי ההחלטה על מינוי האלוף נווה לסגן הרמטכ"ל היא בלתי-סבירה", ציינה.
עוד הוסיפה כי ראוי להוסיף כי התמונה המצטיירת הינה כי אין מדובר בהחלטה בלעדית של האלוף נווה, אלא בהחלטה שעברה שרשרת אישורים בדרגים שונים. "אנו רואים קושי רב בניסיון העותרים לעמוס על כתפי האלוף נווה את האחריות כולה לכשלים הנטענים, שכאמור מסופקנו אם יש להם בסיס", כתבה בפסק הדין.
ביחס לדברים שנאמרו על-ידי אלוף נוה בראיון לעיתון הארץ כתבה ארבל כי הגם שהדברים נאמרו לאחר שחרורו של האלוף נוה מצה"ל, גם במצב זה מצופה מקצין בכיר להקפיד בדברים, ובפרט כשהם מתייחסים לאחת הסוגיות הרגישות ביותר ביחס לפעילות צה"ל ולדילמות הנוגעות לבסיסיים שבערכים.
"באופן בו נוסחו האמירות יש בהן כדי להעביר מסר פסול וקשה לציבור כולו באשר למחויבות הצבא לפסיקות בית המשפט, ובפרט לציבור חיילי צה"ל. ציבור זה אשר מורכב ברובו מצעירים הנושאים עיניהם אל מפקדיהם, ולומדים מהם לא רק תורת לחימה אלא גם טוהר מידות ודרך ארץ. גם אם ניתן לקבל כי הדברים נאמרו שלא מתוך ברירה קפדנית של המילים, מוטב היה להם שלא יאמרו", ציינה.
השופט סלים ג'ובראן הוסיף בפסק הדין כי יש להצר על כך כי אדם אשר מילא בעבר הלא רחוק תפקיד ציבורי בכיר כמשיב, לוקח לעצמו את החירות להתבטא באופן אשר יש בו כדי לרמוז על זלזול במערכת המשפט ובעיקרון שלטון החוק.
"לכהונה במשרה ציבורית, לא כל שכן משרה ציבורית רמת דרג, נלוות לא רק זכויות, אלא גם חובות, אשר ממשיכות לחול גם לאחר סיום הכהונה. אחת מאותן חובות הינה להוות דוגמה אישית לכלל הציבור ובוודאי לחיילים ששירתו תחת פיקודו בכיבוד שלטון החוק בכלל ופסיקותיו של בית משפט זה בפרט. אמירתו המיותרת של המשיב בעייתית לא רק כיוון שהיא עלולה לעודד אי ציות להחלטות בתי המשפט אלא אף מהטעם שיש בה כדי לפגוע באמון הציבור במערכת המשפט ובעיקרון שלטון החוק, אשר מחייב כי כל אדם, ובוודאי אדם הנושא במשרה ציבורית, יציית לחוק וימלא אחר פסיקותיהן של הערכאות השיפוטיות", ציין.

תאריך:  03/02/2011   |   עודכן:  03/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה העתירה נגד מינוי נוה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ממתי מוסמך בג"ץ לדון במינויים?
הם ממשלת על?   |  3/02/11 13:13
2
עלוב ולא נאווה זה התנהלות ברק ל"ת
מאיר צ  |  3/02/11 13:53
3
ואי ההבנה הבסיסית
הרמה של מגיב 1  |  3/02/11 14:16
4
גם בג"ץ שם זיין על כנופית "יש
rehvot  |  3/02/11 15:15
5
נווה- תועתק גל"צ לשדרות
מייק פלג  |  3/02/11 15:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
פרקליטות מחוז ת"א הודיעה לביהמ"ש כי בעקבות הליך גישור, חלה התקרבות בינה לבין הנאשמים המשניים בפרשה, בה הנאשם המרכזי הוא מנחם פרידמן, שניהל את הסניף המרכזי של הבנק בעת ביצוע העבירות
איציק וולף
דיווח: במקצת המקרים שבהם התבקש לדווח על נכסיו לא מסר יואב גלנט את האמת - כך עולה מבדיקת היועמ"ש
יפעת גדות
גיבוש הזיכרון במהלך השינה מורכב מתהליך בחירה בסיסי, במהלכו נקבעים אלו מתוך חלקים רבים של מידע יומיומי יישלחו לאחסון ארוך טווח    מידע הרלוונטי לדרישות עתידיות הוא שעומד "בראש סדר העדיפויות של המוח"
מערכת PCאון
האם מיקרוסופט החלה להעתיק תוצאות חיפוש מגוגל לדפי התוצאות במנוע החיפוש שלה בינג? אם תשאלו את גוגל, התשובה היא חיובית, והשבוע יש להם גם הוכחות מפתיעות לכך. מה הן?
אלעזר לוין
יבנו 408 דירות בציפור צפון    ישלמו בממוצע 383 אלף שקל לקרקע לדירה, זינוק של 28-13 אחוז בתוך שנה וחצי    הזוכים: מנרב, אחים אום, אולשביצקי, שרביב ואביסרור    19-12 יזמים התחרו על כל מגרש    ברוב המקרים לא זכו בעלי ההצעה הגבוהה, בגלל מגבלות המכרז    התוצאה: הדירות במודיעין ימשיכו להתייקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il