X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המצלמה הותקנה בחדרה של רופאה בבית אבות והופעלה למרות התנגדותה המפורשת ביה"ד: פגיעה בלתי מידתית בפרטיות
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בית הדין האיזורי לעבודה בחיפה קובע, כי התקנת מצלמת אבטחה בחדרו של עובד והפעלתה בניגוד להתנגדותו המפורשת, מהווים פגיעה בפרטיותו ומצדיקים התפטרות וקבלת פיצויי פיטורים.
מדובר בתביעתה של ד"ר לודמילה לשניצר כנגד מעסיקתה לשעבר, בית האבות השיקומי "פאר מרכז החלמה רפואי", לתשלום פיצויי פיטורים ופיצוי בגין עוגמת נפש עקב הטרדה מינית. לשניצר התפטרה במרץ 2010 עקב התקנת מצלמת אבטחה בחדרה ועילות נוספות, שנדחו בידי בית הדין.
לטענת לשניצר, המצלמה הותקנה בחדר המשמש אותה לעבודתה ובו היא בודקת חולים. על כן התקנת מצלמות באותו חדר מהווה פגיעה בצנעת החולים, ואף יש לה סממנים מיניים הואיל והחולים נדרשים להתפשט לצורך בדיקתם, ומכאן תביעתה לפיצוי בגין עוגמת נפש עקב הטרדה מינית.
לטענת פאר, מצלמות האבטחה הותקנו בבית האבות בכלל מטעמים של ביטחון והבטחת שלומם של המאושפזים, ואילו בחדר האחות ששימש גם את לשניצר הותקנו המצלמות במרץ 2010 לאחר גניבות ממנו. לטענתה, לשניצר לא בדקה את החולים באותו חדר אלא בחדרי החולים, אך לנוכח אי שביעות רצונה מהתקנת המצלמות, יזמה בכוונה בדיקת חולים בחדרה, על-מנת שתוכל לצלמם וליצור פרובוקציה.
בית הדין דחה את תביעתה של לשניצר בנוגע להטרדה מינית, שכן החוק למניעת הטרדה מינית מעניק פיצוי בגין פגיעה בתובע ולא באחרים. הוא מתח ביקורת על מה שהגדיר "השימוש הציני שעשתה התובעת בהוראות חוק זה, שלא לצורך".
השופטת אביטל רימון-קפלן קבעה, כי התקנת מצלמת אבטחה בחדר בו עובדת רופאת בית האבות, בניגוד להסכמתה וחרף התנגדותה המפורשת, עולה כדי הרעה מוחשית בתנאי עבודתה ומגיע לנסיבות בהן לא ניתן לדרוש ממנה להמשיך בעבודתה, ולכן היא זכאית לפיצויים למרות שהתפטרה.
"כאשר הוקצה לרופאת בית האבות חדר ושולחן (גם אם הוא לא משמש אותה באופן בלעדי וגם אם לא כל הזמן), הרי שבמובחן משטחים אחרים של בית האבות בהם מבצעת הרופאה את תפקידה - המדובר ברשות היחיד שלה כל עוד היא עובדת באותו חדר (ודוק, גם אם אינה בודקת חולים באותו חדר). די בכך שהיא מבצעת עבודה משרדית או אף משוחחת בחדר זה עם החולים או עם בני משפחותיהם", קובעת רימון-קפלן. מדובר בפגיעה בלתי-מידתית בפרטיותה, שכן לא היה הכרח להפעיל את המצלמה כאשר לשניצר בחדר.

תאריך:  03/02/2011   |   עודכן:  03/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התקנת מצלמה בחדר העובד - עילה להתפטרות+פיצויים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פשכצקי
המאמן מוכן לדרבי של מלאבס. שחקן: "ננצח אם נציג את היכולת מהגביע"
עופר וולפסון
עליית המחירים נובעת מהמשך העלייה של מחירי החיטה בעולם, שהתחדשה בדצמבר ונמשכה גם בינואר    גם עליית מחירי הדלק תרמה להתייקרות
עידן יוסף
אנשי ביתו של הרב ארגנו עבורו בר-מצווה פרטית לבנו של השר אלי ישי    הסיבה: הרב לא יכול היה לצאת בגלל הקור    הרב יוסף נישק את לחיו של נתניהו: "אתה יודע כמה אני אוהב אותך ומתפלל עליך?"
איציק וולף
אזרח שאינו מצרי הוכה למוות אחר-הצהריים על-ידי מפגינים במרכז קהיר    תומכי מובארק נכנסו לבתי מלון על-מנת לאתר צוותי עיתונות זרים הנתפסים בעיניהם כעוינים
איתמר לוין
קם תודה באחזקת מידע ובמסירת מידע בניגוד לחוק; יימחק סעיף האישום שייחס לה ריגול חמור    הצדדים ישאירו את העונש לקביעתו של בית המשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il