X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
56% מהעסקים המשפחתיים מודים כי הם מערבים שיקולים משפחתיים-אישיים בשיקולים העסקיים הטהורים, 38% סבורים כי הכנסת בן צעיר לעסק כמנהל בכיר בעל משכורת גבוהה תפגע בעסק ו-41% חושבים כי אם בני הזוג החליטו להתגרש - עדיף לפרק את העסק כיוון שלא ישרוד
▪  ▪  ▪
שליש חושבים: הכנסת הבן לעסק במשכורת גבוהה - טעות

56% מהעסקים המשפחתיים מודים כי הם מערבים שיקולים משפחתיים-אישיים בשיקולים העסקיים הטהורים, 38% סבורים כי הכנסת בן צעיר לעסק כמנהל בכיר בעל משכורת גבוהה תפגע בעסק ו- 41% חושבים כי אם בני הזוג החליטו להתגרש - עדיף גם לפרק את העסק כי זה פשוט לא יעבוד. כך עולה (יום ה', 3.2.11) מבדיקה שערך המועדון לחברות משפחתיות שפועל בלשכת המסחר ת"א והמרכז, שבוצעה על-ידי מכון המשובים והסקרים IFEEDBACK , לרגל יום המשפחה, ונערכה בקרב עשרות בתי עסק משפחתיים.
לדברי שרון שטרית, מנהלת המועדון לעסקים משפחתיים בלשכת המסחר ת"א והמרכז, "עסקים משפחתיים הם הצורה הנפוצה ביותר בעולם של עשיית עסקים, והדבר נכון גם לגבי ישראל. מקובל להניח כי כ-90% מהחברות הקטנות בעולם הן משפחתיות, וקרוב ל-40% מהחברות הגדולות במדינות המפותחות. אחוז החברות המשפחתיות בישראל עומד על יותר מ-90%. לשם השוואה, כ-50% מהחברות הנסחרות בבורסה הישראלית הן חברות משפחתיות, לעומת כ-30% בממוצע העולמי".
על השאלה "עד כמה אתה נותן לשיקולים משפחתיים אישיים משקל בניהול העסקי השוטף", ענו 56% מהעסקים כי הם נותנים לכך משקל במידה בינונית, 26% ענו במידה רבה ו-18% ענו כי הם כלל לא נותנים לשיקולים משפחתיים משקל בענייני העסק.
בנוגע לסוגיית הכנסת בן צעיר למשרה ניהולית בכירה בעסק ענו 38% מהעסקים כי הדבר יפגע מאוד בעסק כיוון שהבן חסר ניסיון עסקי, 27% קבעו כי הצנחת בן צעיר לעסק כמנהל תהיה מינורית בהחלט ו-35% מהעסקים ענו כי הם בעד המהלך וכי הדבר לא יפגע כלל בעסק אלא להפך - הבן יביא עימו אנרגיות חדשות.
בשאלה האם אתה סבור שניתן לשמור על עסק משפחתי זוגי גם לאחר הליך גירושין, ענו 41% מהעסקים כי הדבר לא ניתן כלל ועדיף לפרק את העסק, 21% קבעו כי הדבר ניתן בהחלט וכי ההפרדה תגרום לחשיבה עסקית נטו ואף תשפר את העסק, ו-38% חושבים כי הדבר יהיה אפשרי רק במידה חלקית.
על השאלה עד כמה אתה לוקח את העסק המשפחתי לשעות של אחרי העבודה, ענו מרבית הנשאלים (47%) - "במידה בינונית, כשיש פרויקטים חשובים". 32% שיתפו כי הם לוקחים את העבודה לבית ולא מפריד בין העסק לחיים הפרטיים, 18% ענו כי הם יעבדו מהבית רק במקרי חירום ו 3% בלבד מקרב הנשאלים ענו כי בשום אופן הם לא מתעסקים בענייני העבודה- בבית.
כשנשאלו הנסקרים האם יתמכו בהחלטת האב/סב - מייסד העסק - 'להצניח' מנכ"ל חיצוני לייעול החברה המשפחתית, ענו מרבית הנשאלים (47%) במידה בינונית וטענו כי הם לא רואים עם הדבר בעיה מהותית לעסק. 26% ענו כי הם יתמכו במהלך במידה רבה. "עדיף עסק חי עם מנכ"ל חיצוני מאשר עסק בסיכון", קבעו. 18% ענו "במידה מועטה, רק במידה וניסינו לפתור לבד ללא הועיל" ו-9% ענו "כלל לא. את הבעיות פותרים בתוך המשפחה".
על השאלה האם תתמוך בהחלטת האב/הסב מייסד העסק להישאר מנהל החברה גם כאשר הוא מתחיל ל"זייף" מפאת גילו התוצאות היו החלטיות יותר. 55% קבעו כי הם יתמכו בכך במידה בינונית בלבד וכל עוד זה לא פוגע בעסק. 30% קבעו כי "כלל לא. כבודו במקומו מונח אך הגיע הזמן שהוא יעזוב את המושכות" ורק 15% סבורים "במידה רבה - הוא המייסד והפנים של העסק".
בשאלה "כבעל עסק, ובעל משפחה עם מספר ילדים. כיצד תחליט למי לייעד את ניהול העסק בעתיד", ענו מרבית הנשאלים (52%): "אבחר באחד מהילדים, בהתאם להשכלתם ורצונם". 45% ענו כי טרם החליטו על כך, 3% חושבים להנציח מנהל מבחוץ ואף בעל עסק (0%) לא מתכוון להוריש את העסק אוטומאטית לבן הבכור.
על השאלה המסכמת "מה לדעתך נדרש כדי להצליח בעסק משפחתי", ענו 29% מהנשאלים את התשובה "הגדרת תחומי אחריות ברורים בעסק לכל בן משפחה", 25% ענו "הכנסת שינויים/שכלולים בעסק, בהתאם להתפתחויות השוק", 24% ענו "תקשורת פתוחה בין בני המשפחה" ו-22% סבורים כי מה שהכי חשוב להצלחת העסק הוא "הפרדה בין ענייני עבודה לעניינים אישיים".
שטרית סיכמה: "הסקר מצביע על שינוי מהותי בעסקים המשפחתיים המסורתיים. בעוד שבעבר היה ברור לכל שדור ההמשך הוא זה שינהל את העסק בעתיד, הרי שהיום יותר ויותר עסקים מעדיפים להביא מנכ"ל חיצוני ומצליח לניהול העסק המשפחתי".
היא הוסיפה כי "מדובר בהחלטה מאוד לא פשוטה עבור בני המשפחה. לעיתים היא מתקבלת בהבנה אך לעיתים מדובר בדרמה משפחתית שיכולה להמשיך שנים רבות ואף להביא לבסוף לפירוק העסק".

תאריך:  03/02/2011   |   עודכן:  03/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עסק משפחתי? שיקולים אישיים מעורבים בהחלטות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שיקולים אישיים בעסק משפחתי
בוזי  |  4/02/11 05:40
2
עסקים משפחתיים
רוחי בכר   |  6/02/11 19:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
הדרום אפריקאי המדורג 59 בעולם דרס את סלע שהגיע בזוגות לחצי
עידן יוסף
בכותרת "ההגה של אגד בידיים של החרדים", מחו המפגינים נגד המחירים היקרים אותם נדרשים הנוסעים בתחבורה הציבורית לשלם שעה שעל קווי אוטובוס הנוסעים בשכונות חרדיות משלמים פחות - הרבה פחות
איתמר לוין
חוזרת בה מהערעור על זיכויו של שמואל הרשקוביץ, שהיה מנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה בתקופת הנגבי
איציק וולף
שר הביטחון ראיין אחר-הצהריים שלושה מועמדים אפשריים לתפקיד הרמטכ"ל - אלוף בני גנץ, אלוף גדי איזנקוט ואלוף יאיר נוה    מועמד נוסף אפשרי - אלוף (במיל.) משה קפלינסקי
עופר וולפסון
תזכיר חוק היטל רווחי הנפט, המבוסס על המלצות ועדת ששינסקי, פורסם יובא בקרוב לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה    עשוי להצריך שינוי תקנים ברשות המיסים    ה-R-Factor יעלה למכפיל של 2 עד 2.8 למאגרים שיחלו בהפקה לפני 2014
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il