X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ירכשו את המגדל הצפוני בכ-190 מיליון שקל מארגנים קבוצת רכישה שתקנה את רוב במגדל הדרומי, וחג'ג' יהיו בעלי 16% ממנו יבנו שני מגדלי משרדים בני 60,000 מ"ר, ועוד 5,000 מ"ר מסחרי צופים רווח של כ-100 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
[הדמיה: ויו פוינט]

קבוצת חג'ג', בשליטת האחים יצחק ועידו חג'ג', החליטה עקרונית למשש את האופציה לרכישת מגרשי גינדי ברחוב הארבעה בתל אביב. חג'ג' ירכשו בעצמם את המגרש למגדל הצפוני, וישלמו תמורתו כ-190 מיליון שקל. הם ירכשו גם את המגרש למגדל הדרומי, אך 84% ממנו ימכרו מיד לקבוצת רכישה, שהם מארגנים עתה. חג'ג' יישארו הבעלים של כ-16% במגדל הדרומי, כמפורט בהמשך.
קבוצת חג'ג' תבנה על המגרש הצפוני מגדל משרדים בן 32 קומות, 30,000 מ"ר. היא תשקיע 290 מיליון שקל בבנייה, ובסך-הכל תגיע ההשקעה ל-480 מיליון שקל. הם מעריכים, כי ניתן למכור את המשרדים ב-573 מיליון שקל, כך שיישאר בידם רווח של 93 מיליון שקל לפני מס.
על-פי הערכות פנימיות של קבוצת חג'ג', היא תוכל למכור את המשרדים ב-17,000 שקל למ"ר, או להשכירם ב-100 שקל ויותר למ"ר לחודש.
בנוסף, צופה קבוצת חג'ג לרווח של מיליוני שקלים ממכירת המגרש הדרומי לקבוצת הרכישה, כך שניתן להניח שהקבוצה תרוויח כ-100 מיליון שקל על הפרויקט כולו. קיימת גם אפשרות למכור את המגדל הדרומי לקבוצה אחרת.
הקבוצה תשאיר בבעלותה 16.5% מהמגדל הדרומי, הכוללים את קומת המסחר, החניונים וטרקלין העסקים.
מי שיגרוף את הרווח הגדול היא קבוצת גינדי, המורכבת מהאחים משה ויגאל גינדי ומחברת גינדי אחזקות, בשליטת בניו של יגאל: היא רכשה את המגרש ביוני 2009 ממינהל מקרקעי ישראל ב-170 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח. עתה, תמכור את המגרש לקבוצת חג'ג', במחיר הנאמד בכ-350 מיליון שקל או יותר (כאמור, קבוצת חג'ג' תמכור אותו מיד הלאה לקבוצת רכישה (את עיקרו של המגרש הדרומי).
קבוצת גינדי תרשום ממכירת המגרש רווח של כ-180 מיליון שקל, פחות הוצאות רכישה, תכנון ומימון. יהיה עליה לשלם כמובן מס שבח, אך לאחר ניכוי כל אלו יישאר בידה רווח נכבד, המצביע על הזינוק במחירי הנדל"ן בשנתיים האחרונות.
עם זאת קיימת אפשרות מסוימת שהעסקה לא תצא לפועל, זאת אם קבוצת חג'ג' לא תצליח לארגן עד חודש מרס את קבוצת הרכישה. בספטמבר אשתקד שילמה חג'ג' לגינדי 16.1 מיליון שקל, תמורת קבלת אופציה לשישה חודשים לביצוע העסקה. סוכם, כי אם העסקה לא תצא לפועל, לא תחזיר קבוצת גינדי את המקדמה. אגב, מקדמה זו יש לצרף לתשלום בעד המגרשים. לדוגמה, הקבוצה קונה את המגרש הצפוני ב-188 מיליון שקל, ולכך יש להוסיף 8 מיליון שקל, שהם מחצית ממחיר האופציה.

כל הנדל"ן בכף-ידך
תאריך:  03/02/2011   |   עודכן:  03/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חג'ג' יממשו האופציה לרכישת מגרשי גינדי בת"א
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הבדיקה נערכת בימים אלה ולאחריה יחליט היועמ"ש יהודה וינשטיין האם להורות על פתיחת חקירה נגד האישים החשודים    ל-News1 נודע: מחמת הבדיקה המשטרתית נמנעו נתניהו וברק מהארכת כהונתו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי
עופר וולפסון
56% מהעסקים המשפחתיים מודים כי הם מערבים שיקולים משפחתיים-אישיים בשיקולים העסקיים הטהורים, 38% סבורים כי הכנסת בן צעיר לעסק כמנהל בכיר בעל משכורת גבוהה תפגע בעסק ו-41% חושבים כי אם בני הזוג החליטו להתגרש - עדיף לפרק את העסק כיוון שלא ישרוד
מערכת אתר ערוץ הספורט
הדרום אפריקאי המדורג 59 בעולם דרס את סלע שהגיע בזוגות לחצי
עידן יוסף
בכותרת "ההגה של אגד בידיים של החרדים", מחו המפגינים נגד המחירים היקרים אותם נדרשים הנוסעים בתחבורה הציבורית לשלם שעה שעל קווי אוטובוס הנוסעים בשכונות חרדיות משלמים פחות - הרבה פחות
איתמר לוין
חוזרת בה מהערעור על זיכויו של שמואל הרשקוביץ, שהיה מנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה בתקופת הנגבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il