X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: AP]
טרור או תקלה - EMG הפסיקה אספקת הגז ללקוחותיה
טרוריסטים פוצצו צינור שמוביל גז ממצרים לירדן וסוריה - כ-20 ק"מ סמוך לצינור של EMG דובר מרחב: "לא היה כל ניסיון פגיעה או פגיעה במערכת EMG המוליכה גז לישראל" בעקבות התקפת הטרור במצרים - האם חוזי גז יופנו לשותפויות "תמר" ישראמקו, דלק קידוחים ואבנר?
[צילום: AP]

התקפת טרור סמוך לצינור הגז בין מצרים לישראל. על-פי דיווחים במצרים, ועל-רקע המהומות במדינה, מחבלים פוצצו את הצינור שמוביל גז ממצרים לירדן וסוריה - המרוחק כ-20 ק"מ מצינור הגז של EMG המצרית, שמוביל גז ממצרים לישראל. בעקבות הפיצוץ סמוך לאל-עריש, שגרם לשריפה, הופסקה זרימת הגז ממצרים לישראל.
הפיצוץ עשוי להוות ניצחון אסטרטגי לשותפויות "תמר" שמניותיהן הגיבו השבוע בעליות נוכח האירועים במצרים והפגיעה האפשרית בחוזים עם EMG המצרית. שותפויות "תמר" הן נובל אנרג'י, ישראמקו, דלק קידוחים ואבנר, ואילו יוסי מימן הוא השותף הישראלי (20%) של EMG דרך חברת אמפל.
ממשרד התשתיות נמסר היום בתגובה כי "אספקת הגז ממצרים לישראל הופסקה בסביבות השעה 9:00 ככל הנראה בגלל פיצוץ או שריפה באחד המתקנים באל עריש. עדיין לא ידוע מה הגורם לתקלה. משרד התשתיות הלאומיות הורה לחברת החשמל ולספק הגז הישראלי ים תטיס להערך בהתאם. לא צפויים שיבושים באספקת החשמל".
קבוצת ים תטיס שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה וחברת נובל אנרג'י מזרימה מאז 2004 גז לישראל מקידוח מארי-B שמול חופי אשקלון. כיום מספקת ים תטיס כמחצית מתצרוכת הגז של חברת החשמל. "גלובס" דיווח בעבר כי הקבוצה מסוגלת למלא גם את מקומה של EMG במקרה של הפסקה זמנית בהזרמת הגז, ואולם במצב כזה יתרוקן המאגר מהר יותר. בקצב ההזרמה הרגיל צפויה כמות הגז במאגר צפויה להדלדל החל מ-2013.
ישראל נשענת היום על ייבוא הגז ממצרים לצורך ייצור חשמל, כאשר הגז מ"תמר" אמור להתחיל לזרום רק ב-2013, אם לא יהיו עיכובים בלתי צפויים. לאחרונה הקימה הממשלה צוות לבחינת אפשרויות להאצת פיתוח "תמר". שר התשתיות עוזי לנדאו הציע לאחרונה להעניק ערבות מדינה לשותפויות "תמר", על-מנת להבטיח את פיתוח המאגר במועד.
דובר קבוצת מרחב, השותפה הישראלית הבכירה, ב-EMG מסר כי "תחנת מדידה בצינור המוביל גז ממצרים לירדן ולסוריה נפגעה ועולה באש. התחנה מרוחקת כ-20 קילומטרים ממתקן EMG. בניגוד לדיווחים השונים לא היה כל ניסיון פגיעה ולא הייתה כל פגיעה במערכת EMG המוליכה גז לישראל". EMG הודיעה ללקוחותיה על הפסקת אספקת הגז לפרק זמן מוגבל לצורך מתן וטיפול בבעיה.

[צילום: AP]
[צילום: AP]
[צילום: AP]
תאריך:  05/02/2011   |   עודכן:  05/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טרור או תקלה - EMG הפסיקה אספקת הגז ללקוחותיה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כותרת לא מובנת
אםרת שדר  |  5/02/11 11:50
 
- מזינים הציבור הישראלי בשקרים
מכבסת מלים של ברק  |  5/02/11 22:41
2
עכשיו יתחילו לייצר חשמל מפחם..
רונןש  |  5/02/11 12:28
3
החמאס בתכנון איראני
דן הרפז  |  5/02/11 19:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אילנית חיות
לא דווח על נפגעים    איקאה: תיקון הנזק וחזרה לשגרה - חצי שנה עד שנה    סיבת השריפה אינה ידועה    מכה לחברות הביטוח כלל והפניקס, שמבטחות את החנות והציוד וכן את אובדן הרווחים
יואב יצחק
סגן הנשיא עומר סולמיאן מבטיח לכבד את כל ההתחייבויות של מצרים כלפי חוץ    מסביר: זה אינטרס של העם המצרי    הנשיא אובמה מגביר הלחץ על מובארק וקורא לו לפעול מייד לקיום בחירות ולהעברה מסודרת של השלטון במצרים לידי ממשלה זמנית
עופר וולפסון
הפחתת הדירוג של חמשת הבנקים המרכזיים נובעת מהערכה מחדש של יכולתה של מצרים לתמוך במערכת הבנקאות שלה    המשמעות: פגיעה נוספת ביכולת הבנקים הללו ללוות כספים
עופר וולפסון
מדד המזון והחקלאות של האו"ם עלה ב-3.4% בינואר - זה החודש השביעי ברציפות    שנה שנייה של מזג אוויר קיצוני הביאו את מאגרי התבואה לתחתית מסוכנת
עופר וולפסון
הורה על קביעת תאריך בחירות מוקדמות והתחלת משא-ומתן מול כוחות האופוזיציה, על-רקע הפגנת ענק נוספת בכיכר א-תחריר    ראש הממשלה שפיק: "מעריך שהנשיא חוסני מובארק לא יעביר את סמכויותיו לסגנו החדש"    המפגינים מתרככים: "על מובארק לעזוב, אך הוא יכול להישאר במצרים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il