X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בדיון על החמרת ענישה על סוחרי סמים אמר השופט משה גל: "החמרת הענישה היא לא פתרון קסם. קביעת עונשי מינימום לא רצויה מאחר שהיא לוקחת מבתי המשפט את שיקול הדעת"
▪  ▪  ▪
משה גל [צילום: פלאש 90]

מנהל בתי המשפט השופט בדימוס משה גל אמר היום (ג', 8.2.11) כי "מערכת המשפט בישראל היא מהעמוסות בעולם, ולעומס יש מחיר. בישראל יש רק כמחצית מכמות השופטים הדרושים ולכך יש מחיר ציבורי".
גל אמר את הדברים בישיבת הוועדה למאבק בנגע הסמים, בדיון שעסק כהחמרת הענישה על סוחרי סמים, ולאחר התאבדות השופט מוריס בן-עטר בעקבות עומס קיבלו דבריו משמעות מצמררת.
"ההחמרה בענישה לא תביא לתיקון המצב או להרתעה", אמר השופט גל. "עבריין לא מושפע מעוצמת העונש, אלא מהחשש הכללי להיתפס. אם העונש חמור אבל אין דרך לתפוס את העבריין אז העונש לא מרתיע. החמרת הענישה היא לא פתרון קסם. קביעת עונשי מינימום לא רצויה מאחר שהיא לוקחת מבתי המשפט את שיקול הדעת. העדר הבחנה לדרגות הסחר בסמים, יוצרת תמונה שאינה משקפת את המציאות. על סחר כבד בסמים בתי המשפט כן מחמירים בענישה".
בדיון היום הוצג לוועדה מחקר שערכה בנושא מחלקת המידע והמחקר של הכנסת. יושב-ראש הוועדה, ח"כ טלב אלסאנע (רע"מ-תע"ל), אמר בדיון כי "כשבוחנים את הנתונים המתייחסים לאחוז התיקים על שימוש או סחר בסמים שנסגרו או על עונשים הקלים שמקבלים סוחרי הסמים עולות שאלות רבות. במצב הנוכחי גם אם אתה נתפס והורשעת אתה יכול לקחת את הסיכון שהעונש יהיה קל. הענישה הקיימת לא מרתיעה ולא מעבירה את המסר הנכון לסוחרים ולבני הנוער. הבעיה המרכזית היא בישום החוק עצמו שכן מאפשר להגביר את הענישה. נדרש מאיתנו לפעול לייעול המערכת גם עם התקציב הקיים הוא נמוך. לא יכול להיות שהמערכות לא יודעת לבצע מהלך יעיל של חילוט למול העבריינים".
עו"ד דרורה נחמני רוט ממשרד המשפטים ציינה כי "נכון לעשות הבחנה בין סוגים שונים של סחר הסמים וחומרתם ומכאן שלא ניתן לקבוע ענישת מינימום כללי על סחר בסמים". לדבריה, בתי המשפט והפרקליטות מחמירים בכל המקרים של סחר כבד בסמים או במקרים של שידול ילדים לשימוש בסמים.
נציגי המשטרה בדיון אמרו כי "אין היום כמעט הבדלים בענישה כנגד מי שמחזיק סם בכמות קטנה לבין העונש שיוטל על סוחר סמים כבד. ישנם מקרים בהם נפתחים כ- 14 תיקים עד שהעבריין מגיע לכלא. ענישה מחמירה בהחלט מרתיעה את העבריינים. רוב התיקים מסתכמים בשישה חודשי מעצר והדבר תלוי רק בבתי המשפט".
לדברי יאיר גלר, יו"ר הרשות הלאומית למלחמה בסמים, "על פי בדיקה שערכה הרשות מול בני נוער נימצא כי העונש על שימוש בסמים מהווה את הסיבה השלישית בלבד ליצירת הרתעה. בית המשפט המחוזי נוהג להטיל עונשים כבדים יותר על סחר בסמים הבעיה היא שרק חלק מאוד קטן מהתיקים מגיע למחוזי. הסדרי הטיעון יוצרים מצב בעייתי מאוד. 8 מתוך 10 תיקים שהוגשו מגיעים להסדרי טיעון. אנחנו תומכים ברעיון להשאיר את שיקול הדעת לבתי המשפט על חומרת העונש לשופטים אך בכל זאת נכון לבחון את סוגיית עונשי המינימום. נתונים שלנו מצביעים על כך שנכון להקים בתי דין יעודים לעברות סמים".
אלסאנע סיכם כי "הוועדה רואה חשיבות רבה בהגברת הענישה כדי להתמודד עם תופעת השימוש בסמים. הענישה המקובלת היום איננה הולמת את חומרת העבירה וקיימת מגמה של הקלה בעונש".

תאריך:  08/02/2011   |   עודכן:  08/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנהל בתי המשפט: "לעומס במערכת יש מחיר"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מי מתאבד מעומס? קומבינה!
יש מיש  |  9/02/11 10:14
2
המערכת פלשה לשטחים "שמעמיסים"
העומס המיותר  |  9/02/11 11:05
3
תגובה
צנחן  |  9/02/11 11:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
על-רקע האירועים במצרים, אישרה המועצה את הקמת מתקן הגט"ן במרחק מינימלי של 2,400 מטרים מהחוף ובעומק של 30 ק"מ, המספק לטענת המועצה טווח בטיחות ניכר מן החוף במקרה של תרחיש סיכון
עידן יוסף
במכתב ששלח אריה אבנרי למבקר המדינה הצביע על שורה של נושאים טעוני בדיקה בהתנהלות הרכבת, ועד העובדים, מבקר הרכבת וגורמים נוספים בכל הקשור לחקירת תאונות ויישום לקחיהן    רכבת ישראל: "פנייה שהיא שטחיות על גבול הרשלנות"
מערכת אתר ערוץ הספורט
בן שמעון מאמן ק"ש על מכירת הכוכב: "לא מורידים ציפיות בגלל זה"
עופר וולפסון
החוקר האמריקני ד"ר אריאל כהן אומר כי אם טורקיה תמשיך לעמוד לצד חיזבאללה ואירן, ישראל תעמוד בפני אחד האיומים הקיומיים הקשים ביותר שלה ב-60 השנים האחרונות    "יש לנו סיבות רציניות לדאגה. טורקיה מעמידה בספק את יחסיה עם ארה"ב בכל פעם מחדש ואיפשרה ליחסיה עם ישראל להתדרדר עוד לפני ה'מרמרה'"
עידן יוסף
השופט קיבל הערה על פיגורים בתיקים ואף הועבר לבית משפט לעניינים מקומיים    חנק את עצמו למוות באמצעות שקית ניילון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il