שר התחבורה ישראל כ"ץ הודיע (יום ד', 9.2.11) כי בימים אלה נחתם הסכם עם בנק הדואר להפעלת מסלקה, שתאפשר לנוסע בתחבורה הציבורית לשלם לגורם אחד ולדלג מחברה לחברה.
עוד אמר כי נתן הוראה לאנשי משרדו לקדם את רפורמת הדילוג על הנהג בתחבורה הציבורית. בכינוס התחבורה הציבורית בים המלח, אמר כ"ץ כי החזון שלו הוא שנוסע יוכל לטעון מראש את הכרטיס החכם בו הוא נוסע, יחייב את עצמו ויוכל לדלג על שלב התשלום לנהג, פעולה היוצרת תורים ומעכבת את משך הנסיעה.
לדברי השר, שאב את הרעיון מחו"ל שם מתבצע החיוב העצמי בהצלחה. הוא דחה את הטענות כאילו רבים ירמו, ואמר: "אנחנו מאמינים ביצר לב האדם טוב מנעוריו, שאנשים ישלמו, ואם מישהו לא ישלם וייתפס בבקרה ננקוט כלפיו בענישה בחומרה רבה. עלינו ליישם את זה, אחרת לא נהיה תחבורה ציבורית".
השר כ"ץ אישר בחצי פה כי מתקיימים מגעים להוזיל את המחירים בתחבורה הציבורית או לתמרץ את זו הקיימת. לדבריו, למרות שמחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית צמודים למדד, מתקיימים מגעים בין משרדו למשרד ראש-הממשלה ביידוע
משרד התחבורה, ומועלים רעיונות שונים אם כי עדיין לא ידוע האם יהיה מהלך רוחבי או דברים נקודתיים, בתקצוב של 400 מיליון שקלים או עלות אחרת. הוא לא פירט, אך ל-News1 נודע כי הכוונה להפחתת מחיר הקווים הישנים או להוספת יותר קווים מהפריפריה.
עניינים נוספים עליהם דיבר:
- עידוד הנסיעה בתח"צ - 20 אחוז מהאוכלוסיה נוסעים היום באוטובוסים, ואנו נדאג לכך שיסעו יותר - הוא לא קבע יעד, אך אמר ששילוב של טכנולוגיה מתקדמת עם מחירים אטרקטיביים יוסיפו למספר הנוסעים ויורידו את הגודש בכניסות לערים.
- שילוט אלקטרוני - עוד השנה יתוספו מאות שלטים דיגיטליים, ובעתיד יגיע מספרם לאלפים;
- מאבק עובדי אגד בצפון - איך אני יודע שהרפורמה מתנהלת? מי שלא מרוצה מגיע אלי הביתה (הכוונה לעובדים המוחים ליד ביתו בכפר אחים, ע.י.). ניתנה הנחיה שלא לפגוע בנהגים המתגוררים באזורים מרוחקים (כלומר, לא לתת לעובד עבודה רחוקה מאוד שתרע את תנאי עבודתו, ע.י.);
- מכרזים - בקרוב ייצאו למכרז 11 אשכולות חדשים בתחבורה הציבורית;
- שכר הנהג - עמדנו על כך ששכר הנהגים יתייצב על 30 שקל. כל החברות, למעט אחת, עומדות בזה;
- שירות לבעלי מוגבלויות - זכאים לשירות ברמה הגבוהה ביותר. משרדנו שם על כך דגש מול החברות לקידום תוכנית "5 בתים".
- היעדר תחבורה ציבורית ביישובים לא יהודיים - השנה הוספנו קווים שיחליפו את החאפרים והשגנו תוצאות מרשימות. אתמול הייתי באום אל-פחם והתרשמתי לטובה.
- רכבת קלה בגוש דן - לא די ברכבת קלה אחת בגוש דן, צריך עוד שניים-שלושה קווים;
- רכבת קלה בירושלים - אתמול הייתה תאונה ברכבת הקלה בירושלים. זה סימן שיש רכבת, למרות הדברים הלא-טובים שמתלווים;
- רכבת כבדה - כיום נוסעים 30 מיליון נוסעים בשנה, ובעתיד יסעו 80-70 מיליון;
- ההכנסות ממיסוי רכב עומדות על 16-15 מיליארד שקלים בשנה, ואפשר להקצות חלק מזה לשיפור התחבורה והכבישים.