X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסעיף בחוק הטיס החדש מעניק הגנות של סודיות ואי קבילות המידע בבית המשפט רת"א תפרסם את המידע רק אם הוא נחוץ להפקת לקחים ובאופן שלא יאפשר זיהוי המעורבים
▪  ▪  ▪
דיווח כפול על אירועי בטיחות [צילום: מדור צילום זק"א]

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (יום ד', 9.2.11) סעיף בחוק הטייס החדש המסדיר דיווח כפול - הן לחוקר תאונות אוויריות ראשי והן למנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) ומעניק הגנות של סודיות ואי קבילות המידע בבית משפט, על אירועי בטיחות טיסה.
עוד אושר בוועדה כי רת"א תפרסם את המידע רק אם הוא נחוץ להפקת לקחים בתחום בטיחות הטיסה, באופן שלא יאפשר לזהות את המעורבים באירוע וישמור על פרטיותם.
בפתח הישיבה ציין ח"כ וקנין כי הוועדה עומדת לקראת אישור החוק לקריאה שנייה ושלישית, ואמר כי הוא מקווה שהישיבה הנוכחית היא אחת הישיבות האחרונות שתקיים הוועדה בנושא.
במהלך הדיון המשיכה הוועדה באישור סעיפים שונים בחוק, בהן הסעיף המטיל אחריות על נושא משרה בתאגיד למניעת עבירות של התאגיד או עובדיו. עוד אושר הסעיף המסדיר את ההחלה בישראל של התקינה הבינלאומית, עליה אחראי ארגון התעופה הבינלאומי.
ישראל הצטיינה בחוסר יכולת להדביק שינויים בתקינה הבינ"ל
היועצת המשפטית של רשות שדות התעופה (רת"א), עו"ד רננה שחר, הסבירה כי "בעשורים האחרונים ישראל "הצטיינה" בחוסר יכולתה להדביק את קצב השינויים בתקינה הבינלאומית". לדבריה, אותם פערים שנפערו בין התקינה בישראל לתקינה הבינלאומית הם שהובילו בסופו של דבר את מנהל התעופה הפדראלי האמריקני להוריד את הדירוג התעופתי של ישראל לקטגוריה 2. לכן, הסבירה עו"ד שחר, הסעיף מציע מסלול מהיר לאישור התקינה הבינלאומית בארץ, תוך סייגים והתאמות לתעופה בישראל.
כמו-כן החלה הוועדה לדון בסעיפים שנועדו להסדיר דיווח על אירועי בטיחות למנהל רשות שדות התעופה, במקביל לדיווח לחוקר הראשי.
מנהל רת"א, גיורא רום, אמר כי הדיון עוסק במערכת היחסים שבין הרצון לקבל כמה שיותר נתונים באופן וולונטרי לבין הדרישה של המדווחים לחסינות. היחס בעולם התעופה בין לקחים מתאונות ללקחים מכמעט תאונות השתנה, הסביר רום. "אם פעם 80% מהלקחים התבססו על תאונות, כיום 80% מהלקחים מתבססים על דיווחים של כמעט תאונות, וטוב שכך כי התאונות ירדו", אמר רום.
לדבריו, על-מנת לעודד את הדיווח הוולונטרי עולם התעופה מבקש להחריג את עצמו בכל מה שקשור במתן חסינות למדווחים ובגלל האופי המיוחד שלו התפיסה הזו קונה לה אחיזה בינלאומית. עם זאת, ציין רום, כי לגישה יש הסתייגות ששיתוף המידע לא גובר על תופעות של התנהגות חסרת אחריות, רשלנות רבתי והחמור מכולם הוא פעולות שנעשות בזדון במודע.
רום הוסיף כי רת"א רואה חשיבות רבה בדיווחים הוולונטריים לקידום בטיחות התעופה, ולכן היא מאמצת את הגישה הבינלאומית. לדבריו, "רת"א מציבה בהצעה חומה בין אחריותה כמפקחת ואוכפת לבין האחריות הכוללת שלה לבטיחות. אנחנו מוותרים על סמכויות האכיפה לטובת אמצעי התיקון. מנהל רת"א לוקח סיכון מסוים בכל הגישה אבל הוא מעדיף שיהיה תיקון ולא לעסוק באכיפה". ח"כ וקנין בירך על הדברים ואמר כי התועלת של תיקון ליקויי הבטיחות, במקרים הללו, תהייה גדולה הרבה יותר מהנזק שבוויתור על האכיפה".
החוקר הראשי של אירועי בטיחות בתעופה במשרד התחבורה, יצחק רז, ציין כי צריך לטפל במערכת הדיווח הכפול והזהיר ממקרים בהם הדיווח יגיע בשוגג רק לגורם אחד. לדבריו, צריך להקים מסד נתונים אחד, אליו יזין המדווח את הנתונים, והוא יעמוד הן לרשות החוקר הראשי והן לרשות מנהל רת"א.

תאריך:  09/02/2011   |   עודכן:  09/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רשלנות
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכלכלה אישרה: אירועי בטיחות בטיסה ידווחו למשרד התחבורה ולרת"א
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
המאמן: "העתיד ורוד, לא הורגש שאנו בסגל חסר". אסולין: "עוד נתחבר"
עופר וולפסון
כך עולה מדירוג המועצות המקומיות השנתי של דן אנד ברדסטריט, עבור 10 הרשויות המקומיות המובילות בישראל    העודף התקציבי עלה ל-78.3 מיליון שקל לעומת 58.3 מיליון שקל בשנה קודם לכן    בעיריית ת"א מרוויחים העובדים את השכר השנתי הגבוה ביותר - 158 אלף שקל - לעומת עמיתיהם בבאר שבע המסתפקים ב-129 אלף שקל
עידן יוסף
בכינוס התח"צ בים המלח אישר שר התחבורה את המגעים בדבר תמרוץ לתחבורה הציבורית    הודיע על חתימת הסכם להקמת מסלקה    רוצה עוד שתיים שלוש רכבות קלות בגוש-דן
עופר וולפסון
פרופ' אקשטיין הציג בכנס הרצליה את עיקרי נייר המדיניות של צוות חשיבה בראשותו, שמטרתו צמצום הפערים החברתיים    "הדרישה להוריד מיסים ולהעלות את שכר המינימום - פופוליזם שיפגע במדיניות הפיסקלית"
יפעת גדות
המנורה מייצגת את עברו המפואר של העם היהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il