X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קיבל את ערעור ההסתדרות וקבע שהיא רשאית לייצג את העובדים שלא הועמדו לרשותם כיסאות רומז לביה"ד הארצי: יש לפסוק פיצוי לדוגמה
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: AP]

בית הדין הארצי לעבודה קבע אתמול (ד', 9.2.11), כי ההסתדרות רשאית לנהל הליך משפטי של הפרת הסכם קיבוצי כנגד מי שמפרים את חוק הישיבה בעבודה. ההליך הנוכחי נוגע בין היתר לחברות פלאפון, טויס אר אס, סופר-פארם, קסטרו, קרוקר ורנואר.
בחודשים אוגוסט וספטמבר 2007 פקדו נציגי תנועת הנוער העובד והלומד של ההסתדרות עשרות עסקים בקניונים במרכז הארץ וערכו רישום של הפרות החוק. בסקר התגלתה תמונה של הפרות חוזרות ונשנות של החוק: הימנעות מהצבת כיסאות לעובדים; הצבת כיסא בירכתי החנות בלבד, במקום שאין מתבצעת בו עיקר העבודה; הצבת כיסא שאינו עולה בקנה אחד עם דרישות החוק, כגון כיסא ללא משענת, ללא הדום לרגליים או כיסא שצורתו אופנתית או "מעוצבת" מאוד, עד כדי כך שאינו הולם ישיבה בנוחות או אינו הולם ישיבה כלל.
על סמך רישומים אלה, הגישה ההסתדרות בקשת צד בסכסוך קיבוצי כנגד 61 מעסיקים. בית הדין מחק את בקשת הצד, ובערעור על כך פסק הנשיא היוצא של בית הדין הארצי, סטיב אדלר.
אדלר קבע, כי מלכתחילה הייתה כוונת המחוקק לקבוע טווח רחב ומשמעותי של גורמים הרשאים להגיש תביעה על-פי חוק הזכות לעבודה בישיבה, גם מעבר לצדדים הקלאסיים - עובד, ארגון עובדים, מעסיק או ארגון מעסיקים. הקביעה באה לנוכח החשש שהעובדים יימנעו מלתבוע בעצמם, שמא יבולע להם.
רוב המשיבות טענו, כי אין בהן יחסים קיבוציים. המשיבות שיש בהן יחסים קיבוציים עם ההסתדרות נמחקו בהסכמה, לאחר הסכם פשרה. ואולם, אדלר קבע שאין בסיס לטענה זו, שכן המחוקק מאפשר הגשת תביעה על-פי חוק זה גם בידי הארגון היציג באותו ענף, במקרה שאין הסכם קיבוצי במקום העבודה המפר. עוד נקבע, כי אין צורך בהסכמת העובדים על-מנת שההסתדרות תוכל לתבוע עבורם.
עובדתית קבע בית הדין, כי ההסתדרות היא הארגון היציג בענפים אליהם משתייכות החברות בהן התגלו ההפרות. לאחר מכן נקבע, כי סדר הדין הקיבוצי הוא המתאים לניהול ההליך במקרה זה, שכן "שאלת קיומם של מושבים לעבודה, הולמים, נוחים, מותאמים בצורתם ועומדים בדרישות חוק הזכות לעבודה בישיבה, היא שאלה הכרוכה אינהרנטית באינטרס של קבוצה. אין מדובר בזכות אישית המוענקת לפרטים כפרטים, אלא בתנאי העבודה המוענקים לקבוצת העובדים, במהלך העבודה. הכסא אינו זכות השייכת לעובד מסוים, אלא לקבוצת העובדים במקום העבודה".
בהשיבו את התיק לדיון בבית הדין האזורי העיר בית הדין הארצי, כי המחוקק מצא לקבוע חזקה, שלפיה ביצועהּ הרגיל של עבודה מאפשר ישיבה. טענה אחרת של מעסיק, דורשת הוכחה כשנטל ההוכחה מוטל על המעסיק. גם במקרים בהם העבודה מחייבים הליכה או עמידה, חובה על המעסיק לספק מקום ישיבה בהתאם לחוק.
עוד אומר בית הדין הארצי, כי ראוי יהיה לשקול בחיוב את צו העשה שביקשה ההסתדרות ואשר יורה למשיבות לתקן את הפרות החוק. ההסתדרות גם ביקשה להטיל על כל אחת מהן תשלום פיצוי לדוגמה בסך 200,000 שקל, ועל כך מעיר הארצי, כי החוק מאפשר פסיקת פיצויים אף אם לא נגרם נזק ממוני ובלא תביעה פרטנית של עובד שנפגע.

תאריך:  10/02/2011   |   עודכן:  10/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביה"ד איפשר לנהל הליך קיבוצי על אי-מתן כיסאות לעובדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
שניים מגדולי הטייקונים במדינה במריבה פומבית על מגרש ששוויו נע בין 37 ל-62 מיליון שקל    אריסון: המגרש שלנו ומכרנו אותו הלאה    דנקנר: לא נכון, המגרש שלנו ומכרנו אותו הלאה
יפעת גדות
אנשים ששתו משקאות דיאט מוגזים על בסיס יומי היו בסיכון גבוה ב-48% לשבץ או להתקף לב לעומת אנשים שלא שתו משקאות כאלו - גם לאחר שנלקחו בחשבון שיעור העישון, סוכרת, היקף מותניים והבדלים אחרים בין הקבוצות
אלעזר לוין
תבנה ליד פ"ת 140 דירות לציבור הדתי    המחיר כולל תשלום של 8.9 מיליון שקל בעד מחלף    נפסלה הצעה יקרה יותר בכ-10 מיליון שקל    תקבל חזרה 7.8 מיליון שקל, אם תבנה מהר
אלעזר לוין
תשלם בעד המגרש כמעט פי ששה משוויו הריאלי    31 יזמים הסתערו על המגרש המסחרי הראשון הנמכר בעיר מזה שנים רבות
אלעזר לוין
קלוד נחמיאס ירכוש מגרש ל-52 דירות    ישלם 32.6 מיליון שקל - 23% מעל שוויו הריאלי    משולם לוינשטיין ירכוש מגרש ל-73 דירות ב-601 אלף שקל לדירה - 19% מעל שוויו הריאלי    הסיבה: הדירות יהיו בנות 210 מ"ר בממוצע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il