X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תמרוץ חלקי לתחבורה הציבורית [צילום: פלאש 90]
לאן נעלמו 100 מיליון מהתחבורה הציבורית?
רק 300 מתוך 400 שקל שהיו מיועדים לעידוד התחבורה הציבורית יגיעו למשרד התחבורה מה מתכוון משרד התחבורה לעשות בכסף למה מתנגד משרד האוצר לאפשר נסיעה חינם עד 9 בבוקר, ומי האמיץ שיהפוך את אחד הנתיבים באיילון למסלול תחבורה ציבורית
נתניהו ושטייניץ. נתנו מעט מדי [לע"מ]

התוכנית לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית שהציגו אמש (יום ה', 10.2.11) ראש-הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ, אמורה הייתה להקצות 400 מיליון שקלים לעידוד התחבורה הציבורית, אך בפועל יוקצו רק 300 מיליון שקלים - 25% פחות(!) ממה שתוכנן. בלשכת ראש הממשלה טוענים כי הכתובת לנסיגה מהתוכנית המקורית צריכה להיות משרדי האוצר והתחבורה.
על-פי התוכנית, יוקצה הסכום לארבעה נושאים:
  • הוזלת תעריפי תחבורה ציבורית בפריפריה ב-10%;
  • הוזלת תעריף "חופשי-חודשי" ב-10% בכל הארץ;
  • הגדלת הסובסידיה לנסיעה בין פריפריה למרכזי הערים. ל-News1 נודע כי בין היתר תהיה הוזלה של המחירים בגוש-דן, אליו וממנו, כדי להקל בגודש התחבורתי במטרופולין זה;
  • צעדים נוספים לשיפור השירות והגדלת תדירות הקווים - לא נמסר פירוט.
כמה שעות קודם להצגת התוכנית, הציג בשיחה עם News1 המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, אלכס לנגר, את הרעיונות שהעלה משרדו: "העמדנו מבחר של תוכניות להוזלות מחירים, ואנחנו מקבלים שמקבלי ההחלטות יעמידו את המשאב לזה. ההפחתות יהיו בכל הקווים - נפנה אותן לנוער או לכרטיסי חופשי-חודשי או לקווי פריפריה. יש לנו מבחר רעיונות שמיועדים לאו-דווקא למפעיל מסוים. הכוונה היא להציע הוזלות במחירים בעיקר לנוסעים הקבועים, כדי להקל על אותן שכבות שנאלצות להשתמש בתחבורה הציבורית, שבשפה המקצועית אנחנו קוראים להם captives ("שבויים"). להם אין ברירה - הם חייבים את התחבורה הציבורית ובצורה אינטנסיבית. אנחנו רוצים להוזיל להם את השימוש וגם לשמור עליהם כלקוחות - שלא יעברו לרכב הפרטי.
"נָתַּנּוּ עכשיו הנחות גדולות לסטודנטים, המטרה - כי קודם כל סטודנטים מתקשים לממן את הכל, וגם כי הם אנשים צעירים שלומדים להשתמש בתחבורה הציבורית, ואולי הם יישארו קליינטים שלנו ויוותרו על הרכב הפרטי. יש כאן ניסיון להתחבר אליהם וללמד אותם להשתמש במערכת הזאת וליהנות ממנה", דברי לנגר.

משרד התחבורה מציע: נסיעה חינם עד 9 בבוקר

דרור גנון, סגן מנהל בכיר לתחבורה הציבורית, שדיבר אתמול במסגרת חבר-דיון בכינוס ים המלח לתחבורה ציבורית, אמר כי משרד התחבורה מציע רעיון מודרני – להסיע חינם את הנוסעים בתחבורה הציבורית עד השעה תשע בבוקר. "כך אולי נביא את אותן שכבות שהיום שבויות ברכב הפרטי לעלות על האוטובוס, לתת להן רמת שירות גבוהה יותר, וככה נקבל אותן כנוסעים שבויים בחזור", נימק גנון.
מנכ"ל אגד תעבורה, מיקי לוי, זרק לגנון עצם: "למה רק עד תשע? 24 שעות ביממה! אין לנו שום בעיה עם זה, כולל קווי ביניים. השאלה מי יממן את זה. שיממנו, ומחר בבוקר אנחנו מתייצבים".
מיכה פרלמן, רפרנט תחבורה במשרד האוצר, דחה את הרעיון: "אנחנו לא כל כך מאמינים בתהליך של מגבלה על תעריף בתחבורה הציבורית. אנחנו מאמינים שצריך להשאיר אותו בתוקף ולהשקיע בשיפור רמת השירות, להגביר את התדירות, לתת לה יתרון בפקק. אני לא חושב שנסיעה חינם ממש תנחם את מי שיעמוד בפקק באוטובוס. לפעמים האוטובוס לא הכי נקי, לפעמים הוא מזהם. אנחנו רוצים לשמור על רמת תעריפים סבירה, ולהשקיע באיכות המוצר.
על כך אמר דרור גנון כי אין סתירה בין שני הנושאים, וכי כדי להילחם בלובי של נהגי הרכב הפרטי צריך לבצע אפליה מתקנת לתחבורה הציבורית. "תסתכל, המדינה בנתה נתיב מהיר שמסתיים בכניסה לנתיבי איילון. בוא תראה לי מישהו בממשלה שיהיה אמיץ לקחת אחד מנתיבי איילון וימשיך אותו כמת"ץ (מסלול תחבורה ציבורית, ע.י.) עד לתוך תל אביב. אתה יודע כמה זמן זה יחסוך לנוסע שיצא מהפריפריה לכיוון תל אביב, שלא לדבר על ירושלים? אתה יודע כמה נוסעים זה יביא? אם אתה הופך את זה לחינם כמו הנסיעה בנתיב המהיר שהיא בחינם, תקבל את כל המרכיבים ביחד – רמת שירות גבוהה.
פרלמן השיב כי מי שמחליט על הארכת נתיבים זה משרד התחבורה, וגנון מיד הבהיר כי המשרד אינו עובד כרגע על תוכנית שכזו, וכי העלה את העניין כדי להמחיש שאם רוצים – אפשר, וזה ישדר מסר תחבורתי נכון. עוד אמר כי כאשר היום מדברים על מחירי הדלק מתייחסים פחות לנושא עידוד התחבורה הציבורית כמרכיב משלים למחיר הנסיעה.
יושב-ראש חברת קווים, זאב הורן, אינו מסכים עם ההצעה להסיע נוסעים בחינם בשעות השיא. בשיחה עם News1 הוא אומר: "צריך לעשות בנצ'מרק (בוחן ביצועים) בין קווי בוקר ("שפיצים") לשאר היום. יכול להיות שצריך לשחק עם השעות של היום מבחינת תעריפים, כמו שעושים בנתיב המהיר היום". הורן סבור כי את הכסף יש להשקיע בנושאים אחרים: (1) פיתוח הנת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית, ע.י.) – "צריך כמה שיותר נתיבים ייחודיים בתוך העיר. ברגע שאתה פותח נת"ץ – התמונה שונה לחלוטין"; (2) רימזור – "שהרמזור יתחלף באמצעות מערכת טכנולוגית כשאוטובוס יגיע אליו".

כל התחבורה בכף-ידך
תאריך:  11/02/2011   |   עודכן:  11/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאן נעלמו 100 מיליון מהתחבורה הציבורית?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עדיף משולב חינם+ בעיטה בתחת ל"ת
יוסף הצדיק  |  11/02/11 13:14
2
מדוע לחרדים באגד הנחות
פועה  |  12/02/11 05:21
3
כמה כינוסי ים המלח כבר היו
לושינקה  |  12/02/11 09:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בתשדיר של הרשתות המובילות מופיעות קריאותיהם של בכירים אמריקנים לשחרור הסוכן הישראלי, כשהצופים מתבקשים להתקשר לבית הלבן ולבקש את שחרורו
עופר וולפסון
שווי מכירות הפרחים ביום האהבה יעמוד על 1.7 מיליון ש"ח    שווי שוק הפרחים הישראלי, שבעיקרו מיוצא, מוערך לשנת 2011 בכ-850 מיליון ש"ח
עידן יוסף
עשרות רבנים קוראים לנתניהו ולנאמן לבטל את צו המעצר לרב ליאור    "מדובר בפגיעה בכבוד התורה ובניסיון לסתימת פיות"
סמי פרץ
בנימין נתניהו מסביר את הצורך בהצגת חבילת הצעדים הכלכליים על ידו אתמול    "נוצרה אצל הציבור התחושה שכל העלייה במחירי הדלק נובעת מהחלטת ממשלה - וזה לא כך"
איציק וולף, עופר וולפסון
מובארק מאותת לעם המצרי כי הוא מפסיק לנהל את המדינה בפועל    המועצה הצבאית העליונה במצרים הודיעה כי תיישם את ביטול חוק החירום במדינה ותפעל לקיום בחירות חופשיות לנשיאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il