X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יותר ויותר תלונות צצות לאחרונה בקרב מצייצים ברשת שב"ארץ נהדרת" שואבים השראה לבדיחות מחשבון הטוויטר שלהם האם לתסריטאים נגמרו הרעיונות המקוריים?
▪  ▪  ▪
מערכות בהשראת הטוויטר? ארץ נהדרת [צילום: מן הטלוויזיה]

קהילת הטוויטר התעוררה בסוף השבוע האחרון לאחר השידור השבועי של תוכנית הסאטירה "ארץ נהדרת" בערוץ 2. הסיבה: כמה צייצנים הרגישו כי כותבי התוכנית עשו שימוש בבדיחות שלהם ושילבו אותן במערכונים. אחת הצייצניות, השחקנית אורנה פיטוסי, זיהתה משהו במערכון של רווחחל ויוקנת, בקטע שבו הבדואי שואל את יוקנת: “רוצה לראות בולבול של בדואי?”, ורווחחל מיד עונה לו: "סליחה, סליחה, סליחה, היא מעדיפה לראות את התותה הנחה המון”. כשראתה זאת, מיהרה פיטוסי לצייץ: “טוב, די!! עכשיו עם התות אנך אמון... חופשי יש לנו חפרפרת בפיד".
פיטוסי מספרת כי הסיבה למהומה נובעת מכך שרק שבוע וחצי לפני כן התכתבה עם הבמאית שרון הרמן ועם אוריאל דסקל, ובאחד מהציוצים הרמן כתבה: ”אל תשכח לקחת איתך את הדילדו לקבר. שאם ימצאו אותך בעוד אלפיים שנה תיקרא פות אנך אמון". הקשר בין השניים עשוי להיות מקרי לחלוטין, אלא שבד בבד עולות תלונות נוספות של גולשים, אשר טוענים שציוצים בהשראתם מצאו את דרכם ל"ארץ נהדרת" ואף ל"האח הגדול". "אני לא אתפלא אם הם לוקחים את הגאגים מטוויטר”, אומר דסקל, "בסופו של דבר הם לא מצחיקים, ובטוויטר כן מצחיק - ושם יש יותר מוחות”.
למעשה, זו אינה הפעם הראשונה שבה במהלך שידור "ארץ נהדרת" מצייצים טורחים לציין כי הם חושדים בקיומה של חפרפרת שדואגת באופן תדיר להעביר "מימים" (נושאי שיחה טרנדיים) אל צוות התסריטאים, שעשויים לקחת מהם השראה למערכוני התוכנית. הגולש ג'יימס לבובסקי, שבחר להישאר בפסבדונים הטוויטר שלו, טוען ש"ארץ נהדרת" השתמשו בשני ציוצים שלו כהשראה לבדיחות. הראשון, שהתפרסם לפני כשלושה חודשים, עסק ב"מים" שרץ בזמנו בטוויטר על בדים: “טוויט מההווה: @רן_סריג: לא הבנתי את המים הזה עם הבדים”. בפרק השלישי של “ארץ נהדרת”, במסגרת המבזקים, הוצגה כתבה ששודרה בערוץ 10 אודות בדי סריגים, ואייל קיציס הוסיף כי "רן שריג מסר בתגובה: אני אשמח לדבר ארוכות על הנושא. בכל זאת, אני סריג”.
השני פורסם בטוויטר יומיים לפני שידור הפרק השני בעונה, ובו לכאורה היה שימוש בגאג דומה. הציוץ המקורי היה: “שן מלפני 400 אלף שנה נמצאה במערה בתל אביב. פרס בתגובה: גם כן ההורים והסיפורים שלהם על פיות שיניים". במבזקים של "ארץ נהדרת” בחרו להציג את האייטם שעסק במציאת שיניים בנות 400 אלף שנה במהלך חפירות ארכיאולוגיות בראש העין, ומיד לאחר מכן קיציס הוסיף: "מחפירות שנערכו בראש העין התגלו שרידים של האדם הראשון שחי לפי הערכות לפני 400 מיליון שנה", ולאחר מכן הוצג קטע שבו נראה פרס. “זה לא גנוב אחד לאחד”, מודה לברובסקי, "אבל זה בהחלט מעלה חשד. מרגיז אותי שמשתמשים לי בבדיחות".
המצייץ yc_73 מתוודה אף הוא: “לי גנבו ב'האח הגדול'", הוא אומר, ומעביר קישור לציוץ מ־18 בינואר: “רונית אלקבץ מינוס 20 שנה = נופר", שזכה לציטוט מצד גולשים נוספים. במהלך התוכנית ביום רביעי שעבר, לטענתו, נעשה שימוש בהשראת הציוץ שלו, כאשר עם סיום שידור המריבה בין ליהיא ונופר במסגרת המשימה היפנית, סיפר אסי עזר לארז טל: “מקודם ליהיא אמרה שכשנופר צועקת אז היא נראית כמו גרושה וכאלה... זה לא מדויק, כשנופר צועקת היא נראית כמו רונית אלקבץ”.
גל ההאשמות כלפי "ארץ נהדרת" גלש גם מחוץ לטוויטר ולמרחב הווירטואלי והגיע עד למחוזות העיתונות הכתובה. מבקר הטלוויזיה דרור שר טוען כי תסריטאי התוכנית העתיקו בדיחה שהוא פירסם ב"טיים אאוט" אודות רן שריג ודנה ספקטור בלשון זו: “סיפור רן שריג ודנה ספקטור שהתפוצץ הוא מתנת אל... אני שם כסף שעם החפירות שהולכות שם היו מחלצים את הכורים הצ'יליאנים תוך 25 דקות”. שבועיים לאחר מכן הוא נדהם לגלות בדיחה כמעט זהה לשלו במערכון "מחופרים", ששוחרר באינטרנט כטיזר לעונה הנוכחית של "ארץ נהדרת". שם דודו בוסי, ספקטור ושריג יושבים בחדר עם כורה צ'יליאני, כאשר בוסי אומר לשניים: "חבל שלא קראו לך ולחבר שלך, עם החפירות שלכם הייתם מוציאים אותו תוך שעתיים". "אני בטוח שזו לא הפעם הראשונה ששמים לב ל'השראות' מהסוג הזה”, אומר שר, שאף שקל לתבוע את הפקת התוכנית, "מדובר בשכונה ברמות הכי קשות שיש”.
“דווקא בנושא הבדיחות הסיכוי לזכות בתביעה של זכויות יוצרים נמוך יותר”, מסביר עו"ד יהונתן קלינגר, המתמחה בדיני רשת וקניין רוחני, "דיני זכויות יוצרים מגינים על הביטוי של הרעיון ולא על הרעיון עצמו, ובדיחה היא, לפחות בדרך כלל, לא יותר מרעיון. במצב כזה, גם אם לא ניתן קרדיט, כל עוד אין העתקה של אחד לאחד בנושא, הרי שלא תהיה כאן הפרה בהכרח של זכויות יוצרים”.
מקשת מסרו כי אינם מעוניינים להגיב לדברים.

תאריך:  11/02/2011   |   עודכן:  11/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ארז טל  האח הגדול
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ארץ נהדרת" גונבת בדיחות משורות הסטטוס שלכם?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מזלם שלאטמה לא משדרת במקביל
אליק א.  |  11/02/11 17:18
2
איזו רמה ירודה של כתבה... ל"ת
יובל888  |  11/02/11 20:40
3
ממש לא נהדרת, ולא בוחלת ..
ארץ השמאל  |  13/02/11 09:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
נוקיה נותרה בפסגת מכירות המכשירים הניידים, עם כ-461 מיליון יחידות שנמכרו אשתקד    אפל מכרה כ-46.6 מיליון מכשירים ניידים - עלייה של 87.2% לעומת 2009    מערכת ההפעלה סימביאן איבדה נתח שוק לאנדרואיד, והציגה צניחה ברבעון הרביעי ל-32.6% במונחי נתח שוק ב-2010
עידן יוסף
השבוע סוכם כי באבן גבירול וברחובות נוספים בתל אביב יוקם נתיב תחבורה ציבורית    בכיר במשרד התחבורה: "סוף-סוף נפל האסימון"
איציק וולף
היועץ המשפטי של משטרת ישראל מגלה כי בטרם הודיעה המשטרה על ההפסקה המידית של ניכוי דמי החברות של השוטרים בעמותת נשות השוטרים משכרם הוצע לראשי העמותה מתווה שיאפשר את המשך חברות השוטרים    התברר שהעמותה לא תשנה דבר בתקנותה וכי היא מתעקשת שחברות השוטרים - חוקית
מוטי פשכצקי
שחקן בהפועל ת"א לקראת פ"ת. בן דיין, קנדה וסהר לא השתתפו באימון הקבוצה
עידן יוסף
רק 300 מתוך 400 שקל שהיו מיועדים לעידוד התחבורה הציבורית יגיעו למשרד התחבורה    מה מתכוון משרד התחבורה לעשות בכסף    למה מתנגד משרד האוצר לאפשר נסיעה חינם עד 9 בבוקר, ומי האמיץ שיהפוך את אחד הנתיבים באיילון למסלול תחבורה ציבורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il