X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גולשים: דנה ביקשה לצאת מבית "האח הגדול" וייתכן שזכתה לפיצוי כספי גדול בתמורה לכך שלא תתלונן
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

עורך "האח הגדול", יורם זק, ייצא לחופשה של כמה ימים בלבד בעקבות התבטאותו נגד דיירת הבית, דנה - כך הודיעה בצהריים זכיינית ערוץ 2 קשת במכתב לרשות השנייה. במכתב כותבת קשת כי "בפגישה אישית שהתקיימה אמש בין מנכ"ל קשת אבי ניר לבין העורך הראשי של 'האח הגדול', יורם זק, הוחלט כי זק ייצא לחופשה של מספר ימים. בנוסף, ההפקה ביצעה בדיקות מקיפות עם כל הנוגעים בדבר על-מנת לוודא שהדבר לא יישנה". במכתב מצוין כי "הובהר שקשת וההפקה מגנות את המקרה ורואות אותו בחומרה רבה".
בשעות האחרונות ממשיכות לעלות התהיות כיצד הפסידה דנה דווקא בהצבעה הנוכחית, בעוד שהייתה מועמדת להדחה פעמים רבות וצלחה את התהליך. קשת טרם נענתה לבקשת TheMarker לקבל את תקנון התוכנית המתייחס להצבעת הצופים וכן את שמו של משרד רואי החשבון או עורכי הדין המפקח על ההצבעה.
פרק ההדחה של האח הגדול ששודר אתמול בערב הניב רייטינג של 37.3% באוכלוסיה היהודית, ואולם הרייטינג הגבוה לא היה התוצאה היחידה של הפרק במסגרתו הודחה דנה - הוא פתח גל שמועות ברשת ובבלוגספירה, כאשר צופי התוכנית תהו כיצד ייתכן כי הדיירת דנה הודחה בעיתוי זה. גולשים רבים טענו כי לא ייתכן שדנה הודחה בעוד המתמודד החדש תומר זכה ליותר הצבעות ונשאר בבית, ותהו האם יש קשר להדחתה ולאמירה הבוטה נגדה של במאי ועורך התוכנית יורם זק - המוכר לצופים יותר כ"אח הגדול" עצמו.
בסוף השבוע האחרון במסגרת בדיקות סאונד זכו צופי ערוץ 20 וכן גולשי מאקו לשמוע את זק אומר למיקרופון את האמירה הבאה: "דנה, יש לך חצי דקה לפנות אל הצופים ולשכנע אותם למה את זו שרוצה שאני אשחק לה עם הבולבול בין השדיים". דיירי הבית אומנם לא שמעו את הדברים אבל הצופים והגולשים כן, והם מיהרו להפיץ את הדברים ברשת. במהלך סוף השבוע "קשת" התנצלה ואמרה כי מדובר בדברים סרי טעם, גם אם נאמרו כשיחה פנימית. בן זוגה של דנה אמר לאתרים שונים כי הוא כועס ומזועזע.
בתוך כך גם הרגולטורים נזעקו, כאשר במועצת הכבלים והלוויין המפקחת על ערוצי HOT ו-yes וביניהם ערוץ 20, פתחו בבדיקה של הנושא. אם ייקבע כי מדובר היה בהפרה, הערוץ עלול להיקנס ב-90 אלף שקל. במועצת הרשות השנייה המפקחת על קשת בערוץ 2 אומנם לא אחראים לערוץ 20 באופן ישיר לפיקוח על ערוץ 20, אך חברת המועצה דליה זליקוביץ' מיהרה לפנות בעניין ליו"ר המועצה אילן אבישר ולבקש את בדיקתו הדחופה.
לדברי זליקוביץ', שנשלחו לכלל חברי המועצה, "למרות שזה שודר בערוץ 20, אני מבקשת להגיש תלונה מיידית על התבטאות הזו! שמעו את זה ילדים, זו הטרדה מינית לכאורה והתנהגות שעוברת כל גבול. התנצלות הפרווה של הערוץ שווה כקליפת השום, ואינה מספקת כלל. אני מבקשת לדעת, האם זו גם הפרה".
בפרק ששודר במוצ"ש הודחה דנה, זאת למרות שהתמודדה בין השאר מול הדייר החדש תומר, שנחשב להרבה פחות פופולרי ממנה. דנה כבר עמדה בעבר בפני מספר הדחות ושרדה את כולן, וניתן היה גם לצפות שאתמול תקבל דווקא יותר הצבעות בשל הסימפטיה על מה שנעשה לה. הדחתה הביאה לפריצה של גל שמועות ברשת.
הגולשים והבלוגרים העריכו כי דנה ביקשה לצאת מבית "האח הגדול", וייתכן כי זכתה לפיצוי כספי גדול בתמורה לכך שלא תתלונן על זק. בתגובה שמסרה עם יציאתה מהבית אמרה שהיא לא כועסת וכי לא לקחה את ההתבטאות באופן אישי.
מהרשות השנייה נמסר כי "הרשות השנייה רואה בחומרה רבה את ההתבטאות של עורך התוכנית 'האח הגדול'. הרשות דוחה בשאט נפש אמירות פוגעניות, סקסיסטיות ובוטות באופן מיוחד. מדובר בתקלה חמורה אשר מחייבת טיפול והתייחסות ללא קשר לאמצעי התקשורת בו שודרה. יו"ר המועצה ומנכ"ל הרשות, פנו למנכ"ל קשת, אבי ניר, עמדו על חומרת העניין והודיעו שהנושא יבחן וידון בקרוב בשים לב לפעולות שינקטו על-ידי כל הגורמים הנוגעים לעניין".
במועצת הכבלים הסבירו כי על פניו מדובר בהפרה בוטה בתנאים שבהם אושר הערוץ שכן סעיף 7 ברישיון הערוץ קובע שהערוץ לא יפגע בכבוד המשתתפים. יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ניצן חן מסר כי "מדובר בהערה מזעזעת שמוטב היה שלא תיאמר. על פניו מדובר בהפרה בוטה של התנאים שבהם אושר הערוץ המחייבים שמירה על כבוד המשתתפים. נוכח חומרת הדברים המועצה פתחה בבירור מיידי בנושא ולאחר שתשמע את ראשי הערוץ תמשיך בהליך ובמידת הצורך תסיק את המסקנות על כך המשתמע מכך".
עצומה: לפטר את יורם זק
בתוך כך, נפתחה עצומה הקוראת לפיטוריו של זק. עד כה, נאספו כ-350 חתימות מתוך כ-5,000 שנקבעו כיעד. יוזמת העצומה, דורית אברמוביץ' מהלובי לשוויון בין המינים, כותבת כי "ביום שישי בערב שודר קבל עם ועדה בשידור חי לנגד עשרות אלפי צופים וצופות קטע בו עורך התוכנית, מר יורם זק, משפיל ופוגע מינית במשתתפת הגברת דנה רון - דבר המהווה עברה פלילית לפי ס' 3 לחוק למניעת הטרדה מינית התשנ"ח 1998.
"אין זו הפעם הראשונה שאותו עורך מתבטא באופן פוגעני כלפי נשים. לפיכך נראה כי המדובר במטריד נשים סדרתי אשר עשוי להמשיך ולפגוע שוב ושוב באין מפריע. הקטעים אשר שודרו ממשיכים להיות מופצים דרך רשת האינטרנט וכרגע מספר הצופים אשר צפו בהם עומד על עשרות אלפי צופים נוספים. טוב תעשה חברת קשת אילו תבחר לנקוט עמדה חריפה מעבר לגינוי הדברים, ותפטר את יורם זק מתפקידו לאלתר למען הציבור הרב אשר נפגע מאמירותיו ומעמדותיו, תוך ניצול כוחו ומעמדו שוב ושוב".

תאריך:  13/02/2011   |   עודכן:  15/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עורך "האח הגדול" ייצא לחופשה של כמה ימים
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
השמאל החילוני זה מיץ הביוב של ל"ת
הגועל נפש בתלאביב  |  13/02/11 15:15
2
זה רק מראה מי הזבלים בערוץ 2 ל"ת
השמאלנים המגעילים  |  13/02/11 15:45
3
די עם הרדידות הזו- די עם הזבל
מניש  |  13/02/11 15:47
4
עדר העיזים
שמעון הצבעי  |  13/02/11 16:05
5
בבית מלון הכל כלול ?
ישמעאל  |  13/02/11 17:48
6
איזו תכנית רדודה, ממש בהמיות
פישלזון  |  13/02/11 17:55
7
היה ראוי לסגוראת התכנית המבישה ל"ת
מיכל מירושלים  |  13/02/11 18:55
8
השתן עלה לו לראש.
איציק ט.  |  13/02/11 18:58
9
התקשורת האמיתית
mizrahi  |  13/02/11 21:39
10
יורם זק
מה קרה   |  13/02/11 21:48
11
דנה הייתה אמורה להיות מודחת הר
" זיוה  |  13/02/11 23:02
 
- רבים מאוד חושבים בדיוקההפך ממך ל"ת
פרידה דוחה ברמות  |  14/02/11 11:11
12
תכנית זבל שמנוהלת ע''י זבלים. ל"ת
מוטי1  |  14/02/11 09:35
13
איפה חותמים על העצומה?
מעוניינת לחתום  |  14/02/11 11:06
14
נראה ממש מוזר שהיא הודחה.
שמחה  |  14/02/11 16:37
15
איך עלמה חיה עם אדם כזה ל"ת
עעע  |  14/02/11 17:52
16
אכן מגיע לו פרס על המעשה
אלימלך ז.  |  14/02/11 18:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בתפקידו האחרון שימש כץ בתפקיד מנהל הכספים של חטיבת התפעול של קבוצת שטראוס
יפעת גדות
80% מאוכלוסיית המתמכרים לסמים, להימורים ולאלכוהול הם גברים, עם זאת, מרבית הנשים המגיעות לטיפול מצויות במצב קשה מזה של הגברים    השיעור הגבוה ביותר של נפגעי סמים נרשם בגילאי 36-45, לעומת זאת השיעור הגבוה ביותר בקרב נפגעי האלכוהול נמצא בקבוצת הגיל 46-55    שיעור נפגעי האלכוהול הרשומים בשירותי הרווחה באזור חיפה והצפון, גבוה פי שניים משיעוריהם בירושלים ותל אביב
איציק וולף
שר האוצר, יובל שטייניץ, חתם על צו להוזלת מחירי הדלק ב-20 אגורות    בתוספת מע"מ מגיעה ההוזלה עד ל-23 אגורות לליטר    ליטר בנזין 95 אוקטן יעלה 7 שקלים ו-2 אגורות    ההוזלה תיכנס לתוקף בחצות הלילה
איציק וולף
היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, פרסם חוות דעת משפטית לבקשת יו"ר הכנסת וקובע כי על-אף שההיתר הזמני שניתן למצרים להכניס כוחות אל סיני לנוכח המהומות ראוי שהכנסת תפקח על ביצועו    "מקומה ותפקידה של הכנסת בהליך אישור הסכמים בינלאומיים חשובים, מן הראוי שיוסדר בחקיקה ראשית ולא ייוותר ל"חסדי" הממשלה"
אלעזר לוין
תשלם כ-100 שקל למ"ר לחודש    חוזה שכירות ענק - 100 מיליון שקל ב-10 שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il