X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעקבות החלטת שר התחבורה לפתוח את ענף הרכב ליבוא מקביל, מבקש מנכ"ל משרד התחבורה מהממונה על ההגבלים העסקיים לבדוק חשדות כי גורמים שונים מונעים כניסת יזמים חדשים לענף הרכב מאז כניסת צו היבוא לתוקף נערכו פגישות עם 15 יזמים שביקשו לייבא כלי רכב ביבוא מקביל
▪  ▪  ▪
מנכ"ל התחבורה דן הראל [צילום: גלי אמויאל]

מנכ"ל משרד התחבורה, דן הראל, פנה אל הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, בבקשה לבדוק חשדות כי גורמים שונים הקשורים ליבואני הרכב בישראל פועלים למניעת פתיחת ענף הרכב ליזמים חדשים ובולמים את כניסתם של "יבואנים מקבילים" לענף.
במכתב שנשלח לממונה, ציין הראל כי משרד התחבורה קיבל לאחרונה מספר תלונות של יזמים שביקשו להיכנס לענף היבוא המקביל, אך נתקלו בחסמים, בהתקשרות העסקית עם מספר סוכנים מורשים, הן במדינת אירופה והן בארצות הברית.
מנכ"ל התחבורה ציין כי לאחרונה החלו לפעול בישראל מספר יבואנים סדירים חדשים המייבאים כלי רכב ישירות מיצרן הרכב, כמו למשל "שלמה sixt" ו"בטר פלייס". מרבית היבואנים מייבאים מותגים חדשים שטרם יובאו לישראל אולם עדיין לא הצליחו להשתלב בענף היבוא המקביל.
עוד כתב הראל כי גם באירופה התמודד האיחוד האירופי במשך שנים מול יצרני הרכב, שהציבו חסמים בפני יצוא מקביל של רכב בין מדינות אירופה ואף פורסמה תקינה אירופית בנושא.
מאז כניסתו לתוקף של צו הפיקוח החדש של ייבוא כלי רכב, נפגש מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, אבנר פלור עם כ-15 יזמים שביקשו לייבא רכב ביבוא מקביל, חלקם עוסקים כיום בתחום הרכב וחלקם יזמים חדשים שפנו למשרד התחבורה, בעקבות פתיחת ענף הרכב ליבוא המקביל
מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה הודיע כי בכוונתו לפנות בימים הקרובים ישירות לכל יצרני הרכב בעולם בדרישה להסיר את החסמים הקיימים היום בהתקשרות העסקית בין ה"דילר" של היצרן לבין היבואן המקביל, במטרה להקל על ייבוא של כלי רכב אלה.
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, מסר כי משרדו יגיש בקרוב לוועדת הכלכלה של הכנסת תיקוני חקיקה חדשים שיאפשרו בין השאר ייבוא מקביל של דגמי רכב אמריקנים שאינם מיובאים כיום על-ידי יבואנים קיימים, כמו למשל כלי רכב מדגמי הונדה, טויוטה וניסאן.
הגברת התחרות ועידוד היבוא המקביל
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, קיימה היום דיון שעסק בנושא יישום הרפורמה ביבוא המקביל, כמעט שנה אחרי שהוועדה אישרה את התקנות בנושא. בפתח הישיבה אמר היו"ר שאמה-הכהן כי "אישור התקנות לפני שנה לווה בתקווה גדולה כי הן יביאו לבשורה, אולם היום אנחנו חסרי בשורות ורואים אפס התקדמות בנושא". הוא הוסיף כי הוועדה לא תרפה מהעניין, עד שהייבוא המקביל אכן ייושם.
מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, אבנר פלור, סקר בפני הוועדה את המתרחש בענף בשנה האחרונה. לדבריו, אומנם אף רכב לא יובא לישראל ביבוא מקביל בשנה האחרונה, אך את תוצאות המהלך יש לבחון על פני הטווח הארוך.
"מאז כניסת התקנות לתוקף נפגשתי עם יותר מעשרה יזמים, חלקם פעילים בתחום וחלקם חדשים", אמר פלור. "מדובר בתהליך יזמות מורכב, שכולל בחינת היבטים מסחריים ולוקח זמן". לדבריו, עד כה לא נחתמו חוזים חדשים ליבוא מקביל בין היתר בשל היבטים מסחריים.
פלור ציין כי המשרד פנה לאחרונה לרשות להגבלים עסקיים, בבקשה שתבחן את התנהלות יבואני הרכב הרשמיים בנושא. זאת לנוכח טענות לפיהן היבואנים הרשמיים פועלים בדרכים שונות על-מנת לחסום את היבוא המקביל. נציג רשות ההגבלים העסקיים בדיון ציין כי המכתב הגיע לרשות ביום חמישי האחרון, וכי הרשות ביקשה ממשרד התחבורה מידע מפורט בנושא וכשהוא יועבר תחל בחינת העניין. פלור ציין אף כי המשרד פנה ליצרני המכוניות בעולם כדי לקבל את עמדתם בנושא המכירה ליבואנים מקבילים.
מנהל אגף הרכב הוסיף והסביר כי בשל העובדה שמיסי הקנייה בישראל הם מהגבוהים בעולם בתחום היבואנים הרשמיים כבר מקבלים הנחות מהיצרנים. לדבריו, המחירים שמקבלים היבואנים נמוכים ביחס לאירופה אך גבוהים ביחס למחיר בארה"ב. עוד הסביר פלור כי קיימת בעיה בייבוא רכבים מארה"ב, שהוא כדאי יותר, בשל התקינה. בישראל מקובלת התקינה האירופית ורכבים שמיובאים מארה"ב צריכים לעבור התאמה לאותה תקינה. עם זאת הוא הסביר כי ניתן לייבא רכבים שיוצרו בארה"ב עם תקינה אמריקנית, אך לא ניתן לייבא מארה"ב מכוניות שיוצרו באירופה עם תקינה אמריקנית.
נשיא איגוד יבואני הרכב, יעקב אנוך, אמר כי היבוא המקביל נחסם לא בגלל היבואנים אלא בגלל חוסר כדאיות כלכלית. "המיסוי הגבוה בישראל גורם לכך שהיצרן משתתף בנטל", הסביר. "היבואנים הישראלים קונים את המכונית מהיצרן במחיר שהוא נמוך ב-10% ויותר מהמחיר במקומות אחרים בעולם. בייבוא מקביל הרכב יירכש מסוכן שקונה מהיצרן ולכן טבעי שהוא ירצה להרוויח כ-5% כך שקשה לייבא ולהרוויח, וזה מבלי לקחת בחשבון עלויות נוספות של הובלה ימית של יבואן גדול מול יבואן קטן".
אנוך התייחס לטענה כי היבואנים חוסמים את היבוא המקביל ואמר כי היא מופרכת. הוא ציין כי בעולם מייצרים כ-60 מיליון מכוניות בשנה, בעוד לישראל מיובאים כ-200 אלף מכוניות בשנה – כשליש אחוז מהיצור העולמי. "במצב כזה אין שום אחיזה לטענה שהיבואנים בישראל משפיעים על היצרנים", אמר אנוך.
בתשובה לשאלה של היו"ר שאמה-הכהן לגבי מה היו עושים היצרנים אם מישהו בישראל היה מציע להם מחיר גבוה ב-1% מהמחיר של היבואן הרשמי אמר מנכ"ל קבוצת כלמביל, צבי פולק, כי ייתכן שבמצב כזה היצרן היה מעלה את המחיר ליבואן הרשמי. "מחיר הבסיס של הרכב בישראל הוא נמוך אך המחיר הסופי הוא גבוה בגלל המיסוי", אמר פולק.
במהלך הדיון עלה בעיית התקינה והעובדה כי משרד התחבורה לא מאפשר ייבוא של רכבים אירופיים מארה"ב, עם תקינה אמריקנית. פלור אמר כי יעביר לוועדה נייר עמדה מפורט, שיבהיר את עמדת המשרד בנושא.
עוד עלתה בדיון שאלת גובה הערבות הבנקאית וההון העצמי הנדרש ממי שמבקש להיכנס לשוק. עורכת הדין הילה וולגמוט, היועצת המשפטית של יבואני הדו גלגלי שאינם חברים באיגוד היבואנים, הסבירה כי ערבות בנקאית של מיליון שקל והון עצמי של 1.5 מיליון שקל הם נטל משמעותי על מי שמייבא מספר קטן של רכבים בשנה. מנהלת אגף כלכלה במשרד התחבורה, דפנה עין דור, הסבירה כי הדבר נועד להבטיח את היבוא. שאמה-הכהן ביקש שהמשרד יגיש לוועדת את התחשיב שהוביל אותם לסכומים המדוברים ועד אז ישקול לתת להם הקלות זמניות או רישיונות יבוא זמניים.
מנכ"ל חברת אוטו חן, בני בליליוס, אמר כי כדי לקדם את היבוא המקביל צריך לבטל את החיוב להתקשר עם סוכן מורשה של היבואן, שנולד מחשש שהמכוניות יגיעו לישראל ללא תקינה או אחריות וכל נושא הקריאות לתיקון (ריקול) לא יטופל כראוי.
בסיכום הישיבה אמר היו"ר שאמה-הכהן, כי הוועדה רואה במשרד התחבורה כגוף שצריך להוביל את תיקוני החקיקה בנושא והוועדה תמתין לקבל מהמשרד את התקנות הרלוונטיות לאישור. "הוועדה", הוסיף היו"ר, "תמתין לקבל מהמשרד הצעות לריכוך הדרישה להתקשרות עם סוכן מורשה של היצרן וכן פרטים לגבי בחינת נושא הדרישות לערבויות והון עצמי". עוד אמר היו"ר, כי "מיד עם הגשת התקנות החדשות תתכנס הוועדה לדון שוב בנושא ולא תרפה עד למיצוי הגברת התחרות העממי ובשוק היוקרה, במטרה להקל על כל מי שרוצה להיכנס לשוק".

כל התחבורה בכף-ידך
תאריך:  13/02/2011   |   עודכן:  13/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דן הראל חושד: ניסיון למנוע כניסת יזמים לענף הרכב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
שבו ישר, כשראשכם מורם
יפעת גדות
ותרי על השימוש בקרם לחות ובבושם
עידן יוסף
הושלם שלב נוסף בפתיחת ענף הסלולר לתחרות    כחלון: "המכרז עורר התעניינות רבה בקרב קבוצות חזקות בארץ וגם בקרב גורמים משמעותיים בחו"ל"
יפעת גדות
ממחקרים שנעשו בשנים האחרונות עולה כי 67% מכלל הנוער יוצאי אתיופיה צרכו אלכוהול ו-43 אחוזים מהם גם השתכרו    השימוש בחומרים פסיכו-אקטיביים בקרב בני הנוער העולים מחבר המדינות בולט מאוד    בקרב נערות עולות נצפתה מגמת עלייה בהתנהגויות סיכון: עזובה, שוטטות, שימוש בסמים, פעילות מינית בלתי מובחנת, אלימות, גניבה וזנות
אופיר בר זהר
גולשים: דנה ביקשה לצאת מבית "האח הגדול" וייתכן שזכתה לפיצוי כספי גדול בתמורה לכך שלא תתלונן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il