X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התקלה שהתגלתה מבעוד מועד עלולה הייתה להסתיים באסון המוני ציר קרדן נשבר במערך קרונועים הזהה לזה שנשרף לפני כמה חודשים התקלה מעמידה בסימן שאלה את ממצאי דוח הביניים של חקירת השריפה
▪  ▪  ▪
[צילום: עומר שיקלר]
מה מסתירה הנהלת הרכבת
עידן יוסף
על-סמך דוח ביניים שאיש מאיתנו לא ראה החליט מנכ"ל הרכבת להחזיר את הקרונועים לפעולה * יצחק הראל לא ממתין לדוח הסופי ואפילו לא לדוח של משרד התחבורה * המנכ"ל מזגזג באשר לסיבת הדליקה, אך בכיר בחברה מגלה את האמת: אין לנו מושג מה גרם לאש
לרשימה המלאה

ברכבת נוסעים שנסעה ביום שישי (11.2.11) מכפר-סבא לתחנת ראשונים, נשבר ציר קרדן במהלך הנסיעה. כתוצאה מן השבירה נגרמה דליפת סולר.
הקרדן המשיך להסתובב בתוך מיכל הסולר וגרם לשבירתו של המיכל, מה שהביא לדליפת סולר. רק תושייה מצד נוסעים שהריחו ריח חריף ודיווחו על כך לפקח הרכבת, הביאה לעצירתה. משהתגלתה הדליפה פונו הנוסעים מן הרכבת, מחשש כי במקום תפרוץ שריפה. גילויה של התקלה בזמן מאוחר יותר עלול היה לסכן עשרות נוסעים.
שבירת הציר אירעה במערך קרונועים מדגם IC3 במערך מס' 38. מדובר במערך זהה (!!) למערך מס' 21 שנשרף ב-28 בדצמבר 2010.
רכבת ישראל הודיעה אז כי ממצאיו של דוח הביניים לחקירת התאונה העלו שהשריפה פרצה בשל תקלה מבנית הקשורה בקרונוע ספציפי. עוד נאמר כי כשל מבני באחת מקורות הקרונוע, אשר עברה תיקון שבוצע אצל היצרן בדנמרק בשנת 2001.
אולם מערך מס' 38, בו נשבר הציר ביום שישי, לא נשלח מעולם לתיקון במפעל-האם בדנמרק. עובדה זו מטילה בספק את ממצאי דוח הביניים.
  • תגובת רכבת ישראל: "ביום שישי אירעה תקלה טכנית ברכבת שנסעה לתחנת ראשונים. הנהג זיהה את הבעיה במחשב הנסיעה, ועצר את הרכבת לבדיקה, על-פי הנהלים. הנוסעים הורדו מהרכבת בתחנה הסמוכה, ולאחר כ-15 דקות נאספו על-ידי רכבת חלופית. הרכבת בודקת את נסיבות המקרה".
כזכור, ליווה News1 את חקירת השריפה, הצביע על חשדות לטיוח הבדיקה, עמד על תהליכים שנעשו לכאורה בניגוד לכללי מינהל תקין, וחשף את שורת התמיהות שמעלים ממצאי דוח הביניים.
כמו-כן, התרענו כאן מפני החלטתו של מנכ"ל הרכבת יצחק הראל להחזיר לשימוש את מערך הקרונועים שהושבת אחרי התאונה מבלי להמתין לדוח הסופי ואפילו לא לדוח של משרד התחבורה.

תאריך:  13/02/2011   |   עודכן:  13/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמעט אסון: סולר דלף ברכבת נוסעים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
האפשרות היחידה היא חבלה מכוונת
Dr. Drive Shaft  |  13/02/11 20:20
2
מישהו קבל 'שלמוניי סימנס'? ל"ת
דן כהן פרו  |  13/02/11 21:09
 
- אתה מתכוון לליגה הערבית?
Dr. Drive Shaft  |  14/02/11 00:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
עידן יוסף
פרסום ראשון: שתי רכבות נוסעים ריקות התנגשו זו בזו בחיפה    נזק נגרם לקרונות    הוקמה ועדת לחקירת הסיבה שבגינה טעה הנהג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il