X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בדיון סוער בוועדת הכספים בהצגת תוכנית הממשלה להתמודדות עם ההתייקרויות במשק, קראו חברי האופוזיציה לפרסם את שמות הח"כים שאישרו את העלאת הבלו על הדלק: "שיעמדו מאחורי ההצבעות שלהם" מנכ"ל האוצר: "מדיניות המשרד מוכוונת לשמירת יעד של 2%-3% גירעון, על-מנת שביום סגריר, ניתן יהיה להגדילו"
▪  ▪  ▪
סדקים בתוכנית ההטבות של נתניהו? ועדת הכספים [צילום: יח"צ]

בדיון סוער שהתקיים היום (ב', 14.2.11) בוועדת הכספים בהצגת תוכנית הממשלה להתמודדות עם ההתייקרויות במשק, אמרו חברי הקואליציה בוועדה כי לא יתמכו באישור קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה.
חברי האופוזיציה בוועדה קראו לפרסם את שמות הח"כים שאישרו את העלאת הבלו על הדלק. ח"כ חיים אורון (מרצ) הקריא רשימת חברי ליכוד שאישרו את ההעלאה "ועתה מסתתרים מאחורי ביקורת צינית נגד הממשלה".
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר כי "העלאת מחיר הדלק זה הקש ששבר את גב הגמל, קדמה לה עליית מחירי המים". גפני אמר שהמטרה איננה לפרוץ את מסגרת התקציב, כיוון שהוא "טוב ומאוזן" וכיוון שהמדיניות הכלכלית של האוצר הוכיחה את עצמה בעמידות המשק במשבר העולמי.
ח"כ אמנון כהן (שס) הודיע למנכ"ל האוצר, שהוועדה לא תאשר את הקיצוץ הרוחבי וכי על האוצר למצוא מקורות תקציביים אחרים למימון התוכנית.
רמיזה: חלק מההקלות נובעות מהצורך לשמר הסכמים קואליציוניים
מנכ"ל האוצר, חיים שני, אמר שמדיניות משרדו מוכוונת לשמירת יעד של 2%-3% גירעון בימים כתיקונם על-מנת שביום סגריר, ניתן יהיה להגדילו. שני הציג את מקורות מימון התוכנית לבלימת ההתייקרויות במשק: דחיית הפחתת מס הכנסה לשני העשירונים העליונים, דחיית המשך הפחחת מס החברות וקיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה.
ראש אגף התקציבים באוצר, אודי ניסן, רמז לכך שחלק מהגזירות על הציבור, נובעות מהצורך לממן הסכמים קואליציוניים. ניסן הציג לח"כים רשימת צרכים לאומיים והיפנה אליהם את השאלה, במה הם היו מקצצים על-מנת לממן הפחתות מחירים. "יש עלייה גלובלית במחירי הסחורות והממשלה אינה יכולה להשפיע על עליית מחירי מוצרים", אמר. לדבריו, ב-1985 הממשלה סבסדה מחירי מוצרים והדבר הביא להיפר-אינפלציה. כיום הממשלה אינה מתערבת, למעט מספר מצומצם של מוצרים. ניסן הציג את עיקרי תוכנית הממשלה לבלימת ההתייקרויות במשק: הגדלת הסובסידיה לתחבורה הציבורית בהיקף של 300 מיליון ש"ח, בין השאר, באמצעות הוזלת תעריפי חופשי-חודשי. כמו-כן, גילה כי כרטיס אוטובוס ישמש גם לנסיעת המשך. בנוסף, הוצגה הפחתת תעריפי המים לצריכה ביתית והעלאת המחיר לצריכה גבוהה.
"אין שום מתווה של הקלות"
כאמור, בדיון עלתה הדרישה לפרסם שמית את תוצאות ההצבעות בוועדה. ח"כ יעקב אדרי (קדימה) אמר כי "יש להעמיד את הדברים על דיוקם ושהחברים יעמדו מאחורי ההצבעות שלהם". ח"כ חיים אורון (מרצ) אמר כי "אין שום מתווה של הקלות". אורון טען שמסגרת התקציב כבר נפרצה, לאחר שחודש אחרי אישורו, כבר העבירו 700 מיליון ש"ח לביטחון ועוד מאות מיליונים למטרות אחרות.
ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר שלחברי הקואליציה בוועדה משקל סגולי והם יכולים להפעילו אם רוצים. "חברי הקואלציה שהסתתרו מתחת לשולחן אחרי שאישרו את העלאת הבלו על הדלק צריכים להסמיק ולא לצעוק בראיונות בתקשורת. הבעיה שאין כיכר תחריר בישראל!", אמר טיבי.
ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) ציינה כי הוועדה אישרה את העלאת הבלו על הדלק כלאחר יד. התפקיד של הוועדה, אמרה, לרבות חברי הקואליציה, לפקח על הממשלה. "אך חברי הקואליציה, התעוררו כאשר הגיעו להעלאת מחירי הפט-קוק, כי נגע למפעל בבעלות דנקנר. מתברר שהקואליצה כן יודעת להגיד לא!".
ח"כ מרינה סולודקין (קדימה) הוסיפה: "די לפנק את העשירים במדינה הזאת! המדינה היחידה שאין בה מס על עיזבון, שעשוי להוסיף להכנסות המדינה כ-2 מיליארד ש"ח, מה שימנע את הצורך להעלות מס על מוצרי יסוד".

תאריך:  14/02/2011   |   עודכן:  14/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברי הקואליציה בוועדת הכספים: לא נאשר קיצוץ רוחבי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
טיבלו את הבוהן במים חמימים 4-3 פעמים ביום
איתמר לוין
רוברט אביאב ונתי פטרקוב ניסו לקבל 3.5 מיליון דולר תמורת שחרור החטופה    הורשעו גם בחטיפה ובשוד סוכנות חלפנות
מירב ארד
שמואל שלום מונה למנהל תחום משווקי משנה    יעל איזנשטיין - אחראית לשיווק מחשבי Dell ברשתות Retail/E-Tail    גור קריתי מומחה תחום - storage Dell
איתמר לוין
נאמן: לא ייתכן מצב בו כל דיכפין יהיה עורך דין    נתוני הנהלת בתי המשפט: לכל שופט היו אשתקד בממוצע 1,149 תיקים
מירב ארד
סורני, מנהל השקעות בכיר ומנהל תחום נכסים אלטרנטיביים בפסגות גמל, יחליף את שי ירון, אשר כיהן כמנכ"ל פסגות ניירות ערך בחמש השנים האחרונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il