X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הכלכלה החלה לדון בתקנות הדלקנים האוניברסליים, שיאפשרו לקדם את התחרות במשק הדלק יוזם חוק הדלקנים האוניברסליים, ח"כ שי חרמש: "לפי נוסח התקנות, היישום המלא של התהליך ייארך עוד 4.5 שנים - והמשמעות היא הפסד של 3 מיליארד שקל למשק"
▪  ▪  ▪
החוק אושר, היישום נדחה
יו"ר ועדת הכלכלה לחברות הדלק: "אתם גנבים ורמאים"
עופר וולפסון
בדיון שעסק במחיר הסולר התייחס היו"ר שאמה-הכהן למחירונים של חברות הדלק ואמר לנציגי החברות כי "אתם מרמים את כל מי שחתם אתכם הסכם על בסיס המחירון" * ציין כי רה"מ ושר האוצר טעו שלא הוזילו גם את הבלו על הסולר וביקש מהאוצר לנמק מדוע זה לא הופחת ביחד עם מחיר הבנזין
לרשימה המלאה

ועדת הכלכלה של הכנסת קיצרה (יום ב', 14.2.11) את משך הזמן לאישור תקן לדלקן אוניברסלי מ-18 ל-15 חודשים. הוועדה דנה היום בתקנות הדלקנים האוניברסליים, לקידום התחרות במשק הדלק. התקנות הותקנו לפי הצעת החוק של ח"כ שי חרמש, שאושרה בקריאה שנייה ושלישית כבר באוגוסט האחרון. לפי החוק, התקן התדלוק האוטומטי ("דלקן") יהפוך להתקן אוניברסאלי שיאפשר לרכוש דלק מכל חברת דלק, בין אם ההתקן שייך לאותה חברה או הותקן על ידיה ובין אם לאו.
התקנות נועדו להסיר את החסם של המתדלק במעבר בין חברות הדלק, כדי לאפשר לצרכנים לבחון את המחיר שמציעות לו החברות השונות ולבחור בחברה שמציעה את המחיר הנמוך בכל זמן נתון. משמעות נוספת היא כי אם חברה מסויימת תבקש לסיים התקשרות עם חברת דלק אחת ולהתקשר עם חברה אחרת, היא לא תאלץ להחליף את כל הדלקנים בצי הרכב שלה.
נציגת הלשכה המשפטית של משרד התשתיות, חגית אייזנמן מלכה, הסבירה כי התקנות קובעות מסלול בעל שני שלבים. האחד קובע פרק זמן של שנה וחצי להתקנת תקן מתאים לדלקנים אוניברסאליים. אם מכון התקנים לא יצליח להתקין תקן יבחר מנהל מינהל הדלק מפרט לדלקן כזה בהליך מכרז. לאחר מכן התקנות מסדירות את שלב היישום, שבו תוך שנה מיום קביעת התקן או המפרט בכל תחנת דלק תוצב לפחות משאבה אחת שתאפשר תדלוק בדלקן אוניברסאלי ותוך 3 שנים לא יותר עוד שימוש בדלקנים שאינם אוניברסאליים.
יוזם החוק, ח"כ חרמש, התייחס בתחילת הדיון לתקנות שהגיש משרד התשתיות: "המשק מחכה לדלקנים האוניברסליים כבר 14 שנה". לדבריו, לפי התקנות כרגע היישום המלא של התהליך ייארך עוד 4.5 שנים, זאת בעוד שלפי נתוני רשות המיסים עיכוב ביישום התקנות מוביל להפסד של 700 מיליון שקל בשנה. "המשמעות היא הפסד של 3 מיליארד שקל למשק", טען. "ועדת הכלכלה ידעה לעמוד בלחצים והמאבק להורדת מחיר הדלק הצליח חלקית - ברגע שהדלקן האוניברסאלי ייכנס לשימוש מחיר הדלק ירד עוד יותר".
היזם יובל מור, מחברת מ.י.ד תמנון אחזקות, המציעה דלקן אוניברסאלי, אמר כי יש מוצר שכבר קיים ואין צורך בתקן חדש. לדבריו, כיום אין תקן לדלקנים שבהם נעשה שימוש בשוק. "כל התקני התדלוק עובדים לפי תקן בינלאומי אירופי", הסביר. "לא צריך להמציא את הגלגל, אלא רק לעשות הליך שוויוני של בחירת הטכנולוגיה ולחייב את היצרן לעבוד בשיתוף פעולה עם מכון התקנים. המהלך של יצירת תקן חדש יעקר את החוק מתוכן".
מנהל תחום חשמל, אלקטרוניקה וטכנולוגיות במכון התקנים, עופר עגור, אמר כי המכון ערוך להכין תקן כזה. "אמנם אין תקינה בינלאומית", אמר, "אך אנחנו נענים לאתגר ואני מאמין שנוכל לעמוד במשימה תוך שנה וחצי". נציגת משרד המשפטים, עו"ד עדנה הראל, הסבירה כי ההליך של קביעת תקן דרוש מאחר שצריך לעשות ניסיון סביר שלא לפגוע בפרטים שכבר קיימים בשוק. זאת כדי לאפשר לחברות המייצרות אותם להתאימם לדרישות, ולא לדחוק אותן מהשוק.
"אפילו ברפא"ל הצליחו לפתח מערכת הגנה תוך 8 חודשים"
ח"כ חרמש ביקש לקצר את הזמנים לקביעת תקן, ואמר כי המשמעות של דחייה היא עלות של 60 מיליון שקל בחודש למשק. "ברפא"ל הצליחו לפתח מערכת הגנה נגד טילים תוך 8 חודשים", אמר ח"כ חרמש. עגור הסביר כי מדובר בתהליך ארוך ולא פשוט ולכן נדרש פרק זמן של שנה וחצי להשלימו. בסופו של דבר קיבלה הוועדה את הצעת הפשרה של ח"כ חמד עמאר, לפיה משך הזמן לפרסום טיוטת תקן יישאר לעמוד על שנה, אולם משך הזמן לקביעת תקן יעמוד על 15 חודשים במקום 18 חודשים בהצעה המקורית.
הוועדה דנה גם בטענת חברות הדלק, לפיה התקנות מחייבות אותן להתקשר עם כל מי שירצה להתקין דלקן אוניברסלי. עו"ד אפרת כהן שיחור מחברת פז טענה כי החובה מחייבת את החברות להעמיד קו אשראי לכל צרכן. היועץ המשפטי של סונול, עו"ד שמואל סבג, הסביר כי ההוראה מחייבת את החברות לבצע מערך חיתום עם כל המעוניין בדלקן. "מחייבים אותנו להיות בנק ולהקים מערך שלם של ניהול אשראי", אמר.
היו"ר שאמה-הכהן דחה את הטענות של חברות הדלק ואמר בתגובה כי התקנות לא מונעות מהחברות לדרוש בטוחות עבור האשראי. לדבריו, הלקוח הוא זה שיצטרך להחליט אם הוא מוכן להעמיד בטוחה או לא.
יש לציין כי הוועדה טרם השלימה את אישור כל סעיפי התקנות ותקיים דיון נוסף בנושא.

תאריך:  14/02/2011   |   עודכן:  14/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קוצר ב-3 חודשים משך הזמן לאישור תקן לדלקן אוניברסלי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
הזוכה, ממרכז הארץ, מתכוון לתרום חלק מהפרס לבית החולים לילדים "שניידר" ובחלקו האחר לכסות את המשכנתה שלו ולעזור למשפחתו
מערכת אתר ערוץ הספורט
צ'קטיאני, דופלה וסיימון כבשו לירוקים שעלו לפסגה. 0:2 למכבי הרצליה
ראובן לייב
קוראת לממשלה לקבל החלטה מיידית בעניינם, לפעול ביתר שאת לעידוד חזרתם ארצה ולפתח בהם את תחושת האחריות לגורל המדינה
עופר וולפסון
כל עולה מהנתונים בהשוואה ל-2009    סך הייצוא החקלאי הטרי הסתכם בכ-1.35 מיליארד דולר    קשיים בענף יצוא הפרחים: ירידה חדה של 16.7% בהיקפי היצוא בעקבות המשבר אליו נקלע הענף
ראובן לייב
החוק החדש יאפשר לכל אזרח להיקלט במסגרת התנדבות מתאימה לאחר סיום שירותו הצבאי. המענקים, שלהם זכאים חיילים משוחררים בתפקידים עורפיים, יחולו גם על המתנדבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il