חברת בואינג הציגה אמש (א', 13.2.11) לראשונה את מטוס ה-747-8 אינטרקונטיננטל החדש. המטוס, המציע קיבולת גבוהה, מאפשר לחברות התעופה לצמצם את עלויות התפעול וההוצאות הנלוות יותר מכל מטוס נוסעים גדול אחר, ובד בבד מציג שיפורים בטכנולוגיות איכות הסביבה.
הבואינג 747-8 אינטרקונטיננטל הינו המטוס היחיד בקטגוריית מטוסים בעלי קיבולת של 400 עד 500 מושבים, ומהווה פיתרון לחברות התעופה המפעילות טיסות ארוכות טווח ביעדים פופולריים מסביב לעולם.
ה-747-8 אינטרקונטיננטל מאופיין בעלות הנמוכה ביותר של מייל למושב מבין כל מטוסי הנוסעים הגדולים, עם קיצוץ של 12% בעלויות לעומת קודמיו, מטוסי ה-747-400. המטוס מאפשר חיסכון של 16% בצריכת דלק, הפחתה של 16% לנוסע בפליטת גז הפחמן והפחתה של 30% ברמת הרעש לעומת מטוס ה-747-400. מטוס ה-747-8 אינטרקונטיננטל כולל מרכיבי עיצוב פנים של ה-787 "דרימליינר", ובכללם ארכיטקטורה מודרנית, המאפשרת מרחב רב יותר לחפציהם האישיים של הנוסעים.
הלקוחה הראשונה - חברת לופטהאנזה נשיא קבוצת התעופה האזרחית של בואינג, ג'ים אלבאו, אמר כי מטוס ה-747-8 החדש משלב טכנולוגיות מתקדמות ההופכות אותו למטוס יעיל ביותר. "הבואינג 747-8 אינטרקונטיננטל החדש כולל את הטכנולוגיות החדישות ביותר - ומיישם פריצות דרך רבות שהושגו במטוס ה-787 דרימליינר," אמר אלבאו. "אנו מאמינים כי לקוחותינו יעריכו את עלויות התפעול הנמוכות, והנוסעים מצידם ייהנו מהנוחות ומעיצוב הפנים המרשים שלו."
ניקו בוכהולץ, סגן נשיא בכיר לניהול הצי של קבוצת לופטהאנזה, אמר כי ה-747-8 אינטרקונטיננטל ישתלב בצי המטוסים של החברה, כמטוס בעל 400 מושבים. "כלקוח הראשון של מטוס זה, אנו מצפים לכניסתו לצי המטוסים שלנו בשנה הבאה, במסגרת תוכנית המודרניזציה של צי המטוסים שלנו ומאמצינו בתחום השמירה על איכות הסביבה", אמר בוכהולץ.
ביחד עם חברת לופטהאנזה, קיבלה חברת בואינג 33 הזמנות למטוס 747-8 אינטרקונטיננטל, וביניהן הזמנה מקוריאן אייר ומלקוחות נוספים. ה-747-8 אינטרקונטיננטל הראשון מתוכנן להתקבל ברבעון הרביעי של השנה.