X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"יותר לא תוכל לירות על חיילים אמריקניים, ולהסתתר. כעת אנחנו מתכוונים להגיע אליך, ולפגוע בך" הרובה יורה באמצעות הדף אוויר רימון 25 מ"מ מוכוון מחשב אל היעד, ומשמידו מחיר המערכת כ-35,000 דולר, ומחיר כל רימון, בייצור סדרתי - 35 דולר
▪  ▪  ▪
משנים את כללי המשחק בשדה הקרב [צילום אילוסטרציה: AP]

לרובה החדיש XM-25 קוראים החיילים האמריקניים באפגניסטן, "המעניש" - כיוון שהוא נועד להשמיד חיילי אויב ממרחק - גם אם הסתתרו מאחורי מחסה.
הדגם הניסיוני (לכן, יש לו קידומת X), שטרם קיבל שם רשמי, "נועד לשנות את כללי המשחק בשדה הקרב" - אומר בריגדיר גנרל פיטר פולר מצבא ארצות-הברית, "יותר לא תוכל לירות על חיילים אמריקניים, ולהסתתר. כעת אנחנו מתכוונים להגיע אליך, ולפגוע בך".
חיילי הדיוויזיה המוטסת 101 קיבלו בסתיו האחרון את הרובה החדיש, שמשמש אותם בסיוריהם ובמוצביהם לאחר שביקשו בדחיפות אמצעי לחימה, שיוכל לעזור להם להתגבר על האויב. כתוצאה מכך, נשלחו לאפגניסטן חמשת הדגמים של הרובה XM-25, שנוסו באותה השעה במתקני הניסוי של הצבא האמריקני באברדין, מרילנד. למשלוח צורפו גם אלף רימונים 25 מ"מ מתוצרת עצמית, שנועדו לרובה.
הרובה XM-25 נועד לתת לצוותים יכולת לאתר את אויביהם, גם אם הסתתרו היטב. כאשר החייל מזהה אויב, הוא יורה אליו רימון בקוטר 25 מ"מ באמצעות הדף אוויר, והרימון הזה מכוון באמצעות מחשב אל יעדו. למפעילים יש יכולת להתערב בטיווח באמצעות מקשים, ולתקן קלות את הטיווח הממוחשב.
לדברי אנשי מפקדת צבא ארצות-הברית, הרובים הללו עמדו כבר בלחימה בתנאים קשים, ולא נוצרו בעיות בתחזוקתם. עתה לומדים אנשי הפיתוח את לקחי הפעלתם בקרב על-מנת לשפרם.
משימה רק עם XM-25
הצבא האמריקני ימשיך להפעיל את הרובים הניסיוניים באפגניסטן, אם יימצא התקציב המתאים לרכישת תחמושת עבורם. אך נציגי הצבא סירבו לפרט באלו יחידות יצוידו ברובים הללו בהמשך הניסוי.
הרובה XM-25 שוקל כשישה ק"ג וחצי, ומשמש נשק מחלקתי/צוותי. בכמה יחידות הוא שימש נשק אישי. כלומר, החייל, שנשא אותו, לא יצא למשימה חמוש באקדח, או ברוס"ר, והסתפק ברובה החדיש.
צבא ארצות-הברית מתכנן לרכוש עוד 35 רובים כאלה מחברת הקלר אנד קוך (H&K) במחיר של 35,000 דולר כל אחד. מחיר כל רימון שנורה כעת כאלף דולר, אך כשתיכנס התחמושת לייצור סדרתי, יירד מחיר כל רימון ל-35 דולר. עלותו הגבוהה של הרובה מוצדקת, לדעת אנשי צבא ארצות-הברית, בשיפור הרב, שיכניס לכוח ההרג של הרובאים. לכן, יש סיכוי, שייכנס לתקציב הרכש של הצבא למרות הקיצוץ בתקציב הצבא.

תאריך:  16/02/2011   |   עודכן:  16/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רובה חדיש ישמיד את האויב גם מאחורי מחסה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מצטרף לטכנולוגיות ישראליות דומ
ירון זכאי  |  16/02/11 16:45
 
- שכחת לציין שביבי אוסר להשתמש  ל"ת
בו נגד ערבים.  |  17/02/11 08:26
2
צבא USA כמו צהל-גוט אין דראארט
ראספוטין בן מדביד  |  16/02/11 20:17
 
- אוסף של שטויות
מיכאל ב  |  16/02/11 22:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים מאוניברסיטת מזרח קרולינה בודקים אם אופני כושר קטנים, שניתן להשתמש בהם בזמן הישיבה מול המחשב, יכולים להועיל    מכשיר דיווש נייד יכול לשמש ככלי להורדת משך הזמן הלא פעיל בסביבת העבודה ללא שישפיע בהכרח על משך הישיבה הנדרש לביצוע מטלות הקשורות למחשב
איציק וולף
עימותים בין מפגינים לבין משטרת לוב בכיכר עומאר אל מוכתר שבבירה בנגזי    המפגינים דורשים רפורמות ושינוי ביחס השלטון לאזרחים    הטלוויזיה הממלכתית של לוב דיווחה על הפגנות תמיכה בקדאפי    גם בעירק הפגינו אזרחים בדרישה למקומות תעסוקה ונגד השחיתות השלטונית
מירב ארד
בוועדה נקבע כי משקה משכר הוא משקה שמכיל אלכוהול בכל ריכוז שהוא    אישור סעיף בחוק החדש המאפשר למנהל רת"א להוציא הוראות מיידיות בנוגע לבעיות בטיחות
יפעת גדות
על-פי תוצאות סקירה חדשה, גלולות, לכסניות או סירופ אבץ שנלקחים ביום בו מתחילים תסמיני ההצטננות, מפחיתים את חומרת ומשך המחלה    לאחר שבעה ימים, רוב החולים שהשתמשו בתרופות על בסיס אבץ כל כמה שעות במהלך היום נפטרו מהתסמינים בהשוואה לאלו שקיבלו פלצבו
צבי זרחיה, אבי בר אלי
מרכז השלטון המקומי דורש להגדיל רטרואקטיבית את הסכומים שישלמו התאגידים לעיריות על שימוש בנכסיהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il