X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים גברים שחלו בסרטן ערמונית עם גברים בריאים וגילו כי אלו עם המחלה היו בסבירות גבוהה פי שניים לעומת הגברים הבריאים להתחיל לאבד את שערם כשהיו בני 20 בין הגברים שהחלו להקריח רק בשנות ה-30 וה-40 לחייהם לא היה כל הבדל בסיכון לפתח סרטן ערמונית בהשוואה לגברים בריאים
▪  ▪  ▪
רמז לעתיד

מחקר שהראה כי גברים שהחלו להתקרח בגיל 20 היו בסבירות גבוהה יותר לפתח סרטן ערמונית בגיל מאוחר, מרמז על כך שסריקות מוקדמות יוכלו להועיל בהיבט של טיפול מניעתי.
חוקרים צרפתיים השוו 388 גברים שטופלו בסרטן ערמונית עם 281 גברים בריאים וגילו כי אלו עם המחלה היו בסבירות גבוהה פי שניים לעומת הגברים הבריאים להתחיל לאבד את שערם כשהיו בני 20.
בין הגברים שהחלו להקריח רק בשנות ה-30 וה-40 לחייהם לא היה כל הבדל בסיכון לפתח סרטן ערמונית בהשוואה לגברים בריאים.
לדברי החוקרים, מאוניברסיטת דקארט שבפריז, נכון להיום אין ראיות המראות יתרון כלשהו לסריקה של האוכלוסיה הכללית לסרטן ערמונית, וחוקרים עושים ניסיונות לגלות דרך לזהות את אותם גברים הנמצאים בסיכון גבוה. התקרחות בגיל 20 יכולה להיות אחד מגורמי הסיכון הקלים לזיהוי, אך עדיין נדרשת עבודה נוספת כדי לאשר זאת.
המחקר, שפורסם בכתב העת העוסק בסרטן Annals of Oncology הראה כי ניתן יהיה לדאוג שגברים שזוהו בסיכון גבוה לסרטן ערמונית יעברו בדיקות סריקה בגיל מוקדם, או יקבלו טיפול כימותרפי מניעתי בעזרת תרופות כמו פרוסקר של מרק. פינאסטריד משמשת לטיפול הן בתסמינים של ערמונית מוגדלת והן בקירחות. היא חוסמת את המרת הטסטוסטרון להורמון אנגרוגן, תהליך הנקרא dihydrotestosterone, שהסברה היא שהוא שגורם לאיבוד השיער.
חברת גלקסו-סמית'-קליין משווקת תרופה מאותה קבוצה הנקראת אבודרט, והיא כרגע בתהליכים לקבלת אישור ממנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לשימוש לגברים בסיכון גבוה לסרטן ערמונית. צוות יועצים של ה-FDA החליט בחודש שעבר כי יש לדחות את בקשת החברה.
סרטן הערמונית הוא הסרטן השכיח ביותר בגברים אחרי סרטן ריאות והוא גורם למותם של כ-255,000 גברים בכל שנה. התקרחות גברית טיפוסית משפיעה על כ-50% מהגברים לאורך החיים.
מחקרים קודמים שעסקו בנושא גילו קשר בין התקרחות להורמונים אנדרוגנים, ואלו גם משחקים תפקיד בהתפתחות ובגדילת סרטן ערמונית.
החוקרים ביקשו מהגברים למלא שאלונים על אבחון של סרטן ערמונית, אם בכלל, ועל איבוד שיער כלשהו בגילאי 20, 30 ו-40 בעזרת תמונות שדורגו משלב 1 (ללא נשירת שיער) ועד לשלב 4 (נסיגת שיער והתקרחות בקצה הראש).
רופאי המשתתפים סיפקו גם הם פרטים לגבי ההיסטוריה הרפואית, בין היתר אבחונים של סרטן ערמונית, גיל בזמן האבחון, שלב המחלה והטיפול. המחקר נמשך 28 חודשים.
הממצאים הראו כי התקרחות בשלב 4-2 הייתה קשורה לסיכון כפול לסרטן ערמונית בשלב מאוחר יותר בחיים. לא זוהה קשר כזה בגילאי 30 ו-40.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  16/02/2011   |   עודכן:  16/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התקרחות מוקדמת קשורה לסרטן ערמונית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
שווי תיק הנכסים השלים עלייה של 224 מיליארד שקלים במהלך השנה שעברה ושוויו עמד בסוף דצבמר על כ-2.5 טריליון שקלים    העלייה ברבעון האחרון שיקפה גידול בשווי התיק הסחיר ונבעה בעיקר מעליית מחירי המניות בשווקים הפיננסים
יפעת גדות
תחרות גולשים בפייסבוק תביא להקמת מאגר ישראלי ענק של תרופות-סבתא תוך מספר ימים    עד כה נאספו כ-400 תרופות-סבתא    את התחרות מובילות תרופות נגד שפעת, הצטננות ועין הרע
מירב ארד
תלמידת תיכון אורט רבין בגן יבנה פגשה את ניצולת השואה מרים אוסלנדר במסגרת פרויקט המפגיש בין בני נוער וניצולי שואה    הקשר בין השתיים התהדק וכעת היא מעלה את זכרונותיה על הכתב
אביתר בן-צדף
"יותר לא תוכל לירות על חיילים אמריקניים, ולהסתתר. כעת אנחנו מתכוונים להגיע אליך, ולפגוע בך"    הרובה יורה באמצעות הדף אוויר רימון 25 מ"מ מוכוון מחשב אל היעד, ומשמידו    מחיר המערכת כ-35,000 דולר, ומחיר כל רימון, בייצור סדרתי - 35 דולר
יפעת גדות
חוקרים מאוניברסיטת מזרח קרולינה בודקים אם אופני כושר קטנים, שניתן להשתמש בהם בזמן הישיבה מול המחשב, יכולים להועיל    מכשיר דיווש נייד יכול לשמש ככלי להורדת משך הזמן הלא פעיל בסביבת העבודה ללא שישפיע בהכרח על משך הישיבה הנדרש לביצוע מטלות הקשורות למחשב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il