X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים הצליחו ליצור נוגדן כימי הפועל בדומה לטיל מונחה, המאתר ונקשר רק לתאי גזע סרטניים בעל יכולת להעביר תרופות ישירות לתאי הגזע (הבסיס לתאי הסרטן) וכן לשמש לפיתוח מערכת הדמיה יעילה יותר לסרטן לצורך אבחון מוקדם של המחלה
▪  ▪  ▪
מוכוון מטרה [צילום: AP]
בישראל: אחד מכל שלושה יחלה בסרטן
יפעת גדות
מחלות הסרטן מהוות בשנים האחרונות את גורם התמותה השכיח ביותר בישראל * רבע ממקרי המוות בישראל הם כתוצאה מסרטן * ההישרדות מהמחלה (בטווח של 5 שנים) בקרב גברים עומדת על 63% ובקרב נשים על 67% * מי שנמצאים בסיכון גבוה עוד יותר לחלות בסרטן הם ילידי ישראל
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
האם הסרטן ימוגר בתוך עשר שנים?

מדענים מאוניברסיטת דקין שבאוסטרליה הצליחו ליצור "טיל כימי מונחה מטרה" שיילחם בסרטן - צעד אחד נוסף לכיוון יצירת "פצצה רפואית חכמה" שתאתר ותשמיד את הבסיס לתאי הסרטן.
החוקרים שיתפו פעולה יחד עם מדענים מהודו ומאוסטרליה כדי ליצור את האפטמר רנ"א הראשון - נוגדן כימי הפועל בדומה לטיל מונחה, המאתר ונקשר רק לתאי גזע סרטניים. לאפטמר יש את היכולת להעביר תרופות ישירות לתאי הגזע (הבסיס לתאי הסרטן) וכן לשמש לפיתוח מערכת הדמיה יעילה יותר לסרטן לצורך אבחון מוקדם של המחלה.
הממצאים פורסמו בכתב העת הבינלאומי לחקר הסרטן - Cancer Science.
לדברי המדענים, לפיתוח האפטמר ישנן השלכות עצומות על דרך אבחון הסרטן ועל אופן הטיפול במחלה.
שיעור הישרדות נמוך
למרות ההתקדמות הטכנולוגית והרפואית, שיעורי ההישרדות מסוגים רבים של סרטן נשארו נמוכים, חלק מכך בשל חוסר היכולת לזהות את הסרטן בשלביו המוקדמים ואז לטפל במחלה ב"טיפול מוכוון מטרה".
הטיפולים הקיימים כיום בסרטן הורסים את התאים היוצרים את עיקר הגידול, אך אלו במידה רבה אינם יעילים כנגד הבסיס לסרטן - תאי הגזע הסרטניים. כלומר, כדי להביא מרפא לסרטן חייבים לזהות במדויק את תאי הגזע הסרטניים ולהשמיד אותם.
האפטמר הוא החלק הראשון של ה"פצצה הרפואית החכמה", אותה פיתחו החוקרים, והוא למעשה "הטיל המונחה" המכוון לגידול ונקשר לשורש הסרטן.
חלקיק שומן מיקרוסקופי
המטרה היא לקשור את האפטמר ל"פצצה" (חלקיק שומן מיקרוסקופי) שיכולה לשאת עימה תרופות אנטי-סרטניות או חומרי הדמיה אבחוניים ישירות לתאי הגזע הסרטניים וכך ליצור את "הפצצה הרפואית החכמה האולטימטיבית".
המדענים מאמינים כי "פצצה רפואית חכמה" תפתח את הדלת בפני אפשרויות רבות לזיהוי ולטיפול בסרטן. הטיל המונחה והפצצה החכמה יוכלו ליצור מהפכה בדרך אבחון הסרטן.
גודלו הזערורי של האפטמר מאפשר לו לאתר תאי סרטן בשלבים המוקדמים ביותר שלהם. הצמדת מרכיבים רדיואקטיביים לאפטמר תוכל להוביל לפיתוח סריקות אבחנתיות רגישות לגבי מיקום הסרטן, וכך לנבא טוב יותר את הסיכוי להחלמה ולשפר את המעקב אחר התגובה לטיפול.
זיהוי מדויק יותר של סוג הסרטן יוכל לאפשר טיפול אישי שהוא כמובן יעיל יותר, וכך להביא למצב של שיעורי הישרדות טובים יותר מהמחלה ולשיפור משמעותי של איכות חייהם של החולים.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  20/02/2011   |   עודכן:  20/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעל גרונטמן
שרי אריסון אמרה באירוע פתיחת התערוכה השנתית שעורך הבנק: "הבנק חזק, הבנק יציב, אנחנו נעבור את זה"    עתה ממתינים בבנק להחלטת הפרקליטות אם להגיש כתבי אישום
איציק וולף
אמרגנו של הזמר המזרחי קובי פרץ, יוחאי יעיש, הוא עד המדינה בפרשץ השוחד החדשה ברשות המיסים    ככל הנראה סיפק עדות מפלילה נגד החשוד המרכזי דוד ואנונו ונגד ראובן שיף, נשיא לשכת רואי החשבון לשעבר    פרקליטו של יעיש סירב לאשר או להכחיש האם מרשו חתם על הסכם עד מדינה    המשטרה תקיים היום דיונים על המשך החקירה
עידן יוסף
שני נערים מרהט נעצרו בחשד לרצח הברוטלי של קאיס אבו סיאם שהיה קרוב משפחתם
אסף אפל
מאמן חולון אחרי ה-81:88 בבית על ראשל"צ. בירנבוים: נלמד מהטעויות
עידן יוסף
הרב שלמה עמאר גילה כי ראש-הממשלה לא טרח להשיב על פנייתו אליו מלפני שלושה חודשים והזהיר כי הוא עלול להתפטר מתפקיד הרב הראשי לישראל אם יאושר חוק הגרות בניגוד לדעת הרב עובדיה יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il