X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סמנכ"ל תקצוב במשרד הבריאות סירב לחשוף את התמחור בנושא סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, טען שאינו יודע כיצד נקבע מחיר האשפוז הסיעודי וכי חוסר השקיפות בעניין קיים גם לגביו
▪  ▪  ▪
לא משתלם לבנות בתי אבות [צילום: AP]

חוסר שקיפות בתעריפי האשפוז הסיעודי מונע מהכנסת לפקח על איכות השירות הניתן לקשישים סיעודיים - כך טענו היום (ב', 21.2.11) חברי ועדת הכספים, בדיון על הרף הנמוך של התעריפים שקבעה המדינה להפעלת בתי אבות סיעודיים. הדיון בנושא החל כבר בקדנציה הקודמת בעקבות המכרז להפעלת בתי אבות סיעודיים, שפרסמה המדינה ב-2008.
יוזמי הדיון, ח"כ יצחק וקנין (שס) וחיים אורון (מרצ), קראו לחשוף בפני הוועדה את התעריפים ואת התחשיבים האמיתיים של עלויות האשפוז והעמדת שירותים נאותים לקשישים סיעודיים. וקנין טען כי האוצר מתחמק בעקביות מחשיפת התחשיבים, מתוך כוונה לשמור על רף תעריפים נמוך, שלטענתו פוגע בקשישים הסיעודיים. אורון קרא להקמת ועדה ציבורית שתקבע סל שירותים מינימלי ואת "התעריפים הבסיסיים שיאפשרו לנו להיישיר מבט להורינו".
סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן (יהדות התורה), טען שאינו יודע כיצד נקבע מחיר האשפוז הסיעודי וכי חוסר השקיפות בעניין קיים גם לגביו.
מנהל תחום בריאות באגף החשב הכללי באוצר, משה שלם, אמר כי הצורך במכרז נבע מחוסר האחידות בשוק השירותים הגיריאטריים. לדבריו, מטרת המכרז הייתה להסדיר את התמחור ואת רמת השירותים ומחיריהם. לדבריו, המדינה קבעה סל שירותים בסיסי ומאז המכרז, הסטנדרטים של שירותי הגריאטריה השתפרו.
סמנכ"ל לתקצוב ותמחור במשרד הבריאות, אילן סופר, אמר כי המשרד אחראי לתמחור של כ-2,500 שירותים שונים, על-פי קריטריונים ברורים, לרבות נושא האשפוז הסיעודי. לדבריו, התמחור בתחום מאפשר מתן שירותי אשפוז סיעודיים נאותים. סופר הביע נכונות לחשוף את התמחור בדיון סגור של הוועדה, מכיוון שהנושא נדון בבית המשפט.
מנהל מרכז סיעודי נאות השרון, אבי שוחט, ציין כי כיום לא משתלם לבנות בתי אבות. "אם המצב יימשך, נסב את המבנים המיועדים להיות בתי אבות סיעודיים לבתי מגורים", אמר.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר שהתהליך לוקה בחסר, כיוון שהממשלה אינה מוסרת נתונים ומונעת קיום דיון אמיתי בעניין. גפני הודיע שיוקם צוות מקרב חברי הוועדה בראשות הח"כים וקנין ואורון, ואליו יצטרפו סגן שר הבריאות ליצמן ואנשי משרדו ואנשי משרד האוצר.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  21/02/2011   |   עודכן:  21/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכספים דורשת הסדרה ציבורית של האשפוז הסיעודי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
עלייה של 44% בתשלום פיצויים לחקלאים    היקף נזקי הטבע הכולל - אינו ידוע    סופת הברד גרמה לנזק של יותר מ-55 מיליון שקל    חורף חם, קיץ קשה ווירוסים פגעו בחקלאים    פוליסות משופרות לחיטה, לשעורה ולמשתלות
יפעת גדות
מחקר בדק תנועות ידיים של בנים ובנות בגילאי 13-8, שסבלו מ-ADHD ושל ילדים שלא סבלו מההפרעה, וגילה שאצל ילדים עם ADHD תועד מספר כפול של "תנועות מראה" (תנועות של היד השנייה שלא אמורה הייתה לזוז) בהשוואה לילדים אחרים    הבדלים אלו בלטו במיוחד בקרב הבנים
אביתר בן-צדף
רק במארינס לא גדל שיעור המתגייסים האקדמאיים    למרות ההטבות, תקנים רבים אינם מאוישים    הגיל הממוצע של המתגייסים בארצות-הברית הוא 27-25    ביטול גיוס החובה בארצות-הברית יצר עול כבד על מנגנוני הגיוס של הכוחות המזוינים
אלעזר לוין
בנק מזרחי נתן משכנתאות זולות יחסית    1.9 מיליון שקל בממוצע לדירה    גם השכירו משרדים
מחלקה ראשונה
החוקר ד"ר קובי גל זכה במאה אלף אירו למחקר העוסק בסוכנים ממוחשבים המקבלים החלטות עם בני-אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il