X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החשדות העיקריים: לקיחת שוחד, סחיטה באיומים, קבלת דבר במירמה ושיבוש הליכי משפט הוארך מעצר הבית של מנכ"ל קדימה ברזילי שוחרר למעצר בית
▪  ▪  ▪
דוד ואנונו, מנהל יחידת מודיעין שטח של רשות המיסים [צילום: מן הטלוויזיה]

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, רפי ארניה, האריך היום (ב', 21.2.11) בשבוע את מעצרו של דוד ואנונו, מנהל היחידה הארצית לחקירות שטח ומודיעין ברשות המיסים, החשוד בעבירות שוחד ומירמה.
המשטרה מייחסת לוואנונו עבירות של לקיחת שוחד, הלבנת הון, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, סחיטה באיומים, קשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש מהלכי משפט, גילוי בהפרת חובה, מירמה והפרת אמונים והעלמת מס.
לדברי המשטרה, בכמה מקרים ביקש ואנונו מנישומים שוחד ובמספר מקרים אף קיבל אותו, בתמורה לקידום ענייניהם ברשות. עוד היא טוענת, כי בחלק מהמקרים עשה ואנונו שימוש במידע חסוי שהיה ברשותו בתוקף תפקידו.
הסניגור, עו"ד נתי שמחוני, טען בדיון, כי חזקת החפות של ואנונו נרמסה ברגל גסה. לדבריו, אין כל עילה לעצור את מרשו וניתן להסתפק במעצר בית.
לעומת זאת קבע ארניה, כי החקירה מגלה תוצרים של ממש, נחשפות פרשות מעבר לאלו שבגינן החלה החקירה, וכי הודעותיו של ואנונו בחקירתו מחזקים את עוצמת החשדות נגדו. ארניה מכנה את החשדות כ"מכירת מס תמורת בצע כסף".
ארניה גם האריך ביומיים את מעצר הבית של מנכ"ל קדימה, משה שחורי, החשוד במתן שוחד לוואנונו בנוגע לטיפול בתיק מס הכנסה של רעייתו, עו"ד דליה שחורי. סניגורו, עו"ד אבי חימי, טען, כי בשבעת ימי מעצר הבית עד כה, נחקר שחורי פעם אחת בלבד ובמשך לא יותר מחצי שעה.
ארניה אמר בהחלטתו, כי הוא ער למעמדו של שחורי ולכן הסכים כבר בשבוע שעבר לשחררו למעצר בית. ואולם, קיימות עדיין פעולות חקירה שיש לבצע בעוד שחורי נתון במעצר בית כך שלא יוכל לשבש אותן.
במקביל שיחרר היום ארניה למעצר בית את יקותיאל ברזילי, שנעצר גם הוא בפרשה. ברזילי ישהה במעצר בית במשך ארבעה ימים ויפקיד ערבויות כוללות של 75,000 שקל.
מהדיון עולה, כי ברזילי - איש עסקים פרטי - חשוד שתיווך בהעברת כספים מדוד ואנונו לידי רואה החשבון שלו. הסניגורים טענו בדיון כי לא מוצאים קשר בין העובדות הנטענות בבקשתה של המשטרה לבין החשד המיוחס למרשם.
הסניגורים הוסיפו: "באים ממעצר למעצר בית, זה ממש ריטואל. גם מעצר בית צריך לנמק בפני בית המשפט וצריך לבוא בפני בית המשפט ולנמק אחד לאחד למה אי-אפשר לשחררו בסוף השבוע, אי-אפשר לשחררו עם כניסת השבת של יום שישי האחרון, למה צריך לבלות את סוף השבוע ויום השבת בבית המעצר? פעולות חקירה נעשו, אבל כל זה אולי בעבר".

תאריך:  21/02/2011   |   עודכן:  22/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוארך מעצרו של דוד ואנונו מרשות המיסים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רק קצה הקרחון ....!!
החושף  |  21/02/11 22:14
2
הימיןןןןןןןן
הדתיים-השחויירים  |  22/02/11 18:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
"סופה", מקיבוץ כרמיה, זכתה בתואר "הפרה שמניבה תנובה ברמה" ואילו הפרה המבוגרת ביותר היא "ארגמן" מרפת גלאון; רפת קיבוץ סעד זכתה בתואר הרפת השיתופית המניבה ביותר, ואילו תואר הרפת המשפחתית המניבה ביותר שייך לעומר נוביץ ממושב מרחביה
אלעזר לוין
בוטל צו מניעה שאסר על שינויים באולם בת-דור בתל אביב    יידישפיל: זיסר מכר את האולם לנאות אביב ב-2.5 מיליון דולר    זיסר: מכרתי רק חלק קטן מהנכס    היו פגישות, היו מכתבים, אך לא נחתם חוזה מחייב
מירב ארד
חתמה על עסקה לרכישת "אורנים יוזמות חינוכיות" העוסקת בתחום התיירות הערכית הנכנסת לישראל    לאחרונה הקימה אגד תיור ונופש את אגף ISRAEL WAY שיתמקד בהבאת קבוצות יהודים לישראל
עופר וולפסון
הקבוצה תפעיל החל בחודש אפריל כ-20 אתרים קבועים לפחות לביצוע הקורסים בצפון הארץ ובדרומה, בירושלים רבתי וביישובי המשולש הצפוני
מירב ארד
זילברברג מונה ליו"ר הוועדה למפעלים קטנים ובינוניים    מכהן כמנכ"ל ובעלי חברת "מאיר בייגל" ומשמש כנציג המפעלים הקטנים והבינוניים באיגוד המזון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il