X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גזר דינו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב: ב-8 במארס

התביעה: מאסר בפועל ממושך; ההגנה: להימנע ממאסר בפועל

המדינה טוענת שדווקא נפילתו של קצב צריכה להוות סיבה להחמרה בעונשו, כמו גם העובדה שכפה על המתלוננות את הצורך להעיד ההנגה: קצב לא זכה למשפט הוגן והגיע למשפטו כשהוא מוכה, חבול, מבוזה ומפורק
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
חוץ מהעונש: קצב יאבד זכויותיו לאחר גזר הדין
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי יקבע שבמעשיו של קצב יש קלון, ואז יאבד מיידית את לשכתו ויתר זכויותיו כנשיא לשעבר * ימשיך לקבל את הפנסיה כשר וח"כ
לרשימה המלאה

גזר דינו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, יינתן ב-8 במארס בשעה 9 בבוקר. הדיון יתקיים בדלתיים פתוחות. כך הודיעו היום (ב', 22.2.11) שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב, ג'ורג' קרא, מרים סוקולוב ויהודית שבח, בתום הטיעונים לעונש.
המדינה ביקשה לגזור על קצב מאסר בפועל ממושך, אך לא ציינה את התקופה המבוקשת. כמו-כן ביקשה להטיל עליו מאסר על תנאי, קנס, פיצוי משמעותי למתלוננות ולקבוע שבמעשיו היה קלון. ההגנה ביקשה להסתפק במאסר על תנאי ולא התייחסה ליתר מרכיבי העונש.
התובעת, עו"ד רונית עמיאל, טענה שדווקא רום מעמדו של קצב ועובדת נפילתו מאיגרא רמה לבירא עמיקתא, צריכים להוות שיקול להחמרה בעונשו, בשל החרפה שהמיט על מוסד הנשיאות. עוד מבקשת המדינה להתחשב בכך שקצב בחר לנהל משפט במקום לכבד את עסקת הטיעון שנחתמה עימו, ובכך כפה על המתלוננות את הצורך להעיד.
לדברי התביעה, העובדה שלקצב עבר נקי אינה רלוונטית, שכן במשפטו העידו נשים נוספות שנפלו קורבן למעשיו, אך על ענייניהן חלה התיישנות. המדינה ביקשה גם להתחשב בנזק שנגרם לקורבנותיו של קצב, ובעיקר לא' ממשרד התיירות. לדעתה, ניתן להתחשב רק באופן מדוד בהוקעתו של קצב לפני משפטו ובמסע התקשורתי העכור נגדו.
הסניגורים, עוה"ד אביגדור פלדמן וציון אמיר, הדגישו את עינוי הדין שנגרם לקצב ובמיוחד את הפרסומים התקשורתיים וההדלפות נגדו. לדבריהם, קצב הגיע למשפט כשהוא חבול, מבוזה, מפורק ומוכה.
למרות שטענתו של קצב להגנה מן הצדק נדחתה בפסק הדין, שבו הסניגורים וטענו היום, כי אך כספע היה בינה לבין קבלתה ולמחיקת כתב האישום. לטענתם, אין לזקוף לחובתו של קצב את העובדה שמימש את זכותו לנהל את משפטו. כמו-כן אמרו, כי התסקיר בדבר הנזק שנגרם לא' סותר את דבריה שלה.
ההגנה הציגה לבית המשפט מכתב מילדיו של קצב, דיסקים ובהם נאומים המתארים את פועלו הציבורי וראיות נוספות. קצב לא הביא עדי אופי ולא ניצל את זכותו לפנות לשופטים לפני מתן גזר הדין. ההגנה ביקשה בסיומן של טענותיה להתחשב בזמן הרב שחלף מאז ביצוע העבירות ובפועלו הציבורי של קצב במשך 40 שנה.
העונש המירבי: 49 שנות מאסר
קצב הורשע בשני מעשי אונס ובמעשה מגונה בכוח נגד א' מלשכת שר התיירות, בהטרדה מינית של ה' מלשכת נשיא המדינה, במעשה מגונה ובהטרדה מינית של ל' מלשכת נשיא המדינה ובהטרדת עד כלפי ל'.
העונש המירבי המצטבר שקובע החוק על העבירות בהן הורשע קצב עומד על 49 שנות מאסר, אם כי ברור שעונשו לא יתקרב לתקופה זו. על-פי נתוני נבו, העונש הממוצע בתיקים דומים הוא שש שנות מאסר בפועל.
העונש על מעשה אונס, שהוא העבירה העיקרית בה הורשע קצב, הוא עד 16 שנות מאסר לכל מעשה. בשנת 2009 נכנס לתוקפו תיקון לחוק, לפיו עונש המינימום על אונס הוא ארבע שנות מאסר בפועל. ואולם, קביעה זו אינה חלה קצב, שכן החמרה בענישה אינה רטרואקטיבית, ובכתב האישום מודגש שקצב מואשם בעבירות האונס כפי שנוסחו בעת ביצוען - בשנת 1998.
העונש המירבי על מעשה מגונה בכוח הוא שבע שנות מאסר, והעונש על הטרדה מינית הוא שלוש שנות מאסר. העונש המירבי להטרדה מינית (בסעיף בו הורשע קצב) הוא שנתיים מאסר, ואילו העונש על שיבוש מהלכי משפט הוא שלוש שנות מאסר.
במקרים של עבירות מרובות, נהוג כמעט תמיד לקבוע שהעונשים ירוצו בצורה חופפת, כלומר: לא בזה אחר זה אלא בבת אחת. כך יהיה גם במקרהו של קצב, אם אכן יוטל עליו מאסר בפועל.
לכליאתו של נשיא המדינה לשעבר תהיה משמעות לא רק ציבורית וסמלית מרחיקת לכת, אלא גם ביטחונית בשל הצורך לאבטח אותו סביב השעון. משמעות הדבר עשויה להיות מאסר בבידוד, מהלך המהווה החמרה בענישה.

תאריך:  22/02/2011   |   עודכן:  22/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התביעה: מאסר בפועל ממושך; ההגנה: להימנע ממאסר בפועל
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מאסר כפול ממה שמגיע בחוק
דן הרפז  |  22/02/11 18:27
2
יו, איזה מסכן,אולי נפצה אותו? ל"ת
רשומון  |  22/02/11 18:37
3
מנובל שיש לרסק
פומפי  |  22/02/11 18:57
4
מוצא של כבו\ד.
efis  |  22/02/11 20:28
5
עוד מעט ההגנה גם יגידו..
אורן32  |  23/02/11 08:22
6
שום הנחה, גזר דין קשה צודק! ל"ת
משפטן הגון  |  23/02/11 08:58
7
לבטל את מוסד הנשיאות.
אליהו חיים  |  23/02/11 09:48
8
קצב, חשבת שאתה חכם גדול שביטלת
מומו  |  23/02/11 14:00
9
אם יקבל-על תנאי-חובה להפגין ! ל"ת
איפה ואיפה  |  26/02/11 14:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מדענים ערכו ניסוי בטיפול באור המאפשר לתרופה ליצור סוג של חמצן המחסל את התאים הסרטניים    השתמשו באוזן של עכבר כמודל לעבודתם    ההליך שנעשה כיום הוא הסרה כירורגית של בלוטות הלימפה הנגועות ושל הגידול הראשוני, אך תאי הגידול שבכלי הדם הלימפטיים נשארים ועלולים לגרום להישנות המחלה    אצל העכברים שקיבלו טיפול באור בשילוב עם ניתוח, שיעור הישנות המחלה היה נמוך בהרבה בהשוואה לאלו שעברו ניתוח בלבד
עידן יוסף
בלשכת השר להגנת העורף אומרים כי לפי הנתונים שבידיהם רק 20 חיילים פנו לקבלת טיפול נפשי, ומהם רק שלושה חוו תופעות פוסט-טראומטיות    השר וילנאי הסביר כי זו הסיבה שבגינה לא נערך שום מחקר בנושא
מחלקה ראשונה
החברה משיקה בין היתר את חבילת 5MB בעלות 39 שקלים בלבד    החבילות החדשות ייכנסו לתוקף בתחילת מרס
יפעת גדות
חוקרים גילו כי חומצות שומן אומגה-3 מנעו צמיחה חריגה של כלי דם ברשתית    יכולות לעזור ולמנוע מחלת עיניים כמו רטינופתיה (מחלה רשתית), הנגרמת מצמיחת יתר של כלי דם פגומים בעין
מירב ארד
בשנת 2009 פעלו באוניברסיטאות בישראל כ-3,800 אנשי סגל אקדמי בכיר, מהם כ-62% היו פרופסורים    גיל הפרישה של אנשי הסגל הבכיר עומד כיום על 68    נשים מהוות כמחצית מהמרצים באוניברסיטאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il