X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשנה לממונה על שוק ההון: גם אני זקוקה ליועץ פנסיוני; התשלום לו היה ההוצאה הכי רווחית שעשיתי בימי חיי
▪  ▪  ▪
לי דגן, המשנה לממונה על שוק ההון [יח"צ]

המסלקה הפנסיונית שאת הקמתה מתכנן אגף שוק ההון במשרד האוצר, תמסור מידע גם לחוסכים עצמם, ולא רק לגופים המוסדיים. כך אומרת המשנה לממונה על שוק ההון, לי דגן. עם זאת הדגישה דגן, כי הדבר יחייב הסדרים קפדניים בתחומי הפרטיות ואבטחת המידע.
דגן דחתה את הטענה כאילו הפעלת המסלקה תעלה את דמי הניהול והגדירה אותה "קשקוש". לדבריה, עלות זו תבוא במקום העלויות הנוכחיות הקיימות ממילא בתחום הנתונים. השאלה שנותרה פתוחה, אמרה, היא מי ישקיע בהקמת המסלקה - השקעה המוערכת בעשרות מיליוני שקלים.
בהופיעה היום (ד', 23.2.11) בכינוס לשכת רואי חשבון בים המלח אמרה דגן, כי גם היא אינה יכולה לקבל את ההחלטות המיטביות בכל זמן נתון ולכן נעזרה ביועץ פנסיוני. "מה ששילמתי ליועץ היה ההוצאה הכי רווחית שעשיתי בימי חיי", הוסיפה.
לדברי דגן, ישראל עדיין רחוקה מאוד ממצב של תחרות בחיסכון הפנסיוני, אם כי המודעות לנושא עולה. היא קראה ליצרנים (חברות הביטוח, קרנות הפנסיה וקופות הגמל) לחשוב יחד עם הפיקוח כיצד להגביר את האוריינות הפיננסית.
עוד אמרה דגן, כי בחודשים הקרובים יוציא האגף חוזר מחייב בנוגע לרמת השירות הנדרשת מן היצרנים. טיפול דומה יינתן גם להסדרת השירות שמעניקים היועצים והסוכנים, אם כי לא ברור האם שני המהלכים ייעשו בעת ובעונה אחת.
הוראה נוספת של האגף תחייב את היצרנים לדווח בצורה ברורה ומסודרת לפני כל שינוי בדמי הניהול. "כל היצרנים כתבו לך בדף האחרון ובאותיות קטנות במיוחד את השינויים בדמי הניהול", תיארה דגן את המצב הקיים.
בתשובה לשאלת News1 בדבר הצפת החוסכים במידע אמרה דגן, כי שאלת האיזון בנקודה זו עולה שוב ושוב לדיון באגף. "אולי בעוד שנה-שנתיים נחשוב שאפשר לתת פחות", צפתה.
"מהר מדי ורחוק מדי"
ראש המגזר הפיננסי במשרד PwC Isreal, רו"ח אבי נוימן, טען שהעברת האחריות לחיסכון הפנסיוני לידי הלקוחות, דומה להשארת ילד קטן לבדו בבית, ללא בייביסטר. "זה כמו מישהו שכל השנים למד ספרות ואז מכניסים אותו לשיעור פיזיקה; אתה מאבד אותו מהר מאוד", הוסיף נוימן עוד דימוי.
לטענת נוימן, ריבוי הרפורמות בשנים האחרונות גרם לכך שגם מי שיש לו ידע בנושא, "מאבד את הצפון". את הזכות לבחור במסלול הפנסיוני דימה נוימן למתן אפשרות לילד לרכוש צעצוע אחד בתוך חנות ענקית, אבל בלי לגעת; או למתן אפשרות לאישה לרכוש בגד אחד, אבל בלי למדוד אותו.
"הרפורמות הללו נכונות כשלעצמן", טען נוימן, "אבל הן נעשו מהר מדי והלכו רחוק מדי. אם מנחיתים על החוסך רפורמה כל שנה, הוא נעשה אדיש. לציבור החוסכים אין זמן להפנים את השינויים, ולשוק אין זמן לבחון את התוצאות שלהם".
לדברי נוימן, פערי המידע בין החוסכים לבין הגופים המוסדיים מתרחבים, וגורמים לתופעת עדר, במיוחד במקומות עבודה גדולים: "שואלים את הסוכן איפה כולם חותמים ויאללה לעבודה. אנשים אומרים ליועץ: תעשה מה שאתה חושב. זה לא טוב ולא בריא".
סמנכ"ל דש קופות גמל, דני פריאל, הזהיר מפני ירידה חדה מדי בדמי הניהול בשל התחרות. לדבריו, דמי ניהול של 0.2% או 0.3% הם למעשה אפסיים, ופוגעים ביכולתו של הגוף המוסדי לנהל כראוי את השקעותיו עבור הלקוחות. לדעת פריאל, המרכיב הראשון שעל הלקוח לבדוק, לפני התשואה ודמי הניהול, הוא רמת הסיכון של המכשיר המוצע לו.
פריאל סבור, כי מתן הזכות לכל עובד לבחור את הסוכן שיציע לו את המכשיר הפנסיוני במסגרת מקום עבודתו, יפגע קשות במנהלי ההסדרים (סוכני הביטוח והיועצים הפנסיוניים). הדבר יגרום לפרימת הקשר בין הלקוח למנהל ההסדר, יאפשר לבנקים להעמיק את חדירתם לתחום המבוטחים השכירים ויחייב את היועצים והסוכנים להעניק ללקוחותיהם ערך מוסך.

תאריך:  23/02/2011   |   עודכן:  23/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המסלקה הפנסיונית תמסור מידע גם לחוסכים עצמם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עד שתהיה מסלקה -- בלוג חינמי
אביגור  |  8/03/11 05:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ממשלת הודו בוחנת כעת תוכנית שתעזור "להאכיל" את עניי המדינה, על-ידי הגבלת הסעודות הפזרניות בחתונות ובמסיבות שמקיים מעמד הביניים בהודו
מירב ארד
לראשונה מזה מספר שנים יעלו ישראלים על אוניית היוקרה COSTA PACIFICA שתעגון בסוף השבוע בנמל אשדוד    ב-2010 רשמה חברת נמל אשדוד גידול של 72% במספר הנוסעים שפקדו את הנמל
עופר וולפסון
ההכנסות גדלו ב-9.8% לכ-6.67 מיליארד שקל    ההכנסות מציוד, המיוחסות למכירות הסמארטפונים, זינקו בכ-60%    החברה תחלק בחודש הבא דיבדינד במזומן בסכום כולל של 300 מיליון שקל
איציק וולף
חדר המצב של משרד החוץ דיווח כי עשרות משפחות ישראליות עדיין לא הצליחו ליצור קשר עם יקיריהן השוהים בניו-זילנד    חשש לחיי חמישה ישראלים שדווח כי שהו באזור האסון בעת רעידת האדמה    יו"ר הכנסת הציע למקבילו הניו-זילנדי סיוע ישראלי
איציק וולף
שכירי החרב של מועמר קדאפי מוטסים ללוב בטיסות מיוחדות ומקבלים שכר גבוה על דיכוי ההפגנות    שר החוץ האיטלקי פרטיני העריך כי לפחות 1,000 בני אדם נהרגו עד כה במהומות    שר הפנים הלובי הצטרף למפגינים והודיע שהבירה בנגאזי בשליטת המפגינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il