X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסכם חדש שנחתם בין ההסתדרות להנהלת החברה קובע מנגנון של ביטחון תעסוקתי ותנאי שכר משופרים לעובדים זמניים שיישארו בחברה עם תום חמש שנות ההעסקה הזמניות עד עתה פוטרו חלק מעובדים אלו בסיומה של כל שנה אזרחית במסגרת מה שכונה ביניהם "סילבסטר השחור"
▪  ▪  ▪
מנכ"ל אל-על, אליעזר שקדי [צילום: יח"צ]

הסכם תקדימי שנחתם אתמול (ג', 22.2.11) בין יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, להנהלת אל-על, הנוגע לכ-2,000 העובדים הזמניים המועסקים בחברה כדיילי קרקע, דיילי אוויר ועובדי מינהלה, ישפר באופן ניכר את ביטחונם התעסוקתי, לאחר תקופת ההעסקה הזמנית בת חמש השנים.
על-פי ההסכמים הקיבוציים הנהוגים באל-על, עובד זמני מועסק לאורך תקופה של חמש שנים. בסיום התקופה רשאית ההנהלה, באופן חד-צדדי, לקלוט את העובד למסלול של קביעות או לפטר אותו. בשנים האחרונות, בשל הקושי הכלכלי של החברה לקלוט עובדים לקביעות, פיטרה ההנהלה מאות עובדים זמניים. לעובדים שנשארו בחברה הוארכה תקופת הזמניות לשנה נוספת במסגרת הסדר בין ההסתדרות וועד העובדים להנהלה.
לדברי ההסתדרות, כך קרה שבסיומה של כל שנה אזרחית התנהל מו"מ על עתידם של העובדים הזמניים במה שכונה בחברה "סילבסטר השחור". פועל יוצא של נוהג זה הוא שחלק מהעובדים מפוטרים ואחרים מועסקים כעובדים זמניים במשך שמונה או תשע שנים ללא ביטחון תעסוקתי וללא שיפור בשכר. השנה, למשל, קיבלו מכתבי פיטורים כ-150 עובדים.
הסיכום שהושג אתמול נועד לשים קץ לנוהג זה ולשפר באופן משמעותי את ביטחונם התעסוקתי של העובדים הזמניים ואת תנאי שכרם. על-פי הסיכום, עובד שסיים את תקופת ההעסקה הזמנית בת חמש השנים יזכה למנגנון הגנה קשיח מאוד מפני פיטורים. פיטורי העובד ייעשו רק בהסכמה בין ההנהלה לוועד. אם לא תושג הסכמה, יובא המקרה בפני יו"ר ההסתדרות ומנכ"ל החברה. אם גם בערכאה זו לא תושג הסכמה, יעבור המקרה להכרעתו של שופט בדימוס.
מנגנון זה יחול על עובדים זמניים שימשיכו להיות מועסקים בחברה עד תום תקופת הזמניות של עשר שנים. כמו-כן, עובדים שימשיכו לעבוד בחברה יקבלו השוואת שכר לעובדים קבועים למעט קרן השתלמות. עוד הוסכם כי כל תוספת שכר לעובדים הקבועים תחול גם על עובדים אלה.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, אמר בתגובה כי "הסיכום עם ההנהלה שם קץ למצב בעייתי בו בכל שנה עובדים מפוטרים באופן שרירותי, ואילו עובדים שנשארים אינם מקבלים שום שיפור בשכר ושום ביטחון תעסוקתי ודורכים במקום במשך שנים רבות. לאחר ההסדר כל עובד זמני יודע בדיוק מהו מסלול הקידום שלו בחברה ומה הקריטריונים הברורים להמשך העסקתו".

תאריך:  23/02/2011   |   עודכן:  23/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שכר משופר וביטחון תעסוקתי לעובדים הזמניים באל-על
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נפוטיזם מקורו באל-על ל"ת
קו-קו-קונילמל  |  23/02/11 16:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
כך מדווחת קבוצת אופיר טורס    מוקד ההזמנות של הקבוצה מדווח על חזרתה של פראג כיעד מועדף לצד ניו-יורק, לונדון, איטליה, פריס ורומא
איתמר לוין
המשנה לממונה על שוק ההון: גם אני זקוקה ליועץ פנסיוני; התשלום לו היה ההוצאה הכי רווחית שעשיתי בימי חיי
יפעת גדות
ממשלת הודו בוחנת כעת תוכנית שתעזור "להאכיל" את עניי המדינה, על-ידי הגבלת הסעודות הפזרניות בחתונות ובמסיבות שמקיים מעמד הביניים בהודו
מירב ארד
לראשונה מזה מספר שנים יעלו ישראלים על אוניית היוקרה COSTA PACIFICA שתעגון בסוף השבוע בנמל אשדוד    ב-2010 רשמה חברת נמל אשדוד גידול של 72% במספר הנוסעים שפקדו את הנמל
עופר וולפסון
ההכנסות גדלו ב-9.8% לכ-6.67 מיליארד שקל    ההכנסות מציוד, המיוחסות למכירות הסמארטפונים, זינקו בכ-60%    החברה תחלק בחודש הבא דיבדינד במזומן בסכום כולל של 300 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il