X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההסתדרות שוקלת למזג את קופות הגמל המפעליות בכיר באוצר: אם חברות הביטוח לא ימכרו ביטוחים לקופות הגמל - נשקול הכנסת מבטחים זרים
▪  ▪  ▪
רג'ואן גרייב [צילום: משרד האוצר]

היקף החיסכון לטווח ארוך ירד במיליארדי שקלים מאז הוגבל המסלול ההוני בחיסכון הפנסיוני ומאז לא ניתן לפתוח קופות גמל שאינן לגיל הפנסיה. כך עולה מחילופי דברים שנשמעו היום (ד', 23.2.11) בכינוס לשכת רואי חשבון בים המלח.
יו"ר ועדת המיסים של הלשכה, עופר מנירב, טען שנתונים שהאוצר אינו מפרסם מעידים על ירידה זו. סגן הממונה על שוק ההון, רג'ואן גרייב, אישר למעשה את הטענה באומרו: "יכול להיות שחוסכים פחות, אבל מדובר בתהליכים. אנשים צריכים להפנים שהמטרה המרכזית היא החיסכון לגיל הפנסיה. מי שרוצה לחסוך למטרות אחרות - לא לזה מיועד מגרש הטבות המס".
גרייב אמר, כי את הטבות יש למקד בחיסכון הפנסיוני, ורק אולי לאחר מכן באפיקי חיסכון אחרים. עם זאת ציין, כי השימוש במכשיר המס להשגת מטרה זו אינו מסייע ליותר מ-50% מהאוכלוסיה, שאינם מגיעים לסף המס, ולפיכך יש לחשוב על אמצעים נוספים.
לדעת גרייב, הצורה הנכונה לחיסכון הפנסיוני היא מודל "מעגל החיים", המאפשר לחוסך לשנות את סכומי החיסכון בהתאם למצבו הכלכלי וצרכיו, וכך לתקן לאחור את החלטותיו. זאת, במקום המצב הנוכחי, בו כל שנה עומדת בפני עצמה ואין אפשרות לשנות החלטות מן העבר.
מנירב טען, כי ועדת בכר חיסלה את החיסכון ל-15 שנה והביאה לכך שהכספים הופנו לצריכה ולמותרות במקום לחיסכון. "אולי רמת החיים עלתה והייתה צמיחה, אבל כשנצטרך את הכסף - לא יהיה לנו אותו", הוסיף. הוא קרא לאוצר להציע לכל הפחות מסלולי חיסכון למשך 15-10 שנים לבני 55-50, אפילו ללא הטבות מס, וגם לאפשר להשקיע חלק מכספי החיסכון הפנסיוני בתוכניות מתאימות בחו"ל.
"מעגל החיים" או פישוט במס
רו"ח יעקב כהן, מנהל בכיר במחלקת קופות גמל ברשות המיסים, ציין שתיקון 3 לחוק קופות הגמל (המחייב להפריש לקצבה בטרם ניתן לחסוך במסלול הוני) נחקק ביוזמת אגף שוק ההון בלא שיתופה של רשות המיסים, ולכן נוצרו פערים בין מדיניות המקרו של החיסכון לבין מימושה שהוטל על הרשות.
כהן העיר לגבי הערעור התלוי ועומד בבית המשפט העליון על פסיקת בית המשפט המחוזי בחיפה, אשר קבעה שלא ניתן לבטל את האפשרות לקבל הטבות מס בפרישה לפנסיה לאחר 30 שנות עבודה. לדעת כהן, ערעורה של הרשות יידחה, שכן "בית המשפט העליון לא אוהב חקיקה רטרואקטיבית".
לדברי כהן, תוכניתה של רשות המיסים לפשט את מודל הטבות המס לחיסכון הפנסיוני - אשר הוקפאה עם הקמת ועדת שני לבחינת כלל מערך הפנסיות - תיושם, אם יסתבר שלא ניתן ליישם בטווח הנראה לעין את מודל "מעגל החיים".
רו"ח גידי בר-זכאי, שהיה סמנכ"ל רשות המיסים לעניינים מקצועיים, קבע, כי החיסכון הפנסיוני הוא התחום בו דיני המס הם הסבוכים ביותר וללא צורך. "יש בארץ רק חמישה מומחים שמכירים את החוק, וזה מצב בלתי נסבל", טען. הוא קרא לאמץ את המודל האנגלי, המאפשר לנייד את כספי הפנסיה עם קבלתם.
רו"ח צבי פרידמן, מנהל מחלקת המיסים במשרד Deloitte בריטמן-אלמגור-זוהר, טען שתיקון 3 הביא לעלייה בדמי הניהול, העדר כללים בהירים לגבי הטבות המס, סיבך את נושא הפנסיה עוד יותר מבחינת החוסכים - וזאת כאשר אחת ממטרותיו המוצהרות הייתה להגביר את התחרות ולפשט את התחום.
"רואה חשבון שיודע בדיוק כמה כדאי ללקוח שלו להשקיע בכל מסלול כדי לקבל את הטבות המס - שיקבל מיד דוקטורט ברפואה. אני לא מבין את מה שכתוב בדוח שלי", הוסיף פרידמן.
יו"ר אגף הפנסיה בהסתדרות, רו"ח זאב חושינסקי, גילה, כי ההסתדרות שוקלת לאחד את קופות הגמל המפעליות שהיא מנהלת, על-מנת להוריד את דמי הניהול ולרכוש במשותף ביטוחים לעמיתיה. הוא הזהיר מפני מצב בו חברות הביטוח לא יסכימו למכור לקופות הגמל ביטוחים אותם יוכלו הללו למכור לעמיתיהן, משום שהקופות מתחרות בחברות עצמן.
גרייב השיב, כי האוצר נתן את דעתו לאפשרות זאת וכבר החליט, כי אם יגיע למסקנה שמכירת הביטוחים לקופות נמנעת בכוונה - הוא ישקול בחיוב הכנסת מבטחים מחו"ל.

תאריך:  23/02/2011   |   עודכן:  23/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר מודה: ירידה של מיליארדים בחיסכון לטווח ארוך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
אמרני, המכהן בתפקיד המשנה למנכ"ל במשרד, יחל את תפקידו ב-1 במרס, עד למינוי מנכ"ל קבע    מנכ"ל המשרד הקודם גבי מימון התפטר לאחר שהמשטרה המליצה להעמידו לדין בעבירות מרמה
ראובן לייב
בתערוכה, שתיפתח ב-2 במרס בתל-אביב, יוצגו, בין היתר, לראשונה, גזר כדורי, חומוס צבעוני, שעועית סגלגלה וחציל שאינו סופח שמן
מוטי פשכצקי
השניים נועדו פעם נוספת בביתו של הבעלים. הקשר: היתה אי הבנה, הכול סודר
עופר וולפסון
מטרתה העיקרית של הרפורמה שעשויה לחלץ את המערכת מקריסה: הפחתת עומסי האשפוז בבתי החולים באמצעות תוספת מיטות, הגדלת תפוקת בתיה"ח והרחבת שירותי הבריאות הציבוריים לאזרח תוך מתן עדיפות לפריפריה    עלות התוכנית: כחצי מיליארד שקלים
אלעזר לוין
מינה צוות שיבחן את הדרכים למניעת ריכוזיות בענף    המינהל פונה לציבור ומבקש הצעות    הפעילות - בעקבות החוק החדש, שעורר חששות שאילי הון ישתלטו על חלק גדול מקרקעות המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il