X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים מזהירים: מין, כעס, שימוש במריחואנה וזיהומים בחזה ובדרכי הנשימה יכולים גם הם לעורר התקפי לב בהיקפים שונים, אך זיהום אוויר, במיוחד מתנועה כבדה של כלי רכב, הוא האשם העיקרי
▪  ▪  ▪
לוקחים ללב ולריאות [צילום: פלאש 90]
זיהום אוויר מעלה את הסיכון להתאבדות
יפעת גדות
במסגרת מחקר חדש בדקו חוקרים יותר מ-4,000 מקרי התאבדות וגילו כי עלייה ברמות החלקיקים הנשימים העלתה את הסיכון להתאבדות ב-10%
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
נמצא קשר בין זיהום אוויר לסוכרת

זיהום אוויר עלול לגרום להתקפי לב רבים יותר מאשר סם הקוקאין ולהוות סיכון גבוה להתקף לב בדיוק כמו אלכוהול, קפה ומאמץ פיסי. כך מזהירים הבוקר (יום ה', 23.2.11) מדענים.
מין, כעס, שימוש במריחואנה וזיהומים בחזה ובדרכי הנשימה יכולים גם הם לעורר התקפי לב בהיקפים שונים, אך זיהום אוויר, במיוחד מתנועה כבדה של כלי רכב, הוא האשם העיקרי.
הממצאים, שפורסמו בכתב העת המדעי "The Lancet", מצביעים על כך שיש להתייחס ברצינות רבה יותר לגורמים כמו זיהום אוויר כשבוחנים את הסיכונים לבריאות הלב, ויש לקחת אותם בחשבון יחד עם הסיכונים הגבוהים יותר אומנם, אך הנדירים יחסית, כמו שימוש בסמים.
עורכי המחקר, מאוניברסיטת האסלט שבבלגיה, אמרו כי הם מקווים שהממצאים יעודדו רופאים לחשוב לעתים קרובות יותר על הסיכונים ברמת האוכלוסיה. לדבריהם, רופאים תמיד מתייחסים לחולים ברמה האישית, וגורמי סיכון נמוכים לא זוכים ליחס רציני ברמה האינדיבידואלית, למרות שבמידה שהם שכיחים באוכלוסיה הכללית, הרי שיש להם רלוונטיות גדולה יותר בהיבט של בריאות הציבור.
ארגון הבריאות העולמי (WHO) רואה בזיהום אוויר כ"סיכון סביבתי עיקרי לבריאות" ומעריך כי הוא גורם לכ-2 מיליון מקרים של מוות בטרם עת בעולם כולו בכל שנה.

זיהום אוויר - כמו עישון פסיבי
לתנועת כלי רכב הייתה את ההשפעה הגדולה ביותר על שיעור התקפי הלב ברמת האוכלוסיה
▪  ▪  ▪

צוות החוקרים שילב נתונים מ-36 מחקרים נפרדים וחישב את הסיכון היחסי של מספר גורמים להתקפי לב ואת החלק היחסי שלהם באוכלוסיה (PAF). במילים אחרות, את היחס של סה"כ התקפי הלב שנגרמו מכל אחד מהגורמים.
סיכון ה-PAF הגבוה ביותר היה חשיפה לתנועת כלי רכב, אחריו מאמץ פיסי, אלכוהול, קפה, זיהום אוויר, ואחריהם גורמים כמו כעס, מין, שימוש בקוקאין, עישון מריחואנה וזיהומים בדרכי הנשימה.
מבין גורמי הסיכון להתקפי לב שנחקרו, קוקאין היה הגורם המסוכן ביותר לאירוע ברמה האינדיבידואלית, אך לתנועת כלי רכב הייתה ההשפעה הגדולה ביותר ברמת האוכלוסיה מאחר שיותר אנשים נחשפו אליה. המשמעות של PAF היא למעשה מספר המחלות שניתן היה למנוע אם הסיכון לא היה קיים עוד.
דוח שפורסם בסוף שנה שעברה הראה כי זיהום אוויר בערים ראשיות רבות באסיה עולה על הקווים המנחים של איכות האוויר הנדרשת על-ידי ה-WHO וכי שילוב רעלים של מזהמים אחראי ליותר מ-530,000 מקרי מוות בטרם עת בשנה.
למרות שעישון פסיבי לא נכלל במחקר הנוכחי, החוקרים ציינו כי ההשפעות של עישון פסיבי כפי הנראה דומות לאלו של זיהום אוויר, וכי מחקר קודם גילה כי איסור עישון במקומות ציבוריים הפחית במידה משמעותית את שיעור התקפי הלב.
חוקרים בריטים דיווחו כי בשנה שעברה האיסור על עישון במקומות ציבוריים באנגליה הביא לשינוי ולירידה משמעותית במספר התקפי הלב ולחיסכון של 13 מיליון דולר לשירותי הבריאות בשנה הראשונה.
ממצאי המחקר הנוכחי יוכלו לעזור לרשויות הבריאות להתמקד בגורמים החשובים ביותר. יחד עם זאת, יש לזכור: כדי למנוע התקפי לב, חשוב להימנע מעישון, להתעמל, להקפיד על תזונה נכונה ולשמור על משקל תקין.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  24/02/2011   |   עודכן:  24/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זיהום אוויר - מסוכן יותר מקוקאין
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הכותרת צודקת! לכן......
שותף סוד  |  25/02/11 21:20
2
זיהום אמיתי?עבודה זרה,תרמפיסטי
ראספוטין בן מדביד  |  26/02/11 16:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
שיעור התאונות הכלל עולמי עמד בשנה האחרונה על תאונה אחת על כל 1.6 מיליון טיסות    מסלולי ההמראה והנחיתה היוו שוב את הגורם השכיח ביותר לתאונות
אלעזר לוין
ישלם 24 מיליון שקל    העסקים של המוכרים, לגזיאל ורן יבין    המגרש, ליד דיזנגוף סנטר, יועבר לבעלות קבוצת רכישה, שתבנה עליו 25 דירות    5 מיליון שקל בעד חלק המגרש המיועד לבניית חנות
מירב ארד
ההסתדרות והעובדים התכוננו לשביתה ללא הגבלה בשל מחלוקת במעבר הגימלאים מהצמדה לשכר להצמדה למדד    כעת יקבלו העובדים מפרעה על חשבון תוספת השכר ותימשך ההידברות בעניין הגמלאות
מחלקה ראשונה
אובמה קרא לעולם להתאחד ולראות בלוב אחראית לתגובות האכזריות בהן נקטה כנגד המפגינים שוקל הטלת עיצומים חדשים וכן נקיטת אמצעים אחרים נגד לוב    הלחץ הפוליטי על הממשל הולך וגובר בציפייה לתגובה אקטיבית יותר    אירופה כבר החליטה אמש לבודד את קדאפי והכינה רשימת עיצומים    אנשי ממשל אמריקנים קוראים לאכוף מחדש את העיצומים האמריקניים
מירב ארד
בחברה מסבירים את הירידות בגידול החד במחירי הדלק לחברות התעופה    חברת התעופה הירדנית הובילה בשנה שעברה 3 מיליון נוסעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il