X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חייבה זכייני משנה של סבארו לשלם את התמלוגים לזכיינית שקרסה זכיין טען שהעמיד מימון בדמות פיצה; אלשיך: האם תוספת פטריות תצדיק תוספת קיזוז?
▪  ▪  ▪
ורדה אלשיך [צילום: בוצ´צ´ו]

סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, מזהירה זכייני משנה מפני ניסיון לנצל את קריסתו של הזכיין הראשי, על-מנת להימנע מתשלומים המגיעים לו. הדברים כלולים בפסק דין שנתנה השבוע אלשיך, במחלוקת בין המפרק הזמני של חברת טקדן, שהייתה זכיינית סבארו בישראל, לבין שני זכייני משנה שלה.
שני זכייני המשנה מנוהלים בידי דני הרשקוביץ, שהיה בזמנו מנכ"ל טקדן, וכך נוצר מצב בו הוא למעשה חתם על חוזים עם עצמו.
לאחר שקרסה טקדן, מצא עצמו המפרק הזמני, עו"ד רמי קוגן במלכוד. מצד אחד, סבארו העולמית דרשה את התמלוגים המגיעים לה ודרשה לבטל את הזיכיון משלא קיבלה אותם. מצד שני, רבים מזכייני המשנה (מפעילי המסעדות) סירבו לשלם בטענות שונות של קיזוז, הפרות חוזה ועוד.
אלשיך מציינת, כי בעיה זו חורגת בהרבה מהמקרה הנדון, בשל תפוצתו הרבה של מבנה זכייני המשנה. לכן, היא אומרת, פסק דינה מהווה מסר כללי לכל העוסקים בתחום.
לדברי אלשיך, עלול להיווצר מצב בו זכייני משנה ינצלו לרעה את קריסתו של הזכיין הראשי ואת חוסר בקיאותו של בעל התפקיד שנכנס לנעליו, כדי להעלות טענות שונות ומשונות וכך להתחמק ממילוי התחייבויותיהם. סכנה זו גוברת ככל שזכייני המשנה עצמם נקלעים למצוקה בשל קריסתו של הזכיין הראשי, וכך נוצרת העדפה דה-פקטו שלהם על פני נושים אחרים.
אלשיך מוסיפה, כי קיימת גם סכנה שזכיין המשנה יפעל במכוון לקריסת הזכיין הראשי, במיוחד אם בעלי השליטה בזכיין הראשי קשורים גם לזכייני המשנה. היא מסבירה:
"זכיין המשנה דנן תורם לקריסתה של החברה שניהל בעבר, באמצעות אי-תשלום, ולעיתים אף על-ידי מו"מ - חשאי או שאינו חשאי - עם בעל המותג העולמי, בכדי שיבטל את הסכם הזכיינות ויעביר אותו אל החברה הפרטית שבניהולו.
"במצבים מסוימים, עשוי אף להתעורר חשד כי לשם כך, הוא משלם את התמלוגים שאמורים היו להשתלם לזכיין הראשי, ישירות לידי בעל המותג העולמי, ובכך מקפח פעם נוספת את נושי החברה - אשר לעיתים הוא עצמו אחראי למצב העגום אליו הגיעו בלאו הכי". לכן, היא אומרת, יש להיזהר כאשר זכייני משנה כאלו מנסים להעביר את המחלוקת לפסים של תביעה אזרחית רגילה וממושכת - כפי שנעשה במקרה הנדון.
אלשיך מתייחסת בציניות רבה לטענה שהעלה הרשקוביץ, ולפיה למעשה העניק מימון לטקדן במשלוח מגשי פיצה שלוש פעמים בשבוע לחברת צ'רלטון, שהייתה לקוחה של טקדן:
"אין לי אלא לתמוה נוכח 'המקוריות' הרבה של טענה זו ל'הסכם מימון'; זאת, כאשר אין לי אלא לתהות, האם תוספת זיתים, פטריות ותוספים אחרים שוודאי צורפו לאותם מגשי פיצה נטענים, מקימות למשיבה אף תוספת קיזוז מיוחדת, בהתאם לשיעור התוספות על פני המגשים עצמן".
בסיכומו של דבר, חייבה אלשיך את שתי החברות שבבעלות הרשקוביץ בתשלום מלוא דמי הזכיינות ובהוצאות בסך 200,000 שקל. היא הוסיפה: "אין לי אלא לקוות, כי זכייני משנה 'סרבנים' אחרים, במידה והם קיימים - הן בתיק זה והן בתיקים אחרים העוסקים בקריסתה של חברה מסוגה של טקדן, יקחו החלטה זו ואת תוצאותיה לתשומת ליבם, טרם הם מקבלים החלטה להעלות טענות סרק בכי להימנע מתשלום חובות לזכיין ראשי קורס".

תאריך:  25/02/2011   |   עודכן:  25/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלשיך: זכייני משנה לא יוכלו להיבנות מקריסת הזכיין הראשי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
דני תחמני אכל אותה
העיט  |  27/02/11 12:32
 
- חבל שהתחמן הרשקוביץ
איציק א.  |  31/03/11 04:31
2
החברות שלא שילמו הן של דני
שרון גוסטו  |  10/03/11 20:48
3
דני הרשקוביץ
משה הירושלמי  |  2/07/11 19:05
4
דני הרשקוביץ התחמן
שרון גוסטו  |  12/10/11 22:44
5
לא להאמין שפושט הרגל הזה שהפך
לא להאמין  |  20/02/13 19:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש סירב לאשר את עסקת הטיעון לפיה התוקף לא יורשע, לאחר שכבר לא עמד בתנאיה של עסקת קודמת ולא ביצע של"צ
איציק וולף
שר המשפטים המתפטר של לוב התריע כי שליט לוב עלול להשתמש בנשק הלא קונבנציונאלי שברשותו נגד המפגינים    "כאשר קדאפי באמת בלחץ - הוא יכול לעשות הכל. אני חושב שקדאפי ישרוף את כל מה שישאיר אחריו"
יואב יצחק
עו"ד שריג דמארי שימש כתובע המרכזי בפרשת הפנסיה הגרמנית שבה הורשע ישראל פרי    דמארי התנהל באותה תקופה באופן המעורר חשדות וטעון חקירה    הוא קשר קשרים מיוחדים עם יריביו של ישראל פרי ותוך-כדי טיפולו בפרשה בשירות פרקליטות המדינה הוא יצא 13 פעמים לחו"ל (בשנת 1999), צבר רכוש רב והקים חברות פרטיות שעסקיהן לא דווחו כדבעי    הליכי החקירה נגד פרי זוהמו אך-למרות זאת משה לדור מטרפד חקירה
עידן יוסף
יופעל פעמיים ביום לתקופת ניסיון של שלושה חודשים    חדש: קו מרכבת סגולה לערי השרון
איציק וולף
שר המשפטים לשעבר בממשלת לוב, שהצטרף אל המפגינים והתפטר, העריך כי שליט לוב, מועמר קדאפי, יעדיף לסיים את חייו בהתאבדות מאשר לברוח מארצו    "ימיו של קדאפי ספורים. הוא יעשה מה שהיטלר עשה - הוא ישים סוף לחייו"    בעקבות שמועות על מותו של קדאפי ירד מחיר הנפט    גורם אמריקני: אין סיבה להאמין שקדאפי מת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il