X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במקביל לקידום נושא השר"פ בבתי החולים, יופעל נוהל החתמת שעון נוכחות במערכת הרפואית, כנהוג בקרב כלל עובדי המדינה
▪  ▪  ▪
כנהוג בקרב כלל העובדים [צילום: AP]

בעקבות העלאת נושא השירות הרפואי הפרטי (שר"פ) בבתי החולים הממשלתיים, במסגרת ישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול (יום א', 27.2.11), הביע סגן שר הבריאות תמיכה נלהבת בנושא.
במטרה לאזן בין עמדת משרד האוצר לפיה יש לדרוש מהרופאים להחתים שעון נוכחות, לבין עמדת הרופאים הדורשים שר"פ במסגרת בתי החולים הממשלתיים, הציע סגן שר הבריאות יעקב ליצמן פתרון במתווה של "החתמת שעון נוכחות תמורת אישור שר"פ".
במסגרת הצעה לפתרון זה, במקביל לקידום נושא השר"פ בבתי החולים, יופעל נוהל החתמת שעון נוכחות במערכת הרפואית, כנהוג בקרב כלל עובדי המדינה.
חלק מהשרים תמכו בהצעה העקרונית לשר"פ.
ראש הממשלה הטיל על מזכיר הממשלה צביקה האוזר להקים ועדה משותפת למשרדי הבריאות והאוצר לבחינת סוגיית השר"פ וקיום דיון מעשי בהצעה זו.
רפואה לעשירים בלבד
פרופ' יהודה אדלר, מנהל "משגב לדך" ויו"ר החוג לשיקום לב של האיגוד הקרדיולוגי אמר כי החזרת השר"פ לבתי החולים הממשלתיים הינה הכרח המציאות – אך לא זו הדרך.
פרופ' אדלר הדגיש כי החזרת השר"פ הינה בבחינת תהליך בלתי נמנע. "בשנים האחרונות אנחנו עדים להתפתחות הרפואה הפרטית, ברמות הגבוהות ביותר בעולם – על כל המשתמע מכך. גם תחרות במשק הינה מבורכת, ובאופן עקרוני אם התחרות נעשית נכון היא תעלה את זמינות ואיכות השירות והמטופל יוצא נשכר.
ברם, ההליך הנוכחי נראה לא נכון, ובמיוחד כשמתנים את התהליך בשעון נוכחות של הרופאים (רופאים ממילא נוטים לעבוד הרבה שעות) זה לא מוצדק ולא ראוי להתנות הליך כל כך מורכב וכל כך חשוב בהעברת שעון נוכחות של רופא שממילא עובד סביב השעון. יש לשים לב שהשר"פ בוטל ב-2002 על-ידי היועץ המשפטי דאז, מטעמים של חובת הפרדה מוחלטת בין הרפואה הפרטית לציבורית בבתי החולים.
עוד אמר פרופ' אדלר כי יש להיזהר מאוד ולהימנע מגרימת העצמת ההליך של רפואה לעשירים בלבד בבתי החולים הציבוריים בארץ, ולא רק להחמיר את נושא אי השוויון ברפואה ולמנוע כמה שאפשר את הגדלת ההוצאה הלאומית לבריאות.
"בהליך שמוצע היום אין מבחינים באותה זהירות ובאותם כללים נכונים שנקבעו בשעתו על-ידי היועץ המשפטי לממשלה, וחייבים גם היום להילקח בחשבון, על-מנת להימנע מבידול ברפואה הפרטים והציבורית (למנוע בידול ברפואה לעשירים ועניים). לסיכום – ההליך הינו בלתי נמנע אך צריך להיעשות ביתר זהירות כדי למנוע הידרדרות של מערכת הבריאות כולה לתוהו ובוהו".

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  28/02/2011   |   עודכן:  28/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתווה שעון נוכחות תמורת אישור שר"פ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שדרנית הרדיו נפטרה בביתה שבתל אביב    זכורה לרבים בעיקר כמי שמזוהה עם תוכנית הרדיו הלילית שלה "נתיבה מדברת ומקשיבה" שבה השמיעה אך ורק שירים מן התקופה שלפני קום המדינה
מירב ארד
דב הירש שמונה לתפקיד משמש מזה כשבע שנים כסגן מנהל מחוז הדרום לנושאים טכניים בחברת החשמל    יחליף את משה סבג שפורש לגמלאות
מירב ארד
בימים אלה מנהל משרד התיירות מו"מ עם גורמים במגזר החרדי להשקת קורסים למורים ולמורות דרך    מיסז'ניקוב: מעולם לא בוצעו פעילויות בהיקפים רחבים כל-כך לעידוד התיירות החרדית
יפעת גדות
חוקרים גילו כי החל ברמה הנמוכה של 40 מ"ג/ד"ל, עם כל עלייה של 10 מ"ג/ד"ל ברמות הכולסטרול HDL זוהתה ירידה של 14% בסבירות למות בגיל 85
טל לוין
סרטו של טום הופר קטף את פרס התסריט, הבימוי, השחקן והסרט    "הרשת החברתית" עם שלושה פרסים, "אומץ אמיתי" השאיר את האחים כהן בידיים ריקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il