הוועדה המחוזית לבניין ערים אישרה (28.2.11) מחדש להפקדה את תכנית המתאר לבניית 23 אלף דירות, ל-80 אלף תושבים, על מגרשי תע"ש ברמת השרון-הרצליה-הוד השרון. כן ייבנו במקום 1.65 מיליון מ"ר מוסדות ציבור. במקום ייבנו גם בנייני משרדים ומרכזים מסחריים,שיעסיקו 40 אלף איש, וכן רכבת קלה ורכבת רגילה.
מדובר במתחם בן 7,460 דונם, שמפעלי תע"ש יושבים על 4,660 דונם ממנו. היצור הבטחוני מהוה מפגע סביבותי ובטיחותי חמור, ובעבר נספו אנשים מתאונות שאירעו במפעלים.
אולם נראה, כי לאמיתו של דבר מדובר בחזון לדור הבא. התכנית חייבת להתגבר על המכשולים הבאים ולנצח - האם זה אפשרי? - את הבירוקרטיה והסחבת הישראלים. משרד הפנים אישר היום רשמית, כי התכנית חייבת לעבור את השלבים הבאים:
- סקרים של הקרקע והמים, שיקבעו את מידת זיהום הקרקע כתוצאה מפעילות תע"ש, ואיך לטהר אותה. הפעלת מנגנון בין-משרדי שיקבע איך מטהרים את הקרקע והמים.
- טיהור בפועל של הקרקע והמים, כך שיהיו ראויים למגורי אדם. שלב זה טעון גם תיאום והסכמה של רשות המים.
- תיכנון מפורט של המתחם, כי תכנית המתאר שנדונה היום היא כללית מאוד.
- הכנת תב"ע ואישורה בועדות המקומית והמחוזית, לאחר שמיעה ודיון בהתנגדויות צפויות, כמקובל. הליך זה לבדו, על פי הסחבת המקובלת בישראל, ימשך שנים.
- תיאום בין ארבע הרשויות - רמת השרון, הרצליה, הוד השרון והמועצה האיזורית דרום השרון. כמקובל בישראל, גם הליך זה יכול להמשך שנים.
- איתור מגרשים חדשים, בנגב, למפעלי תע"ש.
- בניית המפעלים בנגב והעברתם לשם.
- הסכמים עם עובדי תע"ש - מי יעבור לנגב ובאלו תנאים, ומי יפרוש ובאלו תנאים.
- מימון בנית תע"ש בנגב. המימון יבוא ממכירת המגרשים הנוכחיים, וברור שמדובר בהליך מורכב שיעשה בהדרגה ובמספר שלבים.
קוראי וגולשי News1, שהם אבות לילדים קטנים, מוזמנים להדפיס ולשמור כתבה זו, כדי שילדיהם ידעו היכן לקנות דירה לאחר השירות הצבאי והאוניברסיטה.